Vraag

wil ik femboy zijn?


Reputatie 1
Badge

zoals je al in de title kon zien vraag ik me af of ik een femboy wil worden/ zijn en of dit raar is?
enig adfies ofzo is fijn (sorry voor mijn spelling)

 


16 reacties

Reputatie 7
Badge +14

hoi @iemand213 ,

 

of jij femboy wilt zijn, weet ik natuurlijk niet, maar aangezien je er een topic over begint, gok ik van wel 😉 Wat het precies voor jou betekent weet ik niet, maar ik wil je wel helpen. 

 

Ik ga gwn een voorbeeld geven en dan kun jij erover nadenken en misschien laten weten hoe jij erover denkt.

 

Stel je eet altijd elke dag hetzelfde, bijvoorbeeld aardappels en je vraagt je af of  je iets anders, bijvoorbeeld spaghetti ook lekker zou vinden…. Dan is er maar één manier om daar achter te komen en jij weet dat ook….precies….gwn spaghetti proeven. Dan kom je er zelf achter of het iets is wat je vaker wilt eten.

 

Je voelt 'm vast al aankomen, als jij femboy zou willen zijn/worden/ontdekken hoe dat is, dan zou ik, als ik jou was, dingen gaan doen, waarvan jij het gevoel hebt dat je er gelukkig(er) van wordt.

Heb je al een idee, wat voor dingen dat zouden kunnen zijn? Ik vind niks geks, want ik vind dat je je gevoel moet volgen. Het is jouw leven en moet dat leven op een manier die het beste bij jou past.

Het kan natuurlijk best zijn dat niet iedereen dat begrijpt, maar boeie… niet iedereen zal snappen waarom ik als jongen op andere jongens val. Ik ga daardoor niet minder van jongens houden.

Volg je hart en of het nou is dat je iets van make-up wilt proberen of andere kleding of dat je eigenlijk voelt dat je niet jezelf kan zijn, omdat je bang bent dat ze je meisjesachtig zouden vinden in je maniertjes/bewegen…. piep them ...het gaat om jou.

Natuurlijk is het altijd fijn, nou ja. dat vind ik dan en ik kan en mag natuurlijk niet voor jou beslissen, maar ik vind het wel fijn als ik met iemand over mijn gevoelens/gedachten kan praten, dus misschien heb je iemand die je vertrouwt in je omgeving en anders kun je hier alles delen.

 

Ik hoop iets van je te horen en wens je sws een fantastisch leven 💙

 

Gr. MickeyMouse

Reputatie 7
Badge +14

@iemand213 ,

mijn reactie wordt gecheckt, dus ff geduld

 

Gr.MickeyMouse

Reputatie 4
Badge +3

hoi! er is niks mis met experimenteren met je gender! als jij denkt dat je je er fijn bij voelt om “femboy” te zijn, is dat helemaal prima!! je moet je vooral doen waar jij gelukkig van wordt. 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik zou zeggen ga gewoon voelen wat je fijn vind ;)  ik snap je wel , je mag mn topic wel lezen “hoe vertel ik”  . En wat veel belangrijker is dan een benaming of typering is wat jij fijn vind ! :)  ikzelf draag bijv. rokjes en dat doe ik omdat ik niet snap waarom dat niet zou mogen of kunnen als je een jongen bent.  Maar dat is maar 1 van mijn gedachten hier over hoor ;)  ik zou zeggen draag wat je leuk vind zitten en wat bij je past, vooral wat JIJ vind dat bij je past ! :)

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 1
Badge

bedankt voor de reacties, en voor mickey: bedankt ik ga het is proberen (sorry ik ben nieuw hier ik weet niet hoe ik op iemand moet reageren)

 

 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @iemand213 ,

 

het is een prima reactie van jou, niks mis mee. Maak je daar maar niet druk om.

Zodra er iemand iets post in dit topic krijg ik er een mailtje over.

 

Als je de aandacht van specifiek één iemand wilt trekken kun ook eerst @ typen met gelijk zijn of haar naam erachter, net zoals ik jou in boven aan deze reactie getagd heb.

 

Maar nogmaals niks mis met jouw reactie.

 

Als je nu of later nog vragen hebt stel ze gerust en dan kunnen we je hier met z'n allen misschien verder helpen. Als je een update wil geven van hoe het met je gaat dan vind ik dat zeker ook leuk om te lezen.

Als ik zelf nog iets weet zal ik je ook een berichtje sturen in dit topic.

 

Gr. MickeyMouse

Reputatie 4
Badge +2

Tegenwoordig is het doodnormaal om als jongen je te gedragen/kleden als een meisje. Wees vooral wie je wil zijn, dat is het belangrijkste.

Groetjes van Sam

@iemand213 

 

Ik bedoel, jij kiest het. Het is best normaal om je vrouwelijk te gedragen/met je gender te experimenteren, maar je moet opletten dat niet iedereen het normaal vindt en dat je er haat voor kan krijgen. Veel geluk verder!

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon

Reputatie 1
Badge

hey @MickeyMouse  

Je vroeg of ik misschien een update wou geven dus hier ben ik, een jaar later
Ik ben ondertussen uit de kast gekomen en dat werd verbazend goed geaccepteerd.
Ik kleed en gedraag me nu vrouwelijk en verder gaat alles goed. Toch heb ik natuurlijk wel een paar mensen daarvoor moeten ‘dumpen’ aangezien ze me niet echt konden waarderen
Ook heb ik een vriendin die bi is, dus heb geen idee of ze mijn vrouwelijkheid of juist dat ik nog steeds een mannelijkere bouw heb. of misschien wel allebij.

Ik ben heel dankbaar voor alle reacties op dit topic en ze hebben me heel erg geholpen. Ik ben ook best nieuwsgiering hoe het ondertussen met jou gaat

Ik snap trouwens dat na een jaar je misschien hier niks meer van weet maar ik was het zelf ook een beetje vergeten

xx Iemand

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @iemand213,

 

wat leuk om weer iets van jou te horen 🙂

en ook nog goed nieuws, das helemaal mooi.

Ik heb net edit topic even helemaal terug gelezen en ik weet nog wel dat ik dit geschreven heb (niet letterlijk natuurlijk, maar jij bent toch wel ergens blijven hangen in mijn hoofd.)

Ik denk dat het komt omdat ik ook nu weer een fijn gevoel krijg bij hoe je schrijft.

Je komt over op mij als een lieve, aardige, bescheiden jongen die een uitdaging had en heeft en die wil aangaan. Zo iemand wil ik graag helpen, voor zover ik dat kan natuurlijk, want ik weet ook niet alles.

Wat ik wel weet is dat iedereen zichzelf zou moeten mogen zijn  en voor de één is dat al snel duidelijk hoe dat er dan uit zou moeten zien en iemand anders moet daar misschien wat meer moeite voor doen.

Nou dat je die uitdaging aan gegaan bent, blijkt wel uit jouw laatste reactie met die update.

Ik ben blij te horen dat je gekomen bent waar je nu bent en dat was vast niet altijd even makkelijk, maar gelukkig heeft jouw omgeving er (voor het grootste deel) goed op gereageerd.

 

Wat je schrijft over jouw vriendin en of ze 'meer’ op het gedeelte van jou 'valt’ als jongen of als meisje of juist die combinatie, dat weet ik niet, daar komen jullie vanzelf wel achter, maar ik denk dat jij, als geheel, is waarom zij jou zo leuk vindt.

 

Zijn er nog dingen of situaties die moeilijker zijn dan andere? Ik vraag me af of het op school net zo goed/snel geaccepteerd wordt als binnen jouw familie of bij bijvoorbeeld sporten of bijbaantjes die jij doet.

Of maakt dat niet veel verschil. Je hebt overal mensen tussen zitten die minder goed reageren en dat kan ook komen omdat ze je wel willen begrijpen en steunen, maar dat ze het gewoon niet kunnen bevatten. Het hoeft dus niet onwelwillendheid te zijn, maar kan ook zijn dat het te ver afstaat van wat zij snappen.

 

Mooi dat je schrijft dat het forum je heeft geholpen. Dat is lief dat je dat schrijft. Dat doet mij en ik denk ook anderen goed. Dat motiveert om door te blijven gaan. Dankjewel daarvoor.

Met mij gaat het op zichzelf wel goed. Ik heb nu 3-4 maanden een vriendje. Hij heet Lev (niet zijn echte naam, maar zo noem ik hem op het forum) en hij is 2,5 jaar ouder als mij en we hebben het leuk.

Hij heeft mij gevraagd zoals ik geschreven heb in mijn topic over een stille aanbidder. Het liep niet altijd helemaal goed, maar dat zal jij ook wel weten, dat liefde, zoals je daar een beeld voor jezelf van hebt in je hoofd, soms ook 'hard werken’ is en er soms ook hindernissen zijn waar je eerder nog geen rekening mee hebt gehouden.

Ik vind het echt heel leuk, dat je een update hebt gepost….je bent een goeie

Het is jammer dat je op het forum niks mag afspreken en ik snap ook wel waarom dat zo is, maar irl had ik zeker met jou afgesproken, gewoon om even te kletsen en je te zien…

 

Ik spreek je vast nog wel hier ergens….

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +9

Mooi dat je een update had gedaan (ookal is het na een jaar), vaak is het dat iemand een vraag stelt of om advies vraagt en dan gewoon het forum verlaat. Maar bij jouw ben je dus toch terug gekomen. 

Wat betreft je vriendin, dat kunnen we niet beslissen, dat weet alleen zij tot dat ze dat deelt. Maar als je dat vraagt denk ik dat daar niks mis mee is toch? Fijne dag tenminste.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi, wat jij bent mag je gewoon zijn !  Ik ben het met de anderen eens ! En zoals ik lees draagt Tartan ook rokjes als jongen en dat vind ik super leuk ! Wees jezelf ! :D

Groetjes Maiskolfje

Reputatie 1
Badge

Nogmaals bedankt voor al jullie reacties. 
Wat leuk dat jullie mijn topic nog volgen, Ik had eigelijk niet echt verwacht dat jullie mijn update nog zouden zien. 

en ​​​@MickeyMouse  ik snap idd wel dat je irl niet mag afspreken maar je bent echt een heel aardig persoon daarom als het wel zou mogen zou ik best mijn snap of net wat uitwisselen zodat we is even een keer gewoon kunnen kletsen. Ook ben ik blij voor je dat je een vriendje hebt nu, Gefeliciteerd! 

Ook kom ik even terug op @benebird  ik had eigelijk het forum verlaten na de reacties gelezen te hebben maar toen ben ik (na een jaar) alles nog eens gaan lezen en zag ik dat iemand om een update vroeg dus had ik dat maar gedaan, ook vind ik het leuk om weer wat van jouw en maiskolfje te horen.  zo leer je toch weer wat mensen ‘kennen’ of ja, het is maar het wat je kennen noemt aangezien dit volkomen anoniem is.

xx Iemand 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @iemand213,

 

Wat leuk dat jullie mijn topic nog volgen, Ik had eigelijk niet echt verwacht dat jullie mijn update nog zouden zien. 

 

gelukkig zag ik jouw mailtje en toen ging ik kijken wat je gepost had

en ik vind het wel leuk dat er een topic over femboys op het forum staat...er zijn vast meer jongens die met ongeveer dezelfde vragen zitten en die kunnen hier ook steun vinden

 

en ​​​@MickeyMouse  ik snap idd wel dat je irl niet mag afspreken

 

het is wat het is, zo zijn de regels , dus ja….., maar we kunnen wel ff huggen, ook al is het virtueel

 

maar je bent echt een heel aardig persoon

ik word er verlegen van 😊, maar dankjewel

 

 

daarom als het wel zou mogen zou ik best mijn snap of net wat uitwisselen zodat we is even een keer gewoon kunnen kletsen.

 

ik snap het en jij bent ook heel aardig dus ik denk wel dat we een klik (zouden) hebben

 

Ook ben ik blij voor je dat je een vriendje hebt nu, Gefeliciteerd! 

 

ik ben echt heel blij dat hij met mij  verkering wil hebben….ik ben echt gek op hem

dankjewel voor jouw felicitatie

 

…..ik had eigelijk het forum verlaten na de reacties gelezen te hebben …..

ow, ik ben zelf vanaf eind april tot ergens eind december ook niet op het forum geweest, dus als je toen gereageerd zou hebben, had ik jouw berichtje misschien wel gemist en dat zou ik wel jammer hebben gevonden...maar is gelukkig niet gebeurd

 

maar toen ben ik (na een jaar) alles nog eens gaan lezen en zag ik dat iemand om een update vroeg dus had ik dat maar gedaan

 

lief dat je dat hebt gedaan, jij hebt goeie ideeën 😉

 

PS ik heb net ook een ander topic van jou beantwoord

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik was nog niet aanwezig hier toen jij je topic postte maar mooi om te lezen dat het nu goed met je gaat en dat je jezelf kunt zijn.

Badge

Hi

Ik ben 123gvbvg je kunt me gwn 123 noemen 

Ik ben nu 2 tot 4 maanden femboy en ik loop in een rokje/skirt en lange sokken over straat als andere naar in kijken moet je denken dat hun jou uniek en dapper vinden 

En je moet het en ik denk dat je het zoals Mickey zij gewoon proberen is het niks kap

er dan gewoon mee ik zelfs vind het leuk wat is minder leuk vind is dat je dat je anderen vraagt wat jij ja jij vind dat anderen over jou beslissen jij bepaalt zelf wat je denkt niemand is jouw baas wees hoe jij wilt zijn en wat andere van jou denken boeit niet dus als jou dat leuk lijkt volg je hart je brijn zegt allen dat je het niet kan maar ik geloof in je 

 

Reageer