Skip to main content

Vrouwen biologisch, sociaal en maatschappelijk benadeeld?

• October 21, 2025
  • 6 reacties
  • 158 Bekeken

PietPirat
Forum|alt.badge.img+3

Okee, als eerste: VAT DIT NIET SEKSISTISCH OP. Ik wil alleen iets benoemen wat me opvalt.

Dus ik ben een jongen, maar ik ga veel met meiden om. En er is iets wat me op gegeven moment is opgevallen: hoeveel nadelen er eigelijk zijn aan vrouw/meisje zijn.

Eerst is er menstruatie. Vrouwen moeten elke maand een week ofzo (pin me hier niet op vast) vervelende krampen doorstaan, waar een taboe op ligt in de maatschappij en waar weinig mannen oog voor hebben.

Dan heb je nog seksisme. Al sinds mensenheugenis worden vrouwen gediscrimineerd en als minderwaardig gezien. Gelukkig is er de afgelopen decennia een hoop verbeterd, maar nog steeds is het een groot ding.

En dan heb ik het nog niet eens over verkrachting, seksualisering, en zo kan ik nog wel doorgaan. Ik realiseerde me dit en was vrij geschokkeerd. Dus ik vroeg me af: wat vinden vrouwen/meiden hiervan? En zijn er eigelijk voordelen aan vrouw zijn?

6 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 22, 2025

Meisje zijn is echt niet altijd makkelijk… ongesteld zijn is zo’n drama elke maand 😩 en soms voel je je gewoon niet veilig of word je niet serieus genomen alleen omdat je een meisje bent??

maar er zijn ook leuke dingen hoor! zoals leuke outfits, make-up, meidenavondjes en je mag makkelijker over gevoelens praten zonder dat mensen je raar vinden, dus jaa het is niet perfect maar er zijn ook mooie kanten

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+1

Er zijn inderdaad veel nadelen aan….Van seksistische opmerkingen tot soms zelfs achternagezeten door vervelende jongens, van verschrikkelijk ziek zijn door je maandelijkse tot 'zwak’ zijn

Maar natuurlijk zijn er ook voordelen van vrouw zijn! Zoals Wolf hiervoor al zei, je β€˜mag’ meer gevoelens uiten, bij meiden is dit om de een of andere reden veel normaler dan als jongens hun gevoelens uiten.Β 

Ook leuk aankleden enz is soms wel leuk, idk wat meer eig

Β 

Xoxo

J.

Tover01
Forum|alt.badge.img+17
  • Ster
  • November 5, 2025

Hey! Hier wil ik ook op reageren ☺️ mijn persoonlijke mening, ervaring. Ik moet wel generaliseren dan hoor! 

- meisjes zijn al jong wat sociaal vaardiger, handiger in groepjes samen werken bv, voelen sfeer beter aan

- meisjes durven en mogen zich veel meer en opener uiten. Emoties laten zien.Β  (Doe ik ook maar wordt raar gevonden.)

- meisjes kunnen preciezer en fijner werken dan jongens,

- hebben ook meer geduld

- meisjes hebben veel meer kleding vrijheid.( Ik draag rokjes en het is nog altijd raar vinden velen.. meisjes hebben dat probleem gelukkig niet )

- meisjes kunnen het beste besturen, leiding geven vind ik (lange termijn, overzicht hebben)

- meisjes zijn minder agressief, ik weet zeker als vrouwen het voor het zeggen hadden waren er misschien wel conflicten maar geen oorlogen

- meisjes kennen natuurlijk wel schaamte, maar die "prestige schaamte" omdat je zogenaamd sterk en stoer moet zijn hoeft als meisje niet ( is de norm of het zit in jongens)

- meisjes krijgen veel minder snel strafΒ 

- meisjes, vrouwen hebben het bijzondere in hun lijf om nieuwe mensjes te ontwikkelen en veilig en met best wat pijn geboren te laten worden. Ik maak daar echt een buiging voor! En ook nog voeden uit hun lichaam, hoe speciaal is dat πŸ₯° ik bedenk me dat mijn eerste dagen ik gevoed en "gevuld" en voorzien van al het nodige ben uit mijn moeder. Dat is toch echt heel bijzonder.

- meisjes zijn i.h.a. beter in naar iemand luisteren en steunen enΒ Β oplossingen helpen bedenkenΒ 

Zo dat is mijn rijtje. En uiteraard zijn er ook jongens die.....Β etc etc. Maar ik focus nu op meisjes. En ik heb zelf een vriendin en 6 echte close vrienden waarvan er 3 meisjes zijn en ik kan ze nooit meer missen!! β™₯️ En Ohja als het aan mij ligt zijn al die maatschappelijke verschillen en dat gediscrimineer vandaag nog onmiddellijk afgelopen!Β 

Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 6, 2025

​@Tover01Β  niets aan toe te voegen, mooi! β™₯️

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • November 26, 2025

Ik was een keer iets te veel aan het praten tijdens de les en toen zei de docent: JA! Als je een jongen was had ik je op de gang gezet

Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 28, 2025

​@KatjatjaΒ  dat is vaak zo. Bij mij in de klas moest laatst een jongen, mijn crush, ook straf ondergaan terwijl 2 meisjes die hetzelfde deden niks kregen. Niet eerlijk.Β  Groetjes Tjempie xxx