Skip to main content
Vraag

wat ben ik?

• August 21, 2026
  • 2 reacties
  • 37 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi, ik ben een jongen, en de laatste tijd zie ik op school steeds meisjes met handtassen. Dan heb ik soms zoiets van dat ik dat best mooi vind, of wil ik het ook.
het zelfde heb ik ook met bijvoorbeeld lang haar, makeup, en gewoon vrouwelijke kleren/assecoires in het algemeen.
ligt dit aan mij, ben ik transgender, hoort dit?

ik wil best graag een keer een dag gewoon in meisjeskleren, maar ik durf het niet tegen anderen te zeggen.
is er iemand die me kan helpen pls?
p.s.
alle meisjes van 12+ die dit lezen, hoe is het om een handtas te gebruiken naar school?

alvast bedankt
groetjes,Katje!

2 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • August 21, 2026

Hey!

Het is jammer dat er nog steeds genderrollen zijn zo van, wat hoort bij welk geslacht en wat niet. Of in ieder geval dat is de mening van veel mensen. Maar uiteindelijk is het jouw leven, jouw keuzes :) Of je trans bent weet ik natuurlijk niet maar dat is meer dat je je echt niet oke voelt bij het jongen zijn, niet dat je vrouwelijke dingen mooi vind. Dat is gewoon je smaak en interesse en hoeft niks te maken te hebben met je gender. 

Misschien kun je bijvoorbeeld eerst gewoon wat neutralere accessoires dragen zeg maar, bedoel bijvoorbeeld een armbandje met sterretjes bedeltjes zal sneller als vrouwelijk gezien worden dan gewoon een chain armbandje. Niet dat daar iets mis mee is natuurlijk maar om de drempel voor jezelf wat te verlagen 😊 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • August 21, 2026

--onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon--

hoi ​@Cantaloupe cantaloupe

bedankt voor je tip! ik denk alleen dat ik het liefst gewoon vrouwelijke kleding wil

zou je daar iets voor weten? alvast bedankt!