uitkomen naar mijn ouders als transgender


Badge

Hi, ik ben transman 15 jaar en ik wil graag uitkomen naar mijn ouders maar ik weet niet hoe ik dat doe, omdat mijn ouders katholiek zijn en ik weet niet of ze mij zouden accepteren, hebben jullie misschien een paar tips.

 


4 reacties

Badge

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon 

hii, ik ben zelf geen trans persoon maar heb iets soortgelijks meegemaakt met uit de kast komen als bisexueel. Ik zou proberen er misschien eens met ze over te praten eerst, en gewoon casual vragen wat ze ervan vinden (een soort debat) als ze er niet heel gek over doen kan je misschien een brief schrijven om ze het te vertellen. Dit heb ik ook gedaan en ik vond het veel fijner omdat ik ze niet hoefde te confronteren. (je zou zelfs de dag dat je de brief geeft kunnen logeren met iemand, dan hebben ze even tijd om het in hun op te nemen. :)))

alvast succes xoxo

Hallo I'mtrans :)

Je kunt misschien praten met je ouders over transgenders in het algemeen zonder het op jezelf te betrekken. En dan kun je hun reactie peilen. Als ze negatief zijn op transgenders kun je het beter niet met je ouders het erover hebben en als ze positief reageren, dan kun je zeggen dat je transgender bent.

-TheMightySlayer <3

Reputatie 2
Badge +3

test eerst wat ze vinden over transgenders en probeer het dan te zeggen als ze niet negatief zijn

Reputatie 6
Badge +7

Probeer er achter te komen hoe ze denken. Stel eens wat algemene vragen.   Bestaan transgenders volgens hen?  Is het geloof voor hen daarin belangrijk? Staat er iets in de bijbel over transgenders (nee behalve dat mannen geen vrouwenkleding moeten dragen)? Als transgenders bestaan, zijn ze dan zo geboren?

Dit is vooral vragend. Laat ze uitleggen wat ze denken en waarom.  Dat zet hen aan het denken: Waarom denken ze dit eigenlijk?  Zo zeggen veel christenen dat in de bijbel staat dat homo’s niet mogen, maar het krijgt héél weinig aandacht en er staat beslist nergens dat je een enorme hekel aan ze moet hebben of overal buiten moet sluiten.

Zodra je voelt dat je ze aan het overtuigen bent, ga je al te diep.  Dan roep je weerstand op en zijn mensen niet meer zelf aan het denken.

Reageer