crisis hulp, veilig thuis en de politie. thuis is een choas

  • 17 July 2023
  • 6 reacties
  • 397 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Oke 

 

2 tot 3 weekjes geleden was het om heel HEEEEL zachtjes uit te drukken een fucking chaos. De week begon niet perse geweldig. Die maandag moest mijn zusje ( laten we haar T noemen ) haar kamer opruimen. Ik vroeg daarom omdat we mieren hadden vanwegen de rotzooi en voedsel restjes aan haar kant (we moeten een kamer delen). Ze weigerde het te doen en haar telefoon werd geblokt. Ik ben die dag kapot uit gescholden door haar. 

 

Die dinsdag begon goed. Ik was naar de Hema gegaan met mijn moeder en andere zusje (S) om wat schiftjes en kaft papier te fixen. T had in de tussentijd haar kant van de kamer opgeruimd. (Nu begint de chaos!!) Ze had haar spiegel en bed tafeltje recht tegen mijn bureau geplaatst. Ik vroeg of ze de spiegel later van plek wou verplaatsen maar dat weigerde ze te doen. Ik ging naar mijn moeder en zij zei "later". Ik voelde me toen al erg boos en begon te schreeuwen tegen me zusje. Ze zei dat ze het niet van plek zou gaan veranderen. Ik heb toen uit woede de spiegel op de grond gegooid. M'n moeder was pissig maar deed er niks aan. Heb gewoon veel achter de rug gefluister enzo gehad. Heb die dag niet avond gegeten want ja. (Het is op zulke momenten eigenlijk sociaal niet toegestaan om te gaan eten ofzo want je hebt iets kuts gedaan) 

 

 

Dag erna was niet veel gebeurd. Ben naar school gegaan enzo. Mijn moeder had voor mij een jurk gekocht in 2 maten groter dan normaal omdat ze dacht dat ik het nodig had. Viel slecht binnen. Vooral nadat ze zei dat het niet veelste groot was zelfs al was dat zo. Heb toen heel heel heel veel gejankt. 

 

 

Donderdag 

 

 

Ooooh donderdag 

 

 

Wat was dat een kut dag 

 

 

Die donderdag ging ik naar school. Ik had iets geweldigs getekent en had lekker sociaal gedaan (behoorlijk wat voor mijn doen). Ik had weinig zin om naar huis te gaan. Maar deed het toch want weg rennen zou niet orgineel zijn (mijn zusje heeft dat nu al 7 keer gedaan ofzo, eigenlijk alles slecht wat ik zou kunnen doen is niet orgineel want mijn zusje, T, is een probleem kind en heeft het allemaal al geflikt.  Niet ik *normaal gezien*). T was bezig met gewoon kut te doen tegen me en ik irriteerde me mega veel aan haar.

 

Die dinsdag had ze nogsteeds dat tafeltje bij mijn bureau geplaats. De plek waar de spiegel eerst was zit nu een vuilnis bak. (Ik had die woensdag en donderdag mijn moeder gevraagd of ze T kon vragen om de vuilnis bak en tafel weer op zijn orginele *niet mijn bureau* plekken te zetten. Maar mam deed er NIKS meer en zei weer "later")  

 

Ik werd gewoon weer boos want T bleef maar weigeren om dat ding van plek te veranderen. Weer werd ik boos en weer ging ik naar mijn moeder. Niks gebeurde en ik besloot dat ik er klaar mee was. Ik gooide de hele inhoud van die vuilnis bak op T dr bed. Ze had het niet door en had de vuilnisbak *omdat die van plek was veranderd* terug tegen mijn bureau gedouwt.  Toen zag ze de vuilnis op haar bed. Ze flipte en ik duwde haar de kamer uit. Mijn moeder werd boos en wou de kamer in stormen. (Dat ging niet echt goed in me op, ze kon eerst er niks om schelen en zei telkens "later" en nu mocht zij boos de kamer in? Gewoon nee!) 

 

!dit heb ik trouwens eerder gedaan en ik heb ooit aangegeven waarom ik dit doe. Het is niet goed maar het is zo duidelijk dat ik dit ging en wou doen.!

 

Ik trok de deur klink uit de deur, mepte mijn moeder ermee op de arm en duwde de deur dicht. Ik had nu beide deur klinken aan mijn kant en heb er eentje het raam uit gegooid. De andere heb ik onder mijn bed gegooid. Toen zat ik vast in mijn kamer. 

 

 

BTW!! WE ZIJN PAS AAN HET BEGIN VAN HET VERHAAL (ik ben een persoon van detail) 

 

 

Een tijdje later ging er een klink de deur in en kwam mijn zusje T naar binnen. "JE MOET NU HET BED OPRUIMEN. OVER 10 MINUTEN BEN JE KLAAR!". (Mijn zusje js 12, ze moet ff haar mond houden. Vooral als iemand boos is zeg je dat niet, toch?) 

 

Ik heb het bed niet opgeruimd. Ze kwam de kamer in. Helemaal pissig *same girly*. Ze roept dat ik het moest opruimen. Ik reageerde terug dat ze de kamer uit moest. 

 

+Dit gedeelte maakt me pissig want ik mag deze lul niet.+

 

Mijn moeders man, P, komt de kamer in. Hij staat daar te staren naar ons met een fcking tandenborstel in zijn hand. En hij doet niks. 

 

Ik begin te schreeuwen dat T nu de kamer uit moest en ik was over duidelijk niet in staat lekker te kletsen. Maar P besluit inplaats van de situatie te verminderen en zich als een goede volwassen te gedragen om te gaan zeiken over het bed. HIJ WAS NUL KEER HIERIN BETROKKEN. en alleen wanneer ik over duidelijk probeer niet het kop van dat kinds lijf af te trekken denkt hij gewoon te kunnen beginnen over wat HIJ vind van het bed. 

 

 

Ik was d'r klaar mee. Wie niet? Niemand houd van een oude stinkende bemoeial

 

 

Ik mepte zijn bril eraf 

 

Ik was niet in staat rustig te luisteren naar een oude man die mij af kraate. 

 

Hij word naar achter gestoot en rend zich meteen op mij af. Hij schreeuwt wat rot zooi over hoe ik niet goed ben in mijn hoofd. (Dat weet ik ook wel, daarom zat ik te schreeuwen dat T moest oprotten, ik en mijn hoofd konden haar rotzooi niet aan). Hij trekt aan mijn arm en mijn moeder komt de kamer in. Ze moet een soort van er tussen in gaan staan. Ze word zo tegen me aangeduwd en ze trekt aan mijn jurk. Ik wordt ook geduwd en beland op mijn bed met een volwasse vrouw op me een een nog oudere man op haar zodat hij mij kan aanvallen. (Het was een chaos) 

 

Ik probeer de nu 2 volwassenen van me af te duwen. P trekt vollop aan mijn arm en ik probeer zijn hand van me af te rukken (BTW heb cptss en dit is iets erg traumatisch. Heb nachtmerries enzo van niet los kunnen komen van mijn mishandelaar terwijl hij mij aan mijn arm trekt, not so girly pop van P vind ik). Ook probeer ik mijn moeders arm van mijn jurk af te trekken. 

 

Eindelijk op een magische manier die ik me niet herrinder stopt P met trekken en stopt m'n moeder ook. Toen begonnen ze alle drie te schreeuwen over van alles. Ben toen vertelt dat ze de politie gaan bellen want ze waren "er klaar mee" 

 

Ja ik ook. Ik was er klaar mee sinds die dinsdag. Hallo? 

 

Toen belde P de politie. (Viel me niet goed)

 

"hoi, U spreekt met P K in H. ER IS HIER EEN GESTOORDE EN IK WIL HAAR WEG" 

 

dat zei hij want ik heb het op een magische manier op geschreven. P zat in de woonkamer te bellen. Hij had niet vertelt dat het ging over een 13 jarige. Dus de PoPo dacht ff dat ze met een volwassenen moesten handelen. Ben toen intotaal 4 keer een narcist genoemd over de telefoon. Ze belde toen de huisarts. Die zei dat ik met de auto naar hun toe moest. Ben toen beschuldigd van te levens gevaarlijk te zijn om in de auto te gaan. Toen vroegen ze dingen zoals of ik gevaarlijk was voor mijzelf. P zei dat ik een ouders mishandelaar was (ik ben niet de 60 jarige gek die een pubertje wou aanvallen en je bent niet mijn fucking ouder). (OH EN, ben wel een gevaar voor mijzelf. Ben mentally UnStAbLe *zelfmoord gedachten en zo* maar dat boeit niet blijkbaar)

 

Dat kut gesprekje over de telefoon was gewoon kut. 4 keer horen dat je een narcist bent vooral nadat je zo boos was is nooit leuk. 

 

 

De hele tijd was mijn zusje en moeder in mijn kamer *not appreciated*. Ik heb toen een soort van geprobeerd uit te leggen in mijn boze paniek dat ik gewoon te gestrest ben door hun drama (mijn zusje die weg rent en mijn moeder's angst voor andere) die ze me allemaal door vertellen zonder dat ik er in will worden verstrikt. Dit hebben ze weg ge douwt want hun waren te druk met mij als een gek te beschouwen. 

 

 

Ik was niks vertelt over wat er ging gebeuren. Eindelijk gingen ze beide de kamer uit. Ze lieten de deur open zodat iedereen me kon zien (Nu ben ik wel een gevaar voor mijzelf terwijl dat wordt geweigerd voor de huisarts en politie??). Ik besloot maar om mijn schoenen aan te doen want kreeg de vibes dat ze me mee wouden laten nemen door veilig thuis. (Spoilers, bijna gebeurt) 

 

*** An eternity later ***

 

De politie en veilig thuis komen binnen. Ik zit te schijven (zelfmoord briefjes *first time* en gewoon wat er gebeurt allemaal) 

 

Ze praten over mij, ben nog eens 2 keer een narcist genoemd. Ze staren naar me via de deur opening. Iets van 4 vreemde staren naar me. 

 

 

Lang lang lang later willen ze de kamer in komen. 2 mensen komen naar binnen. Linda en Joop. Ze introduceren zich zelf als een medewerker bij veilig thuis en de gast die het "narcist" telefoontje kreeg. 

 

Ik zit hier, twee vreemde voor me, Half 11 's avonds, hongerig, vettig haar, overal een rotzooi, naast me een stapeltje dingen die ik mee zou nemen als ze mij zouden mee nemen. Het was een plaatje. Een lelijk plaatje. 

 

Linda helpt met het bed opruimen. Ik moet mijn verhaaltje vertellen. Ze gaan. Linda moedigde me aan om wat te eten en naar school te gaan en heeft me iets minder als een vieze straat hond laten voelen (love naar Linda, thanks bestie). 

 

Dag erna wordt ik vroeg van school af getrokken. Crisis hulp. 2 twintig jarige meisjes zitten op de bank met een foldertje in hun handen. En C zit er ook (ze werkt bij de gemeente, ze is een engel) 

IK moet van hun 3en beloven om het rustig te houden en aan te geven wanneer ik me niet goed voel en dan naar m'n kamer te gaan (idk maar als hun zich boos voelen Hoeven ze niet naar hun kamer.) Ook wouden ze dat ik een signalerings plan zou gaan maken.

 

 

 

 

CONCLUSIE 

 

Nu wilt veilig thuis betrokken blijven en "monitoren" (maakt alles 30x erger). Crisis hulp blijft maar proberen met mij gesprekjes te houden maar heb paar keer geweigerd. Ik krijg de schuld van veilig thuis zelfs al is dat niet 100% mijn schuld.  Ik moet nu een signalerings plan maken (echt afschuwelijk, mijn moeder wilt het OP DE MUUR plakken). Ik voel me geïrriteerd over de manier dat de volwassenen de situatie hebben behandelt en hoe ze er nu nog mee om gaan. Ook vind ik het raar dat ze niks hebben geleerd van de vorige keren dat incidenten zoals deze zijn gebeurt en dat ze precies hebben gedaan als daarvoor. 

 

 

 

Als je dit allemaal heb gelezen wil ik gewoon zeggen

Dankje en wow

Je hebt zojuist iets van 2000 woorden gelezen! 

 

Ik wou gewoon dit allemaal in woorden typen zodat ik ergens een plek had dit allemaal los te laten zonder dat een persoon die dit niet moet zien het gaat zien. 


6 reacties

Reputatie 6
Badge +4

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Maar misschien is het al genoeg voor je om bovenstaand verhaal geplaatst te hebben. Je bent welkom.

Reputatie 7
Badge +11

Ik weet dat het 5 maanden geleden is, en dat je nu in een woongroep zit, maar ik wou ff zeggen dat je moeder geen kinderen kan opvoeden. Ook vind ik het erg vervelend dat je in dat gezin bent beland.

Sterkte lieverd!

 

Liefs,

        M.

Reputatie 3
Badge +1

Ik wens je heel veel sterkte wat een chaos verhaal!

liefs H

xxx

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Hoiikhebhulpnodig en @Natureflower 

 

Mijn moeder is inderdaad mega slecht in opvoeden. En ja, het is een chaos verhaal. En het verhaal is nog lange niet klaar, het is pas net begonnen. 

Ik dacht "ik ben al een week weg, misschien is het thuis nu beter? Ik blijf wel een nachtje slapen". Maar het is nogsteeds slecht (het was nooit mijn schuld dat alles hier slecht is). Er is vandaag al meerdere keren naar me geschreeuwd 😃👍

 

Ik heb echt alle sterktes in de wereld nodig want Jezus, het feit dat ik nog leef is gewoon gestoord🫠 

Reputatie 1
Badge

Hoi, wat een onwijze bagger situatie! Ik gun je zoveel beter. 
ik vroeg me af waar is je vader? 
je zit vast in een leven waar je niet wil zijn. 
dat je cptss hebt is al erg genoeg. Maar klopt het als ik zeg geen van allen ze jou begrijpen? En wat/zou je het graag willen? 
ik bedoel, iedereen flipt de pn uit! En niemand wordt begrepen en/of gezien. Dan begint er een hoop geschreeuw omdat ze de situatie niet aan kunnen. Maar wat je eigenlijk nodig hebt is, is ouders die je helpen…… mee denken, liefdevol met de situatie omgaan. Want 1 ding is duidelijk Als iedereen in zijn emotie zit word het probleem (wat gewoonweg goed op te lossen is) super groot! Een grote bak saus van liefde begrip respect luisterend oor veiligheid eroverheen zou het echt goed doen. 
verschillende mensen hebben verschillende meningen en het is geven en nemen, maar hoe tof zou het zijn als iedereen zijn best deed om elkaar te steunen en te overleggen. 
 

ik hoop echt dat het beter gaat met je en de situatie. Als ik kan wil kletsen schrijf gewoon en ik en andere reageren. 

 

zet hem kanjer

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Gewoon16hB 

Om je eerste vraag te beantwoorden: om het kort en vlug af te kappen, er is een hele goeie rede voor waarom mijn vader niet genoemd wordt. Ik heb door iets of iemand cptss gekregen. Ik heb dat door hem. We hebben geen contact en hij heeft 0 zeggenschap over mij 

Ik zit nu op een woon/leef groep en dit is een stuk beter dan thuis maar het is niet echt ideaal.. ik moet ooit weer terug 

Soms voelt het alsof er veelste lastig wordt gedaan over iets best wel kleins. Ik denk dat ik vaak genoeg heb moeten uitleggen hoe ik me voel en waarom ik doe wat ik doe. Echt heel vaak. Op vele manieren. Van normaal aangeven tot het uit scheeuwen and de toppen van mijn longen. 

Maar ik vind wel dat wat je zegt best wel logisch is. Iedereen raakt zo over de zeik over het geschreeuw en toch luistert niemand er als er gefluisterd wordt. 

Als alles magisch liefdevoller zou worden dan hoeft niemand bij mij op de groep hier nog te zitten. Ik hoop wel dat het thuis misschien iets meer als die luisteren en steunen droom gaat worden als ik terug ga. 

Ik ben wel erg lucky om hier te zitten en ik kan wel janken van blijheid. Het had gewoon nooit zo erg moeten worden. 

 

(( Ik moet alles wat voorzichtiger opschrijven dan hoe ik het zou willen omdat mijn moeder en haar man best wel actief (ZONDER MIJN TOESTEMMING) mijn topics en reacties hier lezen. Weer een van die dingen die ik niet oké vind en mijn redenen voor heb gegeven, en waarbij het toch nog gebeurd... )) 

Reageer