Vraag

Agressiefe moeder

  • 10 October 2018
  • 7 reacties
  • 352 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben een meisje van 13 en ik heb dus een vraag. Ik word regelmatig geslagen door mijn moeder. Vandaag was ik boven op mijn kamer en mijn moeder riep me vanaf beneden om haar even te komen helpen met de hond (mijn hond is net geopereerd dus ze moet daar speciale oogdruppels en zalfjes enz voor hebben) Ik kwam beneden en mijn moeder begon opeens tegen me te schreeuwen omdat ik mijn hockeytas nog niet had opgeruimd. Ik zat daar op de grond bij mijn hond en ik zei:”Oh sorry, vergeten ik neem hem zo wel mee.” En mijn moeder werd agressief en begon te schreeuwen: “JE DOET HET TOCH NOOIT JEZUS!” En ze pakte een pollepel en sloeg me op mijn hoofd. Ik bleef rustig want mijn hond lag naast me te trillen, omdat ze bang wordt van geschreeuw enz. Ik zei rustig tegen mijn moeder:”Doe nou niet je maakt de hond bang en ik zoek geen ruzie, je hoeft me niet te slaan.” En toen kwam mijn vader erbij, hij verdedigd mijn moeder alleen maar en hij begon ook tegen mij te schreeuwen. Ik was er een beetje klaar mee dus ik zei:”Ik ben naar beneden gekomen voor de hond en niet voor jullie geschreeuw, dus laat mij even helpen met die hond dan ben ik weg.” Mijn moeder werd nog bozer en ze gaf me een klap op mijn hoofd met haar hand, ik heb nu nog steeds last ervan. Ik ben weggelopen naar boven en moest huilen. Dit gebeurd vaker en ik weet echt niet meer wat ik moet doen en of dit wel of niet mishandeling is? Ik heb mijn oma al 2 keer verteld over wat er precies gaande was en zei hielp mij ook, maar meer kon zij niet doen. Mijn opa snapt niet hoe erg het is, hij denkt dat het gewoon een klein meningsverschil is. Maar dat is het niet! Help mij alstublieft ik ben echt radeloos...

7 reacties

Het lijkt mij handig om dit met een vertrouwenspersoon of je mentor op school te vertellen, want deze zouden dingen voor jou kunnen regelen en jou met andere dingen kunnen helpen.

https://www.vooreenveiligthuis.nl/het-gaat-bij-mij-thuis-niet-goed/ik-ben-jonger-dan-18-jaar/
Je kunt als het goed is daar zelf ook contact opnemen , maar de personen die ik noemde horen jou daar ook mee te kunnen helpen.

Denk je dat je daar iets aan hebt?
Jaa dat denk ik wel, heel erg bedankt voor het antwoord!
hey,

wat je ouders doen is helemaal niet goed.

zoals menspersoon al zegt, praat er met mensen over die kunnen jou dan helpen en begeleiden.
je kan het ook aan je beste vriendin kunnen vertellen en misschien kan je dan even een paar dagen bij haar blijven?

is er een reden dat jouw ouders zo doen of weet je dat niet?
Ik denk dat het komt doordat mijn moeder haar ouders nooit meer ziet. (Die wonen in het buitenland) De ouders van mijn vader zie ik eigenlijk bijna elke dag wel, maar hun hebben ook erg veel ruzie. Het broertje van mijn vader heeft zijn dochter verloren, hij en zijn vrouw gingen scheiden en zijn dochter wou niet bij hem zijn dus zij woont nu bij haar moeder. (Ze heeft zelfs haar achternaam veranderd) De andere broer van mijn vader hebben mijn vader en mijn opa enz geen contact meer mee, door een familieruzie. Ik zie hun kinderen nog wel geregeld, omdat we op dezelfde school zitten. Er is dus erg veel stress denk ik, en waarschijnlijk komt het daardoor.
Beste radeloosmeisje13 ik vind het best heftig verhaal maar mischien is het beste om naar https://meldknop.nl te gaan kijken of naar veiligthuis.nl te gaan kijken.Is er een rede waarom ze zo tegen jou doen?
wauw zoals ik het lees is het best wel stressen bij je ouders... ik snap dat ze dan sneller geirriteerd zijn maar wat ze naar jou doen mag dan niet.

kan je hier misschien met ze over praten? en misschien dan voorstellen voor gezinstherapie, ik heb gehoord dat je dan een betere band met elkaar krijgt en het kan jouw ouders helpen met de stress
Ik verwijs je door om naar 0800-2000 dit is het veilig thuis nederland
Eventueel kun je vragen of z.s.m kunnen langs komen bij jouw thuis. En eventueel een uithuisplaatsing vragen naar een instellling

Groetjes GPDV

Reageer