Vragenlijst voor mensen die homo/lesbisch/bisexueel zijn

  • 19 August 2017
  • 32 reacties
  • 3267 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal,
Ik twijfel zelf over mijn geaardheid en ik zou het erg fijn vinden om ervaringen van anderen te horen. Nu heb ik een vragenlijst gemaakt voor mensen die dat zelf ook hebben meegemaakt en ik hoop dat jullie die voor mij willen invullen.

1. Geslacht:

2. Leeftijd:

3. Geaardheid: (Lesbisch, homo, bi, anders.... en wat dan?)

4. Hoe oud was je toen je begon na te denken waarop je valt (te twijfelen)?

5. Hoe oud was je toen je het zeker wist?


Als je al WEL uit de kast bent, ga dan verder met de volgende vragen. Ben je dat nog niet, ga dan door naar vraag 11

6. Hoe oud was je toen je uit de kast kwam?

7. Wie was/waren de eerste aan wie je het vertelde en hoe reageerde(n) ze/hij/zij

8. Weten je ouders het al en zo ja, hoe heb je het verteld en hoe reageerden ze erop? Had je het goed ingeschat hoe je zouden reageren, of reageerden ze heel anders dan je had gedacht?

9. Hoe voelde je je nadat je het had verteld? Was je opgelucht?

10. Heb je een tip voor de mensen die nog uit de kast moeten komen?


Nu voor de mensen die nog NIET uit de kast zijn, anders ga door naar vraag 15

11. Wanneer ben je van plan om het mensen te gaan vertellen?

12. Hoe wil je het gaan vertellen? (brief, Whatsapp, face to face, anders.....)

13. Aan wie wil je het als eerst zeggen en waarom diegene?

14. Denk je dat je ouders je accepteren?


15. Zit/zag je er tegen op om het te vertellen?

16. Ben je gelukkig nu?

Alvast heel erg bedankt!!
xxx Amina

32 reacties

Reputatie 6
Badge +1

heyy

1. Geslacht: meisje

2. Leeftijd: 13

3. Geaardheid: (Lesbisch, homo, bi, anders.... en wat dan?): lesbisch of omni (pan maar met voorkeur)

4. Hoe oud was je toen je begon na te denken waarop je valt (te twijfelen)? geen idee k denk 10

5. Hoe oud was je toen je het zeker wist? ik wist zeker dat ik ook op meiden viel toen ik bijna 12 was maar k wist pas zeker dat ik lesbisch/omni ben sinds 13 ofzo

6. Hoe oud was je toen je uit de kast kwam?k heb nooit echt gezegd van `heyyy k ben gay` maar k heb wel gezegd dat ik met een meisje relatie had

7. Wie was/waren de eerste aan wie je het vertelde en hoe reageerde(n) ze/hij/zij? me ouders, ze waren gewoon blij voor me en blij dat ze ja had gezegd

8. Weten je ouders het al en zo ja, hoe heb je het verteld en hoe reageerden ze erop? Had je het goed ingeschat hoe je zouden reageren, of reageerden ze heel anders dan je had gedacht? kijk hier boven alleen ik had verwacht dat het heftiger zou zijn

9. Hoe voelde je je nadat je het had verteld? Was je opgelucht?ja heel erg

10. Heb je een tip voor de mensen die nog uit de kast moeten komen?maakt niet uit hoe, wanneer en bij wie je het doet maar als je je er niet goed bij voelt zeker niet doen

15. Zit/zag je er tegen op om het te vertellen?ja maar het ging goed

16. Ben je gelukkig nu?dat ik mezelf niet voor moet doen als iemand anders wel alleen helaas ben ik dan niet heel de tijd happy😞

groetjesssss

Reputatie 7
Badge +11

1. Geslacht: Meisje

2. Leeftijd: 13

3. Geaardheid: (Lesbisch, homo, bi, anders.... en wat dan?) Geen idee, weet ik dus ook niet :)

4. Hoe oud was je toen je begon na te denken waarop je valt (te twijfelen)? Iets van 11/12

5. Hoe oud was je toen je het zeker wist? - weet ik nog niet, dus kan geen antwoord geven. Ik was 13 toen ik wist dat ik hetero kon afstrepen


Als je al WEL uit de kast bent, ga dan verder met de volgende vragen. Ben je dat nog niet, ga dan door naar vraag 11

6. Hoe oud was je toen je uit de kast kwam? Niet echt bepaald een leeftijd, mijn ouders vinden het prima, en ze zeiden zelf al dat ik waarschijnlijk met een meisje zou eindigen

7. Wie was/waren de eerste aan wie je het vertelde en hoe reageerde(n) ze/hij/zij Mijn ouders wisten het dus al, en veel van mijn vrienden/vriendinnen, dat vertel ik zodra ik ze vertrouw. Ze vinden het prima, ze zijn hetzelfde ingesteld als ik, en veel van hen weten het zelf ook niet, of weten dat ze gay/lesbisch zijn

8. Weten je ouders het al en zo ja, hoe heb je het verteld en hoe reageerden ze erop? Had je het goed ingeschat hoe je zouden reageren, of reageerden ze heel anders dan je had gedacht? Ja dus, en ze zijn gewoon chill, soms vraag ik nog dingen als "Wat vinden jullie er nou eigenlijk van?” Maar dan zeggen ze dat ik moet doen waar ik me goed bij voel

9. Hoe voelde je je nadat je het had verteld? Was je opgelucht? kan ik geen antwoord op geven :)

10. Heb je een tip voor de mensen die nog uit de kast moeten komen? Gewoon doen, je kan het beter zelf vertellen dan dat ze er op een vervelende manier achter komen.



15. Zit/zag je er tegenop om het te vertellen? Nope :) Accepteer me maar, ik verander toch niet alleen omdat iemand anders het wilt

16. Ben je gelukkig nu? Yep, ik ben top
 

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +9

1. Geslacht: meisje maar vooral in de war

2. Leeftijd: 13 bijna 14

3. Geaardheid: (Lesbisch, homo, bi, anders.... en wat dan?) dat weet ik niet zeker. in elk geval niet hetero

4. Hoe oud was je toen je begon na te denken waarop je valt (te twijfelen)? 12

5. Hoe oud was je toen je het zeker wist? 13


Als je al WEL uit de kast bent, ga dan verder met de volgende vragen. Ben je dat nog niet, ga dan door naar vraag 11

6. Hoe oud was je toen je uit de kast kwam? 13

7. Wie was/waren de eerste aan wie je het vertelde en hoe reageerde(n) ze/hij/zij mijn broer, die vond het wel oke

8. Weten je ouders het al en zo ja, hoe heb je het verteld en hoe reageerden ze erop? Had je het goed ingeschat hoe je zouden reageren, of reageerden ze heel anders dan je had gedacht? alleen mijn moeder. ze doet alsof ik nogsteeds hetero ben

9. Hoe voelde je je nadat je het had verteld? Was je opgelucht? nee juist niet

10. Heb je een tip voor de mensen die nog uit de kast moeten komen? gewoon rustig vertellen


Nu voor de mensen die nog NIET uit de kast zijn, anders ga door naar vraag 15

11. Wanneer ben je van plan om het mensen te gaan vertellen? elke dag

12. Hoe wil je het gaan vertellen? (brief, Whatsapp, face to face, anders.....) face to face

13. Aan wie wil je het als eerst zeggen en waarom diegene? mijn vader, want hij is de enige die het niet weet

14. Denk je dat je ouders je accepteren? ik twijfel heel erg


15. Zit/zag je er tegen op om het te vertellen? heel erg

16. Ben je gelukkig nu? nogsteeds niet helemaal hierover want ik wil dat mijn vader het weet

Reputatie 3
Badge +1

Hey allemaal,
Ik twijfel zelf over mijn geaardheid en ik zou het erg fijn vinden om ervaringen van anderen te horen. Nu heb ik een vragenlijst gemaakt voor mensen die dat zelf ook hebben meegemaakt en ik hoop dat jullie die voor mij willen invullen.

1. Geslacht: jongen

2. Leeftijd: 16

3. Geaardheid: (Lesbisch, homo, bi, anders.... en wat dan?) Bi/gay 

4. Hoe oud was je toen je begon na te denken waarop je valt (te twijfelen)? 14

5. Hoe oud was je toen je het zeker wist? 16


Als je al WEL uit de kast bent, ga dan verder met de volgende vragen. Ben je dat nog niet, ga dan door naar vraag 11

6. Hoe oud was je toen je uit de kast kwam?

7. Wie was/waren de eerste aan wie je het vertelde en hoe reageerde(n) ze/hij/zij

8. Weten je ouders het al en zo ja, hoe heb je het verteld en hoe reageerden ze erop? Had je het goed ingeschat hoe je zouden reageren, of reageerden ze heel anders dan je had gedacht?

9. Hoe voelde je je nadat je het had verteld? Was je opgelucht?

10. Heb je een tip voor de mensen die nog uit de kast moeten komen?


Nu voor de mensen die nog NIET uit de kast zijn, anders ga door naar vraag 15

11. Wanneer ben je van plan om het mensen te gaan vertellen? Weet het niet voel me ook niet verplicht

12. Hoe wil je het gaan vertellen? (brief, Whatsapp, face to face, anders.....) face to face

13. Aan wie wil je het als eerst zeggen en waarom diegene? Denk aan 1 van mijn vrienden omdat ik indirect wat had gevraagd en dat hij zei dat hij er oké mee was 

14. Denk je dat je ouders je accepteren? Weet ik niet waarschijnlijk wel


15. Zit/zag je er tegen op om het te vertellen? Voorlopig wel als ik een vriendje krijg waarschijnlijk minder

16. Ben je gelukkig nu? Ja

Alvast heel erg bedankt!!
xxx Amina

 

Reputatie 1
Badge

1. Geslacht: meisje 

2. Leeftijd: 12

3. Geaardheid: (bi.... en wat dan?)

4. Hoe oud was je toen je begon na te denken waarop je valt (te twijfelen)? 10


5. Hoe oud was je toen je het zeker wist?

Ik weet het nog niet zeker zeker maar 12


Als je al WEL uit de kast bent, ga dan verder met de volgende vragen. Ben je dat nog niet, ga dan door naar vraag 11

6. Hoe oud was je toen je uit de kast kwam? 12

7. Wie was/waren de eerste aan wie je het vertelde en hoe reageerde(n) ze/hij/zij mijn alleen beste vriendin en ze reageerde heel lief zo lief dat ik moest huilen

8. Weten je ouders het al en zo ja, hoe heb je het verteld en hoe reageerden ze erop? Had je het goed ingeschat hoe je zouden reageren, of reageerden ze heel anders dan je had gedacht?
Ik heb gescheiden ouders dus ik had het heerst aan m’n vader verteld en hij reageerde heel lief en m’n moeder wat later en zin reageerde ook lief

9. Hoe voelde je je nadat je het had verteld? Was je opgelucht? Ja heel erg 

10. Heb je een tip voor de mensen die nog uit de kast moeten komen? Wees niet bang voor wie je bent maar zorg wel dat je eerst goed uit zoekt of het zo wel is 


Nu voor de mensen die nog NIET uit de kast zijn, anders ga door naar vraag 15

11. Wanneer ben je van plan om het mensen te gaan vertellen?

12. Hoe wil je het gaan vertellen? (brief, Whatsapp, face to face, anders.....)

13. Aan wie wil je het als eerst zeggen en waarom diegene?

14. Denk je dat je ouders je accepteren?


15. Zit/zag je er tegen op om het te vertellen? 
mij zat er niet tegen op maar ik vind het wel spannend 

16. Ben je gelukkig nu?

ja m’n klas weet het ook en zin reageren ook heel lief 
 

Reputatie 2
Badge

1 miesje

2 15

3 bi

4 12

5 12

6 12

7 het eerste miesje waar ik ooit gevoelens voor had en mijn moeder

 

Reputatie 7
Badge +13

Hey allemaal,
Ik twijfel zelf over mijn geaardheid en ik zou het erg fijn vinden om ervaringen van anderen te horen. Nu heb ik een vragenlijst gemaakt voor mensen die dat zelf ook hebben meegemaakt en ik hoop dat jullie die voor mij willen invullen.

1. Geslacht: jongen

2. Leeftijd: geheim 

3. Geaardheid: (Lesbisch, homo, bi, anders.... en wat dan?) Bischierig 

4. Hoe oud was je toen je begon na te denken waarop je valt (te twijfelen)? 11

5. Hoe oud was je toen je het zeker wist? /


Als je al WEL uit de kast bent, ga dan verder met de volgende vragen. Ben je dat nog niet, ga dan door naar vraag 11

6. Hoe oud was je toen je uit de kast kwam?

7. Wie was/waren de eerste aan wie je het vertelde en hoe reageerde(n) ze/hij/zij

8. Weten je ouders het al en zo ja, hoe heb je het verteld en hoe reageerden ze erop? Had je het goed ingeschat hoe je zouden reageren, of reageerden ze heel anders dan je had gedacht?

9. Hoe voelde je je nadat je het had verteld? Was je opgelucht?

10. Heb je een tip voor de mensen die nog uit de kast moeten komen?


Nu voor de mensen die nog NIET uit de kast zijn, anders ga door naar vraag 15

11. Wanneer ben je van plan om het mensen te gaan vertellen? Nee

12. Hoe wil je het gaan vertellen? (brief, Whatsapp, face to face, anders.....) /

13. Aan wie wil je het als eerst zeggen en waarom diegene? Ik heb het al aan 2 mensen verteld maar meer niet 

14. Denk je dat je ouders je accepteren? Ja


15. Zit/zag je er tegen op om het te vertellen? Ja

16. Ben je gelukkig nu? Ja

Alvast heel erg bedankt!!
xxx Amina

 

Reageer