Vraag

Wat zijn ''alle'' geaardheden?


Ja ik weet dat ik dit ook gewoon kan opzoeken, maar nu weet ik ook gelijk hoeveel jullie erover weten. DUs zoek AUB niks op en vertel ALLEEN dingen die weet.


12 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Lol1907,

Leuk, even mijn kennis testen, dit zijn zoveel mogelijk geaardheden die ik ken. Op alfabet, want ik heb nou eenmaal niks beters te doen:

  • Aromantisch
    • Als je geen romantische aantrekking voelt tot een persoon.
  • Aseksueel
    • Als je geen seksuele aantrekking voelt tot een persoon.
  • Biseksueel
    • Aangetrokken worden tot meerdere genders, genders spelen wel een rol.
  • Demiromantisch
    • Je alleen romantisch aangetrokken voelen tot personen waar je een sterke band mee hebt.
  • Demiseksueel
    • Je alleen seksueel aangetrokken voelen tot personen waar je een sterke band mee hebt.
  • Hetero
    • Als je op het andere geslacht valt.
  • Heteroflexible
    • Als je meer wordt aangetrokken door het andere geslacht, maar soms ook door hetzelfde.
  • Homo / lesbisch / gay
    • Als je op hetzelfde geslacht valt.
  • Homoflexible
    • Als je meer wordt aangetrokken door hetzelfde geslacht, maar soms ook door het andere.
  • Pan
    • Aangetrokken worden zonder dat het gender uitmaakt.
  • Queer
    • Niet hetero, anti-hokjes, overkoepelende term
  • Questioning
    • Als je nog niet zeker weet wat je bent.
  • Sapioseksueel
    • Aangetrokken worden door intelligentie, uiterlijk doet er totaal niet toe.

Ik hoop dat ik alle betekenissen goed heb, maar zo niet word ik graag verbeterd :) Ik ben wel benieuwd welke geaardheden de forummers allemaal kennen.

En kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen "gender” en "geslacht”?
 

Groetjes,

Paardebloem

Heyy

 

Er zijn veel geaardheden en Paardebloem83 heeft eigenlijk alles wat ik ken al genoemd😅 

 

Ik sluit me dus ook bij het antwoord hierboven aan.

 

@Paardebloem83 als antwoord op jouw vraag over het verschil tussen het geslacht en gender heb ik hieronder even een stukje tekst opgezocht! Misschien maakt dat het een beetje duidelijk🙂

 

Geslacht

Je geslacht wordt bij je geboorte vastgesteld. Heb je een vagina, dan ben je een meisje en staat er ‘V’ op je identiteitskaart. Heb je een penis, dan ben je een jongen en staat er ‘M’.

1 op 1500 mensen wordt geboren met variaties tussen vrouwelijke en mannelijke kenmerken. Dit noemen we intersekse (‘X’).

 

Gender

Gender is niet je biologische, maar je sociale geslacht. ‘Man’ en ‘vrouw’ zijn de binaire genders. Alles daarbuiten noemen we niet-binaire genders.

Je genderidentiteit gaat over hoe je je voelt: een meisje, een jongen, allebei, geen van beide of nog iets anders. Je genderexpressie gaat over hoe je jezelf toont aan de buitenwereld.

Toch kan je iemands genderidentiteit niet altijd raden op basis van hun genderexpressie. Iemand kan eruitzien als een meisje zonder zich een meisje te voelen.

Als je het lichaam van een meisje hebt en je ook een meisje voelt, of het lichaam van een jongen hebt en je een jongen voelt, dan ben je cisgender. Als dat niet (altijd) zo is, dan ben je transgender

 

Bron: https://www.watwat.be/holebi/geslacht-gender-geaardheid-wat-het-verschil

 

Groetjes van mij!

Hallo Lol1907 :)

Deze ken ik allemaal:

  • Hetero. Spreekt voor zich
  • Homo. Jongens die op jongens vallen.
  • Biseksueel. Op meisjes en jongens vallen.
  • Lesbisch. Meisjes die op meisjes vallen.
  • Pan. Op alle geslachten vallen.
  • Aseksueel. Geen interesse in seks hebben met iemand anders. Sommige mensen die aseksueel zijn masturberen echter wel.
  • Aromantisch. Geen romantische gevoelens hebben.
  • Transgender: mensen die van geslacht willen veranderen.
  • Non-binair: geen geslacht hebben geloof ik.

-TheMightySlayer <3

Reputatie 6
Badge +7

Hey @NaamNietBekend,

@Paardebloem83  als antwoord op jouw vraag over het verschil tussen het geslacht en gender heb ik hieronder even een stukje tekst opgezocht! Misschien maakt dat het een beetje duidelijk🙂

(...)

Bedankt! Ik snap het weer:slight_smile:
Ik zat daarnet zo te prutsen met die twee woorden dat ik het me opeens afvroeg.

 

Groetjes,
Paardebloem

Badge

Hoi Lol1907,

Leuk, even mijn kennis testen, dit zijn zoveel mogelijk geaardheden die ik ken. Op alfabet, want ik heb nou eenmaal niks beters te doen:

  • Aromantisch
    • Als je geen romantische aantrekking voelt tot een persoon.
  • Aseksueel
    • Als je geen seksuele aantrekking voelt tot een persoon.
  • Biseksueel
    • Aangetrokken worden tot meerdere genders, genders spelen wel een rol.
  • Demiromantisch
    • Je alleen romantisch aangetrokken voelen tot personen waar je een sterke band mee hebt.
  • Demiseksueel
    • Je alleen seksueel aangetrokken voelen tot personen waar je een sterke band mee hebt.
  • Hetero
    • Als je op het andere geslacht valt.
  • Heteroflexible
    • Als je meer wordt aangetrokken door het andere geslacht, maar soms ook door hetzelfde.
  • Homo / lesbisch / gay
    • Als je op hetzelfde geslacht valt.
  • Homoflexible
    • Als je meer wordt aangetrokken door hetzelfde geslacht, maar soms ook door het andere.
  • Pan
    • Aangetrokken worden zonder dat het gender uitmaakt.
  • Queer
    • Niet hetero, anti-hokjes, overkoepelende term
  • Questioning
    • Als je nog niet zeker weet wat je bent.
  • Sapioseksueel
    • Aangetrokken worden door intelligentie, uiterlijk doet er totaal niet toe.

Ik hoop dat ik alle betekenissen goed heb, maar zo niet word ik graag verbeterd :) Ik ben wel benieuwd welke geaardheden de forummers allemaal kennen.

En kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen "gender” en "geslacht”?
 

Groetjes,

Paardebloem

ik weet nog wel wat geaardheden

  • sapphic, dit betekent dat je jezelf kan identificeren met lesbische mensen
  • trixic, non-binary mensen die op vrouwen vallen
  • polyseksueel, dat je op meer mensen tegelijk kan vallen
  • abrosexual, dat je geaardheid vaak veranderd
  • demiboy/demigirl is dat je jezelf niet helemaal kan identificeren met het geslacht waarmee je geboren bent
  • en nog andere dingen 
  • bigender, dat je 2 genders tegelijk hebt
  • trigender, 3 of meer genders tegelijk
  • greyseksueel, dat je niet veel romantische aantrekking voelt

meer weet ik ff niet

Bedankt allemaal! Ik ben zelf hetero, maar wist ze niet allemaal bij naam. Jullie wisten in elk geval meer dan mij hahah.

Je hebt twee  groep in sexualtijd  

Geslacht en gender 

Onder geslacht valt

transgender: transgender  betekend dat een man naar een vrouwelijke lichaam wil een een vrouw  naar een mannelijk  lichaam

Nonbinaar:Nonbinaar  betekend dat je je als een persoon  voelt je idtificeerd je meestal niet als man of vrouw maar als een persoon  

 

Onder gender valt 

Hetero:hetero betekent dat een man op een vrouw  valt eeneen vrouw op een man

Gay:gay betekend dat je als man op manen valt

Lesbisch:Lesbisch  betekend dat je als vrouw  op vrouwen valt

Biseksueel:Biseksueel betekend dat je als man op manen en vrouwen valt en als vrouw zijnde op mannen en vrouwen valt

Pansexsueel: pansexsueel betekend dat je op een persoon valt en dat het gender van de persoon je  niks boeit

Asexsueel:asexsueel betekend  dat de niet bezig bent met sexs 

 

Voor paardenbloem de aantwoord op je vraag wat is het verschil  tussen  geslacht en gender

Geslacht is  bijvoorbeeld  man vrouw trans man/vrouw en Nonbinaar  geslacht is hoe je  je indtifceerd als persoon 

Gender is bijvoorbeeld  Biseksueel  gay Lesbisch gender is iegelijk voor waar je op valt

 

Hoop dat je er wat aan hebt 

Groetjes bren 

Ik ben zelf trouwens Pansexsueel 

Gender is bijvoorbeeld  Biseksueel  gay Lesbisch gender is iegelijk voor waar je op valt

Die termen horen niet bij een gender, maar wel bij een geaardheid.

 

Badge

Hallo Lol1907 :)

Deze ken ik allemaal:

  • Hetero. Spreekt voor zich
  • Homo. Jongens die op jongens vallen.
  • Biseksueel. Op meisjes en jongens vallen.
  • Lesbisch. Meisjes die op meisjes vallen.
  • Pan. Op alle geslachten vallen.
  • Aseksueel. Geen interesse in seks hebben met iemand anders. Sommige mensen die aseksueel zijn masturberen echter wel.
  • Aromantisch. Geen romantische gevoelens hebben.
  • Transgender: mensen die van geslacht willen veranderen.
  • Non-binair: geen geslacht hebben geloof ik.

-TheMightySlayer <3

Sorry dat ik je verbeter, transgender mensen willen niet altijd van geslacht veranderen, ze voelen zich echter wel een ander geslacht dan dat bij geboorte is toegewezen. Transseksuele mensen willen echter wel van geslacht veranderen doormiddel van operaties / hormonen nemen.

Badge

@Bren 

 

Ook sorry dat ik jou verbeter, transgender betekent dat iemand zich niet voelt als het geslacht wat hem/haar/hen is aangewezen bij geboorte. Het betekent niet direct dat de persoon operaties wil ondergaan of hormonen wil nemen. Transseksueel betekent dat wel.

 

Aseksueel betekent dat je geen seksuele aantrekkingskracht voelt naar andere mensen, het betekent niet zozeer dat je er niet mee bezig bent.

 

Gender is niet waar je op valt maar het kan wel. Zo kan iemand alleen op transvrouwen/mannen vallen of alleen op zijn eigen genderidentiteit. Terwijl de andere alleen valt op niet transeksuele vrouwen/mannen

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon.

Badge

@Paardebloem83

@onyx

 

Sorry dat ik je verbeter, demiboy/girl betekent dat iemand zicht bijna volledig identificeert als het geslacht (demi”boy”/ demi”girl”). Zo kan een anatomische vrouw demi boy zijn. Anatomisch is de medische vorm van biologisch en net iets gedetailleerder.  

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon.

Reputatie 2
Badge

Heteroseksualiteit: je valt uitsluitend op het andere geslacht.

Homoseksualiteit: je valt uitsluitend op hetzelfde geslacht. Bij vrouwen heet dit lesbisch.

Biseksualiteit: je valt op 2 of meer geslachten, en soms heb je een voorkeur.

Alloseksualiteit: je ervaart seksuele verlangens.

Aseksualiteit: je hebt geen seksuele verlangens. Je kan soms wel verliefd worden, en anders ben je aromantisch.

Panseksualiteit: je valt op een persoon en geslacht doet er niet toe.

Omniseksualiteit: hetzelfde als panseksueel, maar geslacht doet er wel toe.

Sapioseksualiteit: je valt op intelligentie, uiterlijk doet er niet toe.

Skolioseksualiteit: je valt op transgenders en non-binaire mensen.

Demiseksualiteit: je ervaart alleen seksuele verlangens tot mensen waarmee je al een sterke emotionele band mee hebt.

Spectraseksualiteit: je valt op heel veel geslachten en genders. 

Dan heb je ook nog: 

Androseksualiteit: dit betekent dat je op mannen valt. Heteroseksuele vrouwen en homoseksuele mannen zijn dit.

Gynaseksualiteit: dit betekent dat je op vrouwen valt. Heteroseksuele mannen en lesbische vrouwen zijn dit. 

Demiseksualiteit en ik gok ook sapioseksualiteit, maar dat weet ik niet zeker, vallen onder het aseksuele spectrum.

De rest valt onder het alloseksuele spectrum.

Van deze geaardheden kon ik uitleg vinden. Ik weet dat er meer dan 80 zijn, maar daar kon ik de uitleg niet zo snel vinden.

Reageer