Vraag

wat is mijn gender?


Reputatie 4
Badge +3

Heyy, ben ik weer (voor degenen die mijn topics niet lezen: meisje van 13 jaar). Ik zit al langer te twijfelen over dat ik misschien een transjongen ben. Maar ik vind het heel moeilijk. Laat ik even een paar dingetjes erover vertellen:

Ik hou niet van meisjes dingen (zoals: make-up, roze, hysterisch doen om een jongen env.)

ik ga graag met jongens om 

ik gedraag me vaak als een jongen (kwa gedrag, soms een beetje andere meisjes plagen(niet pesten!))

ik vind meisjes kleding helemaal niks, en k wil graag jongens kleding, jongens haar env.

Ik wil wel een jongen zijn maar dan wel gelijk vanaf m’n geboorte. En aan de andere kant wil ik ook wel weer een meisje zijn. Ik weet nog dat ik vroeger naar school liep en vertelde aan m’n moeder dat ik liever een jongen zou willen zijn dan een meisje, maar toen was ik natuurlijk nog vrij jong. 

Ik weet niet wat ik nu ben…. Heeft iemand hier tips ofzo over?

alvast bedankt! 


3 reacties

Hoihoi,

Dit is echt precies mijn verhaal! Dit heb ik ook. Ik zal zeggen: geef het tijd, en als je het durft, praat er over! Succes in ieder geval!

Ikke13

 

Ik heb hier weinig verstand van hoor, dus ik hoop dat je ook wat reacties krijgt van mensen met ervaring, maar ik denk wel dat er een verschil is tussen ‘je een jongen voelen’ en ‘wel een jongen willen zijn'.  Wat ik meestal begrijp is dat transgenders echt het gevoel hebben dat ze in het verkeerde lichaam zijn geboren. In het geval van een transjongen zijn ze dus geboren in het lichaam van een meisje maar voelen zich een jongen. Wat jij nu opnoemt: niet houden van typisch meiden dingen, graag met jongens omgaan, jongens kleding, etc.  maakt je misschien nog niet meteen een transgender. Dat je geen ‘meisje meisje’ bent, betekent, nog niet dat je meteen een transjongen bent, lijkt mij.

Maar uiteindelijk gaat het om jouw gevoel. Ik zeg ook maar wat natuurlijk, ik kan niet jouw gevoelens voelen en ontcijferen. Als jij je echt een jongen voelt, ben je wellicht trans. Zoals SammieSam ook al zegt, geef het de tijd en wees niet te snel met jezelf een label op te plakken.

Reputatie 4
Badge +3

Ik heb hier weinig verstand van hoor, dus ik hoop dat je ook wat reacties krijgt van mensen met ervaring, maar ik denk wel dat er een verschil is tussen ‘je een jongen voelen’ en ‘wel een jongen willen zijn'.  Wat ik meestal begrijp is dat transgenders echt het gevoel hebben dat ze in het verkeerde lichaam zijn geboren. In het geval van een transjongen zijn ze dus geboren in het lichaam van een meisje maar voelen zich een jongen. Wat jij nu opnoemt: niet houden van typisch meiden dingen, graag met jongens omgaan, jongens kleding, etc.  maakt je misschien nog niet meteen een transgender. Dat je geen ‘meisje meisje’ bent, betekent, nog niet dat je meteen een transjongen bent, lijkt mij.

Maar uiteindelijk gaat het om jouw gevoel. Ik zeg ook maar wat natuurlijk, ik kan niet jouw gevoelens voelen en ontcijferen. Als jij je echt een jongen voelt, ben je wellicht trans. Zoals SammieSam ook al zegt, geef het de tijd en wees niet te snel met jezelf een label op te plakken.

Heyy,

ik weet dat als ik geen “meisje meisje” ben dat je dan niet meteen een transjongen bent. Maar ik voel me niet echt een meisje en ook niet echt een jongen. Ik voel me wel meer een jongen dan een meisje. En dat is nou juist het probleem 

Reageer