Vraag

wat vinden jullie ervan om dit naar een vriendin te sturen?


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey (naam),

Weet je nog dat toen we naar het schoolplein van de (naam van school) gingen maandag, dat een paar jongens schreeuwden dat ik transgender ben, door mijn korte haar? Ja? Oké, daarover wil ik je wat meer vertellen. Het begon ongeveer 2 jaar geleden. Ik zag voor het eerst een filmpje over iemand die trans was. Ik heb toen even nagedacht, maar er verder niet naar gekeken. Tot ik een tijdje later weer na begon te denken. Want ja, wie ben ik nou eigenlijk? uiteindelijk heb ik ook een keer tegen mijn moeder gezegd dat ik liever als jongen geboren wilde zijn. Maar toen hebben we het weer gelaten. Tot een jaartje geleden. Op een of andere magische wijze ben ik toen bij de kindertelefoon terechtgekomen. De kindertelefoon heeft een prachtig forum, waar ik optimaal gebruik van heb gemaakt. Ik heb toen veel goede tips en adviezen gekregen, maar nog steeds ben ik er niet uit wat ik nou wil en wie ik nou eigenlijk ben. Alleen mijn gezin, (vriend van jong&out) en (vriend van jong&out)  weten ervan. Ja, en (nog iemand van jong&out), maar daar heb ik bijna geen contact meer mee. Maar ik heb dus genderdysforie en dat kan heel vervelend zijn. Ik weet niet of je weet wat genderdysforie betekent dus hier even een stukje van google: ‘​​​Mensen met genderdysforie hebben een sterk gevoel van onvrede met het geslacht waarmee ze geboren en opgegroeid zijn. Het gender past niet bij hoe ze zich voelen en hoe ze zich willen uiten. Sommigen hebben hier zoveel last van, dat het kan leiden tot bijvoorbeeld depressieve klachten of angst.’ Verder gaat het wel goed met me trouwens. Ik heb ook een periode gehad dat het gewoon echt slecht ging, toen heb ik ook wel eens lichtelijk aan selfharm gedaan. Nooit heel erg zodat het geen littekens achterliet. Ik zeg trouwens niet per se dat ik trans ben, maar in theorie zou het kunnen.

Ik hoop dat je niet anders over me gaat denken en we gewoon vrienden kunnen blijven.

Oh ja, en als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Groetjes,

Van mij :)

 

 

wat vinden jullie hiervan? :) graag kritisch kijken wat ik nog aan kan passen


22 reacties

Ik vind het mooi 

Heel mooi geschreven 

 

Zelle

Reputatie 7
Badge +19

Mooi geschreven maar niet vertellen dat je op het forum zit want dan kan je je geheimen niet meer delen als ze erachter komen wie je bent

Mooi geschreven maar niet vertellen dat je op het forum zit want dan kan je je geheimen niet meer delen als ze erachter komen wie je bent

Oh ja, da's een goeie, bedankt

Ik durf het niet te sturen😣

Reputatie 7
Badge +3

Ik durf het niet te sturen😣

Hoi @Ikke13 

Denk erom, jij bent echt een goede persoon! Echt!

Plak de reactie erin en druk op enter. Met een klik op de knop is het voorbij. Echt.

En een goede vriend(in) gaat jou echt steunen. geloof mij.

Het is echt een heel mooi bericht(knipoog-emoji)

Klik op enter en jouw zorgen zijn weg.

Groetjes,

Wereld

Reputatie 7
Badge +19

Ik durf het niet te sturen😣

Kom op je kan het het is heel belangrijk voor je en als je het niet doet krijg je er spijt van en het is niet goed om zoiets geheim te houden

Ik denk dat ik het morgen ga doen. Ik wilde het net al doen maar toen durfde ik het toch niet...😔 

Bedankt voor jullie reacties allemaal!

 

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Ikke13 
Mooi geschreven, maar misschien kun je er wat enters tussen stippen voor de leesbaarheid, want mijn vrienden willen vaak niet de tijd voor mijn teksten nemen als ik ze zo schrijf, voor de rest zou ik hem gewoon versturen, want echte vrienden ben je voor het leven.
Groetjes DaVinci

Hey @Ikke13 
Mooi geschreven, maar misschien kun je er wat enters tussen stippen voor de leesbaarheid, want mijn vrienden willen vaak niet de tijd voor mijn teksten nemen als ik ze zo schrijf, voor de rest zou ik hem gewoon versturen, want echte vrienden ben je voor het leven.
Groetjes DaVinci

Bedankt!

Ga ik doen!

Ik denk dat ik het morgen ga doen. Ik wilde het net al doen maar toen durfde ik het toch niet...😔 

Bedankt voor jullie reacties allemaal!

 

Vertel hoe het is gegaan morgen 

 

Zelle

Reputatie 7
Badge +19

Hey @Ikke13 
Mooi geschreven, maar misschien kun je er wat enters tussen stippen voor de leesbaarheid, want mijn vrienden willen vaak niet de tijd voor mijn teksten nemen als ik ze zo schrijf, voor de rest zou ik hem gewoon versturen, want echte vrienden ben je voor het leven.
Groetjes DaVinci

Bedankt!

Ga ik doen!

Vertel je het als je het gedaan hebt en wat je vriendin haar reactie was?

Ga ik doen @wilhelmavemela  en @Zelle 

 

Reputatie 7
Badge +19

Top en jij kan dit

Ik duim voor je

👍👍👍

Reputatie 7
Badge +19

Ik duim ook voor je

hi allemaal,

 

ik heb nog een tijdje gewacht omdat ik niet durfde, maar uiteindelijk heb ik het gisteren dan toch gestuurd. ze reageerde heel positief en zei dat ze het ergens al een beetje vermoedde.  

ik was wel beetje misselijk door de spanning enzo 😅😜

 

~Ikke13

Reputatie 5
Badge +1

Wow !!!

Super dat je het gestuurd heeft . Top dat zij het accepteerde !!! Ik vind je super dapper en stoer !!

 

Zelle

Reputatie 7
Badge +5

Ik accepteer iedereen!! IK HOU VAN JULIE♡ shit... das balen... ik ben weer in die mood... fucking hell... ik heb niet echt de laatste tijd een gevoel e ik zit steeds ergens mee maar- ik snap dit niet. Ik-snap-mijn-leven-niet. Als ik mijn leven niet snap en nergens goed in ben, waarom ben ik hier?? Ik ben een vieze freak die faalangst heeft en paniek aanvallen en die steeds genegeerd word ps.. be ik een backstabber?? Ben ik lelijk??? Moet ik- dood???

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, top !  Fijn 🙂 en ook van jou sterk dat je het gestuurd hebt !  Ik herken het wel ik had ook buikpijn toen ik mn verhaal ging vertellen ;). Knap hoor dat het gelukt is en super dat ze zo reageert :D

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +5

Woops- moderator check :(

Wat goed dat je het durfde te sturen en ook echt fijn dat ze positief reageerde!

Hoii,

Ik vind het heel erg mooi geschreven! Ik zou het zeker sturen!:)

- Annoniem_meisje 

Reageer