Vraag

Is dit aanranding??

  • 8 April 2024
  • 5 reacties
  • 215 Bekeken

Hoi, een tijdje geleden was ik met mijn neefje youtube aan het kijken op mijn kamer, toen hij me ineens begon aan te raken om mn rug en te knijpen in mn kont, ik vroeg wat hij deed en hij zei gelijk niks en stopte even, na een minuut ging hij verder, ik maakte steeds excuses om op te staan en weg te draaien maar hij ging door, hij wreef ook de hele tijd over zn lul heen door zn broek, mijn probleem is alleen, telt dit als aanranding? want ik weet het niet. ook heb ik het gevoel dat het mijn schuld is. ik weet echt niet of dit telt als aanranding want het had veel erger kunnen zijn.


5 reacties

Het is aanranding. Het is niet jouw schuld. Je hebt duidelijk gemaakt (verbaal en non verbaal) dat je dit niet fijn vond, je neef wist donders goed dat wat hij deed niet goed was, aangezien jullie familie zijn. 

 

Het verschil tussen aanranding en verkrachting (tenminste volgens mijn docent) is dat bij verkrachting penetratie plaatsvind op welke manier dan ook zonder consent. Aanranding is dus alles wat daar buitenvalt zonder consent, maar dit is natuurlijk nog steeds heel erg, je bent dus aangerand. Dus ja je had verkracht kunnen worden, wat erger kan zijn. Maar aanranding is nog steeds iets heel serieus en naar, dus probeer je ervaring niet te downplayen.

 

Echt heel naar dat dit is gebeurt… heb je een vertrouwenspersoon waar je het hier mee over kan hebben? Natuurlijk kan je altijd de kindertelefoon bellen en het forum gebruiken, dat is denk ik al heel fijn.

 

je hebt echt duidelijk gemaakt dat je dit niet wilde, je vroeg wat hij deed en hij stopte even. Hierin kan je opmaken dat je dit niet fijn vond en dat je neefje dit wist. Daarna ben je non verbaal heel duidelijk geweest. Het is dus echt niet jouw schuld. Je neefje is de dader en jij bent het slachtoffer. Zelfs als je neefje het niet wist, had hij het door moeten hebben en moeten vragen of je dit wel wilde. 

Reputatie 4
Badge +1

Hai hai

Wat rot dat dit je is overkomen! Zover ik weet, geldt dit niet onder aanranding, omdat daarbij dwang (dmv bijv. bedreigingen) bij moet zijn geweest, wat bij jou volgens mij niet is. Toch zou ik dit wel bespreken met hem en/of je ouders, zijn ouders, iemand die je vertrouwt. Want dit is natuurlijk niet normaal.

Succes!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi, @anoniemekikkerr 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Ongewenst op een seksuele manier benaderd te worden, is echt een nare ervaring. Wat goed dat je hebt kunnen aangeven dat je dit niet wilde! Lastig voor je, dat hij toch doorging. 

Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

 

 

 

@wild forest , @ikBenEenAlien 

Wat goed dat jullie meedenken.  Het begrip aanranding is heel breed. Daaronder vallen alle seksuele handelingen, die niet gewenst zijn. Iemand in de kont knijpen, of  in het bijzijn van iemand over je lul wrijven, is dus wel een (lichte) vorm van aanranding. Zoals @wild forest  ook a, zegt in haar reactie.

Meer informatie hierover kunnen jullie vinden bij  HetCentrum voor Seksueel Geweld: https://centrumseksueelgeweld.nl/aanranding/

Niemand heeft ooit het recht om )e aan te raken, als jij dat niet wilt!

Groetjes, Mariska (De Kindertelefoon) 

 

jup, das aanrandig maar tis ni jou fout 

Reputatie 1
Badge

als je neefje jonger dan jij is dan zou ik laten weten dat je dat lul gewrijf niet zo lekker vind. en al helemaal niet als je je daar niet geil bij voelt.  jij hebt altijd het recht om nee te zeggen okal wilde hij jouw in je kontje knijpen. veel sterkte hiermee. het is nooit fijn om aangeraakt worden zonder toestemming

Reageer