Skip to main content

is het normaal? ik wil niet meer veder!

  • 19 June 2024
  • 3 reacties
  • 101 Bekeken

Hoi iedereen,

Ik zit al een tijd met deze vraag en een paar dagen geleden gebeurde het weer.

Ik snap dat er bij iedereen thuis wel eens ruzie is, ook om de gekste dingen, maar soms gaat het bij ons thuis behoorlijk heftig. Zoals laatst: eerst was het een grapje, maar uiteindelijk liep het steeds meer uit de hand. Ik vluchtte naar boven en sloot mezelf op in de badkamer, want dat is de enige kamer met een slot. Uiteindelijk kwam mijn vader naar boven en vroeg hij of ik eruit wilde komen. Dat deed ik niet, dus later werd het slot open gemaakt met een schaar. Ik was samen met mijn vader aan het bekvechten en toen kwam mijn moeder witheet naar boven gestormd. Ze sleurde me naar de gang, ik stribbelde tegen en toen werd ze nog woedender. Ze rende naar beneden, pakte een mes en rende weer naar boven. Ze zette het mes op mijn keel en begon me te bedreigen dat ik nu gelijk mijn spullen moest pakken en het huis uit moest. In de woede van mijn vader had hij alles al naar buiten gegooid. Ik moest zo snel mogelijk alles pakken en verdwijnen. Ik ben toen naar mijn favoriete plek gelopen, ons scoutinggebouw, 7,5 km verderop. Daar heb ik droog onder de overkapping gezeten. Een paar uur later ging ik weer terug naar huis, 7,5 km terug. Toen ik aanbelde, werd er open gedaan alsof er niets was gebeurd.

Dit is wel vaker gebeurd: ik ben onder andere geslagen, getrapt, bedreigd. De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 6. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

Ik durf het niet te vertellen aan volwassenen, mijn mentor of mijn leiding van de scouting. Ik durf/wil ook niet naar de politie toe. Dus mijn vraag is: wat moet ik nu?

Eén iemand op school weet het, maar ik was toen net op tijd anders had de directeur het samen met mijn mentor geweten.

Ik begin het langzaam normaal te vinden dat er iets gebeurt als mijn moeder boos is. 

ik zit er zelf aan te denken om gewoon het leven uit te stappen

Liefs, Lijana

 

 

3 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @lijana ,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Renske (De Kindertelefoon)

Reputatie 7
Badge +14

Hey!  Jeetje zeg!  Dat is niet niks. Je moet er eigenlijk toch wel met iemand over praten hoor, echt dat mag je en dat is de beste oplossing. Zoals @Renske H  al zegt, neem contact op! Dat is niet eng ofzo, en het zijn lieve mensen. Je hebt advies nodig om hier verder mee te kunnen.  Het is best een stap voor je , maar alleen kun je dit niet oplossen. En zie het als hulp, mensen kunnen jou helpen en steunen in je situatie.  Dus alsjeblieft, volg het advies op en laat je helpen! 😘

Liefs, Tover xxx

Reputatie 3
Badge

ik zou het proberen, al durf ik het echt niet

 

Reageer