Twijfel of ik homo ben of bi


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo ik ben 15 en ben er net achter dat ik homo ben maar twijfel nog steeds heel erg heb online vragenlijsten gedaan en gekeken wat nou mijn geaardheid is maar vertrouw het nog steeds niet zou iemand mij hier misschien mee kunnen helpen.

ik wil ook graag een comming out doen naar mijn ouders maar ik weet niet precies hoe en ik ben eerlijk gezegd ook een beetje heel erg bang dat ik slechte reacties zal krijgen op mijn comming out dus alsjeblieft help mij.

77 reacties

Hi St fvd 15,

die apenstreken was toen we misbruikt werden. We hadden het iemand proberen te vertellen, maar die nam ons niet serieus en toen wilden we “weg” van alles en deden hele rare en gevaarlijke dingen zonder dat papa en mama het wisten. Later kwamen ze er wel achter natuurlijk. Er zijn wel meer dingen gebeurd.

Ik zou een manier proberen te vinden die Tasmaanse duivel een beetje te temmen. Misschien niet er gelijk steeds tegenin gaan, maar hem af en toe over zijn bolletje aaien enzo. Dus, belonen voor goed gedrag. Misschien werkt dat wel beter dan straffen? Hij kan vast ook wel heel lief zijn.

Mama's hebben dingen in de gaten. Ze zien bij andere kinderen dat ze bv. verkering of iets wat daar op lijkt hebben met buurmeisjes enzo en bij ons en bij jou was dat misschien anders. Wij praatten veel vaker over jongens en wat we met ze gespeeld hadden en hoe aardig ze waren en over meisjes waren we minder spraakzaam of soms zelf gewoon negatief. Sorry meisjes, het was/is niet persoonlijk. We kunnen er ook niks aan doen, want we zijn gay.

Het is wel oké om zelf de tijd te nemen om het iedereen die jij wilt dat het weet het te vertellen. Zeker in het begin.

Als één keer je hele familie het weet en een paar klasgenoten, dan wordt het nieuws vanzelf wel verspreid en heb je er weinig controle over. Maar tot die tijd kun je op je gemakje eerst je ouders en later je opa en oma en ooms en tantes enzo het vertellen.

Mama heeft filmpjes van ons dat we klein zijn en dan zeggen we dat we jongens v e e l leuker vinden dan meisjes en dat we later met een jongen gaan wonen. Verder dat we net zo willen zijn als onze grote (pleeg)broer en die is gay, dus ja, ontkennen had weinig zin :P

Gelukkig werkt je account nu en wie weet wie je er allemaal tegenkomt. Het is daar vast wel gezellig en het voordeel is dat je daar gwn mag chatten.

Later :)

Groetjes,
M&M’s
Hi M&M’s

Jeetje wat erg dat dat bij jullie is gebeurd maar waarom werden jullie misbruikt (dit hoef je niet te zeggen).?

Die Tasmaanse duivels zijn agressief maar je hebt gelijk rustig benaderen en belonen voor goed gedrag kan ze ook temmen. Als je er ooit eentje neemt good luck.

Haha ja je hebt gelijk moeders hebben ook altijd alles door. Ik herinner mij niet echt over wie ik het meest praatte maar inderedaad het spijt mij meisjes maar ik ben de rest van mijn leven bezet door relaties met jongens?? want we zijn gay.

Ja inderdaad ik ben ook wel van plan mijn oma het binnenkort te vertellen.

Ja inderdaad anders gezegd niet iedereen hoeft het van jou te horen. Maar zoals jij ook al zij ik neem ff de tijd ervoor.

Wat grappig en leuk klinkt als een soort comming out op letterlijk jonge leeftijd. Jullie zagen er vast en zeker zo schattig uit op die leeftijd toen jullie dat zeiden. Ik weet zelf niet of mijn ouders ook zulke video’s hebben ik ga het denk ik een keer navragen.

Ja zeg dat wel en bij het chatten daar mag je tenminste wel je persoonlijke of social media gegevens delen zo veel fijner.

Groetjes,
St fvd15
Hi St fvd 15,

Ik vind het niet erg als je er vragen over stelt. Ik kan alleen niet precies vertellen waar het was en niet alle details.

Waarom ze het deden? Misschien omdat we er leuk uitzien en een grote slappe voor onze leeftijd hebben, idk. Ze konden gwn niet met hun handen en andere uitstekende lichaamsdelen van ons afblijven.

Ze deden alsof ze in een zelfbedieningswinkel waren en stopten hun handen in onze onderbroeken wanneer ze er zin in hadden (als we hw aan het maken waren of tv keken), ze gingen met ons onder de douche en kropen bij ons in bed en meer. Zij deden van alles met ons, wij moesten dingen met hun doen en met elkaar.

We zaten toen intern op een buitenlandse privéschool en hadden daar een soort van appartementje, maar die andere jongens konden in en uit lopen en dat deden ze dus ook.

Nu zitten we weer op een “gewone” middelbare school bij ons in de buurt en wonen we ook weer gwn thuis. Het gaat op school en thuis wel goed.

Wij vinden jongens wel leuk, maar dat ging wel wat ver (understatement).

Als ik jou was zou ik alles lekker op het gemakje ontdekken. Je hebt alle tijd.

Ik bedacht me net dat het misschien wel leuk is om gwn een andere gay jongen of meisje te leren kennen. Een vriendje is natuurlijk ook goed, maar das in het begin misschien nog een beetje lastig om er eentje tegen te komen en om dan te weten of hij op jongens valt.

Als je een gay jongen en/of meisje leert kennen dan kom je een beetje in het “gay-circuit”. Tenminste wij wel.

Wij hebben een oudere (pleeg)broer en die is al veel langer uit de kast en hij heeft (natuurlijk) ook gay vrienden en dan mochten wij wel eens mee ergens naartoe. Niet de kroeg, want we zijn pas 15, maar bv. met zijn allen naar een pretpark of gwn naar het strand en dan waren er soms ook jongere broertjes van zijn vrienden of vrienden van onze leeftijd bij die ook gay waren.

Das wel tof. Dan leer je wat meer jongens kennen die “hetzelfde” zijn. Er hoeft niet gelijk een vriendje voor je bij te zitten, maar je kunt wel makkelijker je verhaal kwijt en via-via leer je meer mensen kennen en anderen uit “het circuit” weten dan ook dat jij available bent, zeg maar.

Het is een soort netwerk, ik bedoel dat één jongen weer een gay neefje heeft die in een andere plaats woont en die kent weer een gay jongen via school of sport en voor je het weet ken je die ook allemaal. Er zijn meer gay jongens dan je eerst misschien zou denken. Alleen zijn ze meestal nog niet (voor iedereen) uit de kast.

Ik ga geen Tasmaanse duivel nemen, maar als ik eentje had zoals jij (jouw broertje), dan zou ik het zo aanpakken. Positief proberen te benaderen, wel grenzen aangeven, maar ok. Dan kun je hem misschien “uit je hand laten eten” bij wijze van. Het is toch je broertje.

Dat uit de kast komen bij anderen gaat vast wel goed komen. Easy does it.

Als we onze vrienden die coming out filmpjes (we wisten toen nog helemaal niet wat dat was, maar ok) laten zien, dan liggen ze helemaal dubbel :D

Mama heeft een heleboel filmpjes van ons en ook andere broers en zus, waarin ze vragen stelt, die wij dan beantwoorden. Toen wij klein waren was er een tv-programma die dat ook deed ofzo en dat vond mama leuk. Dus ging ze het met ons ook doen en filmen.

Er is ook een filmpje waarin mama vraagt of we een hond nemen als we later zelf in een huis gaan wonen. Mijn twin zegt dan dat hij alleen met mij wil wonen en niet met een hond, want die moet je borstelen en die heeft veel haar. Hij wil wel mijn haar doen, antwoord ie als mama dat vraagt, want das niet zo veel als bij een hond. En dan zeg ik “ja, voor altijd samen en geen hond, maar met een andere jongen, want daar kunnen we dan mee spelen en die hoeven we niet uit te laten”.

Volgens mij hadden we toen andere spelletjes in gedachten dan dat we nu met ons vriendje doen, maar ok, het komt wel soort van uit. Het grappige is ook dat we nu elke morgen elkaars haar doen als we onder de douche vandaan komen. Dus, onze voorspellingen zijn wel uitgekomen ;)

Ik denk dat we toen 5 waren ofzo. We waren idd wel schattig toen. Eigenlijk zijn we dat nog steeds wel 😛 🆒

Veel plezier met je account. Je gaat vast leuke jongens tegenkomen.

Groetjes,
M&M’s
Hey ik ben wel een meisje maar oke
Luister niet naar die test
Als ik jou was zou ik gwn een jongen en een meisje kussen
Je kijkt bij wie je je lekker voelt en daar ga je op af
Als je je bij beiden lekker voelt ben je bi
hey M&M's

sorry dat ik zo laat reageer maar ik ben vooral bezig met chatten met een leuke gay jongen die ik op jong&out heb ontmoet we leren elkaar een beetje kennen en praten elke dag zo een beetje.

oke maar ik hoef geen vragen te stellen daarover want voor mijn gevoel is dat behoorlijk privé.

wat een pervers waren/zijn dat zeg. oke ik heb daar nu toch wel een vraag over: zijn die andere jongens opgepakt of aangeklaagd of weet je niet wat er met ze is gebeurd?

wat een verschrikkelijke en zieke mensen heb je soms ook op deze planeet zeg. wat heeft die school daar tegen gedaan als ik vragen mag.

fijn om te weten dat het goed gaat met jullie ook op school. ik hoop dat dat voor jullie ook zo blijft.

sexuele handelingen kunnen leuk en fijn zijn maar er zijn heel erg duidelijke grenzen voor iedereen en dat sommige dat niet begrijpen en zich dan ook nog aan kinderen vergrijpen met deze handelingen is gewoon echt niet oké het is gewoon echt ziek.

dat advies van neem de tijd zal ik zeker nemen.

bij mij op school heb ik nog nooit van iemand behalve docenten gehoord dat die persoon gay is natuurlijk zijn er wel gay jongens en meisjes op mijn school dat is overal zo geloof ik alleen durven ze het niet te vertellen zelfs niet tegen hun eigen vrienden en vriendinnen daar ik durf het zelf ook niet te vertellen maar ik heb daar ook niet echt wat je kunt noemen vrienden. op jong&out heb ik een gay jongen van rond mijn leeftijd gevonden die bij mij in de buurt woont dus chatten wij samen veel alleen via berichten natuurlijk nog. hij zelf zegt dat hij nog niet uit de kast is en dat wilt hij wel maar hij durft niet want zijn ouders zijn homophoben en moslim dus hij is bang dat als hij het hun verteld zijn ouders hem zullen verbieden uit de kast te komen bij de rest van de familie.

ik hoop dat ik nog meer gay vrienden en vriendinnen zal vinden zodat ik ook in zo'n "gay-circuit" kom.

ik zal het proberen om mijn broertje rustig te benaderen maar hij is zo iemand die enorm veel twitch streams op de computer maakt en mijn ouders laten hem dus te lang daar achter games spelen (4/5 uur lang per dag).

dat weet ik ook en dat zal ik ook aan blijven denken als ik het de volgende vertel.

omg jammer dat je ze niet via deze site kunt versturen volgens de regels ik had ze zo graag gezien.

btw weet jij misschien hoe ik van die emojis kan plaatsen in mijn berichten met mijn computer want ik zou het echt niet weten tot nu toe heb ik alles vanaf mijn telefoon verstuurd dus ja.

ik ga bij mijn ouders navragen of zij ook zulke filmpjes van mij hebben.

haha mijn vader zou geen enkel huisdier meer in huis nemen we hebben er al een aantal maar ik weet zeker dat hij dat in geen honderd jaar zou doen.

tja met de leeftijd woorden de gedachten van het spelen van bepaalde spelletjes toch ff heel erg anders.

wow de toekomst voorspellende twins dat is nog een bijzonder een afspraak maken op jonge leeftijd en die jaren later nog uitvoeren ook.

de schattige twins tot in de eeuwigheid haha.

thx zoals ik al zij eerder in het bericht ben ik daar al mee begonnen.

groetjes,
st fvd 15
hoi nienke3321

je advies is zeer handig ik zal het heel misschien overwegen om te doen.

groetjes,
st fvd 15
Hi St fvd 15,

Oh lekker bezig haha. Fijn om te horen dat je leuk contact met een jongen hebt. ;)
Jammer dat zijn familie homofoob is en hij bang is om uit de kast te komen. Ik ken wel een Marokkaanse gay jongen. Hij is uit de kast en zijn ouders accepteren het soort van, zolang hij niet te opvallende dingen doet met andere jongens. Zijn familie is wat minder streng ofzo denk ik, maar hij is wel besneden toen die klein was, vanwege het geloof. Twin en ik waren met hem in de sauna geweest en toen hadden we het gezien.

Als jullie een leuke klik hebben kun je misschien een keertje gewoon als vrienden iets leuks doen samen of naar een meeting van jong&out ofzo. Dan kom je gelijk nog wat andere jongens en meisjes tegen. Het hoeven niet alleen mensen te zijn waar je verkering mee zou willen hebben, maar gwn over gay dingen enzo kunt praten. Hoe zij met bepaalde situaties omgaan enzo. En verder gwn dingen kunt doen die iedereen leuk vindt en doet.

Het klopt dat je op school er niet zo heel veel over hoort, maar wij weten dat er bij ons op school meerdere jongens zijn die nog niet uit de kast zijn. Omdat twin en ik er open over zijn en andere kinderen dat weten, appen sommige jongens ons zonder dat we ze kennen. Zij kennen ons dan en via via zijn ze aan onze sm gekomen. Ze durven op school niet echt met ons te hangen en ook niet op openbare plekken. Bang dat ze gezien worden en dat er praatjes van komen. Daarom spreken we bij ons thuis af. Das sws veilig voor hen. Wel jammer dat ze niet gwn uit de kast durven te komen. Mama is vriendinnen met één van die jongens zijn moeder. Wij weten dus al een tijdje dat hij op jongens valt en zijn mama weet nog van niks. Hij wil het binnenkort wel gaan vertellen thuis.

Ik kan alleen over waar en in welk land het gebeurd is en over die jongens zelf niet zo veel vertellen. Alleen dat die jongens een paar jaar ouder dan ons zijn, maar nog wel minderjarig toen ze ons misbruikten. Op die school zitten kinderen van allerlei nationaliteiten. Wij (twin en ik) woonden daar ook en kwamen eigenlijk alleen in de vakanties naar huis. Wij zijn na een schoolvakantie, waarin we het hele verhaal hebben verteld, niet meer terug gekeerd op die school en even later waren die jongens ook van school. Ze zijn wel gestraft, maar hoe en wat kan ik niet zeggen. Wij hebben ze iig nooit meer gezien. Papa en mama hebben alles geregeld en gezorgd dat al onze spullen weer thuis kwamen en dat we naar een nieuwe school konden.

Over andere dingen van ons misbruik mag je wel dingen vragen. Aan het begin dachten we dat het een soort ontgroening was. Dat het gebruikelijk was om dingen met andere jongens te doen onder de douche en ’s avonds in bed. Wij waren 13 en kregen ouderejaars die ons de regels uitlegden. Gehoorzaamheid en niet opgeven waren belangrijke dingen op school. Ouderejaars tegenspreken was not done.

’s Morgens moesten we bloot oefeningen doen, bv. opdrukken en situps, maar al snel kregen die oefeningen een seksueel tintje en werden we afgetrokken en gepijpt en moesten we dat ook bij die andere jongens en elkaar doen. Soms mochten we wel eens een paar uurtjes van de campus en dan namen ze ons mee naar een verlaten boerderij en daar zijn we voor het eerst door ze geneukt en hebben we elkaar ook moeten neuken.

Ze hadden dat gefilmd en vanaf toen waren we helemaal in hun macht. Al snel werd het een soort van routine. Als we mee werkten dan "mochten" we elkaar pijpen, omdat zij dat leuk vonden om naar te kijken en hoefden we niet zoveel met hen te seksen. Het stomme is dat lichamelijk die dingen vaak nog lekker voelden en dat maakte ons in de war. Zij zeiden dat dat een teken was dat we het zelf graag wilden. Maar dat was natuurlijk niet zo.

Van die dingen dus gebeurden er.

Een aantal gay vrienden of vriendinnen leren kennen is, zeker in het begin, wel handig om je eerste contacten op te doen. Zij kennen vaak plekken waar je leuke andere gays kunt ontmoeten en je hart kunt luchten over gay dingen, die alleen gays kunnen begrijpen.

Natuurlijk heb je ook je “gewone” vrienden en op een gegeven ogenblik mengen die vriendengroepen zich een beetje. Zo is het bij ons gegaan iig. Je moet niet exclusief en alleen maar met gays omgaan. De wereld is ook groter dan dat. Een mix lijkt me een mooie oplossing.

Oude filmpjes zijn altijd leuk. We zitten onszelf uit te lachen om onze piepstemmetjes van toen we klein waren :D
Hoe we op meisjes reageren als die ons leuk vinden, dat kon echt niet. Zeker niet als ze ons kusjes wilden geven. Ik had eentje zo in het zwembad geduwd :P
We waren toen wel jong, 7-8 jaar denk ik, maar we wisten kennelijk al wat we wel en niet wilden.

Alle oude filmpjes zijn grappig, of we nou geïnterviewd werden of gwn op de naturistencamping rondliepen of ergens anders waren.

Meeste ouders hebben wel zulke filmpjes van vakantie of verjaardagen of Sinterklaas, toch?

Emoji’s kun je kiezen door net onder dat vakje waarin je je reactie typt op het 3e groene icoontje (die smiley) van links te klikken. Er opent zich dan een schermpje met 11 smileys. Zet eerst de cursor op de plek waar je de smiley wilt hebben en open dan het schermpje en klik de smiley die je wilt hebben aan. Meer is het niet haha.

Zorg gwn eerst goed voor jezelf. Dat je je comfortabel voelt en dan komt dat met je broertje wel goed.

Ik heb toetsweek, dus ook ff niet zoveel tijd voor het forum, maar dat komt volgende week wel weer. Dus, als je vragen hebt of iets leuks te vertellen hebt, dan zie ik het wel.

Alvast veel plezier met je nieuwe chatvriendje. Leuk dat jullie goed met elkaar zijn :)

Wij zijn echt cute, forever, daar heb je gelijk in :P

Groetjes,
M&M’s
Hey M&M’s

Sorry dat ik zo laat reageer maar ik had PTA week dus ik was druk.

Over die jongen waar ik mee chat hij klinkt heel aardig en lief maar hij reageert steeds minder in het begin was het iets van een berichtje om de paar minuten en nu is het een berichtje om de paar kwartier of de paar uur en vraag mij af waarom of zou ik dit beter kunnen laten gaan??
Wat fijn voor die Marokkaanse jongen dat zijn ouders zo achter hem staan.?

Ik wilde wel wat vaker contact hebben met hem want mijn school WiFi is echt heel slecht dus ik stuurde hem mijn nummer maar volgens mij heeft hij daar niks mee gedaan want hij heeft mij nooit geappt of gebeld.?

Ik hoopwel dat er ook homoseksuele jongens bij mij op school zitten en ik denk dat ik opeens iets heb uitgestippeld hoe ik het iedereen wil zeggen: 1. Mijn familie behalve de jonge kinderen vertellen dat ik homo ben, 2. Op social media mijn status veranderen in dit: i’m gay and proud, 3. Ik ga de school vragen of ik via een docenten account een mail aankonding wil versturen van mijn school en daarin staat ongeveer: hallo iedereen van deze school als je twijfels over je geaardheid hebt of niet weet hoe je uit de kast kunt komen kun je terecht met vragen bij deze schoolmail ( mijn schoolmail) dan kan ik mensen helpen die er problemen mee hebben of ze uitleggen waar ze nog meer vragen kunnen stellen bijv. Hier op deze site.

Wat verschrikkelijk ik ben blij dat er met jullie verder niks is gebeurd dat erger was en ik hoop dat ze hun verdiende loon hiervoor kregen bah wat een vieze perverst zijn dat zeg ongelofelijk.?

Ik hoop dat als ik volledig uit de kast ben of zelfs misschien daarvoor nog gay vrienden zal hebben en zo meer gay mensen leer kennen en misschien zelfs een toekomstig vriendje.?

Haha dat had ik graag gezien en ik twijfel er niet aan dat jullie van die schattige/ grappige piepstemmetjes hadden misschien kom ik je nog wel eens tegen op jong&out ofzo.?dan kunnen we lekker even wat kletsen.

Bedankt voor de emoji computer hulp maar ik denk dat ik toch maar voor de telefoon ga.?

Ik zal wel kijken hoe het tussen mij en mijn broertje afloopt en bedankt voor je advies ik zal het zeker opvolgen.

Succes met je toetsen als die niet al klaar zijn in ieder geval ik ben ook pas klaar met mijn toets week en heb alleen de herkansingen nog.

Ik hoop dat de gesprekken tussen mij en mijn chatvriendje weer wat opborrelen. En meer worden.

Ik twijfel er niet aan dat jullie forever cute zijn.☺️

Zorg goed voor jullie zelf en jullie relaties cuties ?

Groetjes,
St fvd 15 ?
Hey M&M’s

Ik was bijna vergeten iets te zegen.

Kijk ik weet 100% zeker dat ik homo ben maar telkens als ik erover begin na te denken krijg ik weer van die rottige twijfels van ben ik wel homo of ben geen bi of hetero dat spookt er dan meteen weer door mijn hoofd en ik weet echt niet hoe ik het stop.

Ook zou ik niet weten hoe een relatie van verkering in elkaar zit of wat ik erbij moet doen of wat erbij komt kijken.?

Groetjes,
St fvd 15
Hi St fvd 15,

Geeft niet dat het af en toe wat langer duurt dat je reageert. We hebben allemaal naast het forum ook andere dingen te doen, dus is het goed. Ik vind het iig leuk dat je reageert.

Ik moest zelf afgelopen dagen even bijtanken en bijkleuren op het (naakt)strand, dus vandaar nu pas een reactie.

Bekend verschijnsel, dat appen, in het begin is alles nieuw en hebben jullie elkaar heel veel te vertellen. Op een gegeven moment heb je vaak dat de één sneller, enthousiaster is dan de andere. Maar dat wil niet zeggen dat er echt iets aan de hand is.

Vraag hem of zeg hem dat je soms nogal enthousiast kunt reageren, met de beste bedoelingen en vraag of hij dat vervelend vindt. Dat je het leuk vindt om met hem te kletsen, maar hem nergens in wil pushen. Dat het voor jou ook allemaal nieuw is en je heel erg blij bent om er eindelijk eens met iemand over te kunnen praten. Dat je je telnummer gegeven had om beter bereikbaar te zijn, vanwege de slechte wifi, maar zonder verdere bedoelingen.

Misschien vindt hij het ineens allemaal nogal dicht bij komen en weet hij niet goed hoe hij er op moet reageren. Misschien wil hij liever gwn anoniem op de site met chatten. Idk. Gewoon vragen. Misschien wil hij ook wel reageren, maar heeft hij het druk met andere dingen of valt het zijn ouders op dat hij ineens meer aan het appen is dan anders en hebben ze er vragen over gesteld. Kan van alles zijn.

Je hebt er dus al over nagedacht hoe je uit de kast wilt komen. Kies een manier die bij jou past en goed voelt. Er is niet één manier die altijd de beste is voor iedereen. Deze manier is wsch de beste voor jou, omdat jij het zo bedacht hebt.

No matter what you do, er zal altijd wel iemand een minder leuke opmerking over maken, maar dat is dan maar zo. Meestal zijn het toch onbelangrijke mensen voor jou die zulke dingen roepen.

Leuk idee om anderen te willen helpen op school. Misschien weet je mentor ofzo wel of er sws anderen rondlopen met dezelfde soort ideeën of kunnen jullie zoiets samen doen en dan op een apart mailadres. Als duidelijk is wie dan achter dat mailadres “werken” en het dus duidelijk is dat iemand dan met jullie (andere leerlingen die iets met LGHBTIQ etc. haha) mailt en niet met docenten. Dat hun berichtjes ook veilig zijn bij jullie. Je zou ook bij GSA nog tips kunnen vragen hoe je zoiets aan kunt pakken. Zij hebben er ervaring mee en kunnen helpen met (gratis volgens mij) promotiemateriaal.

Kijk hiervoor eens op:
https://www.gsanetwerk.nl/gender-and-sexuality-alliance/

Vaak is het, het beste als je het niet helemaal alleen hoeft te doen en anderen je helpen. Dan kun je de taken een beetje verdelen en is het makkelijker te combineren met alle andere dingen die je al moet doen voor school en naast school. Bovendien sta je er dan niet alleen voor.

Gelukkig hebben we geen last meer van die jongens die ons misbruikten. Alhoewel we er wel een soort tic aan over hebben gehouden en we, zonder dat we het zelf in de gaten hebben, heel vaak aan onze piemels zitten de friemelen.
We knijpen er vaak in en zitten ook vaak met onze hand in onze onderbroek te rommelen. Ook op school. Of doen jongens dat sws en doe jij dat ook?

Ik denk dat het bij ons komt, omdat die jongens elke keer wanneer het kon met onze piemels speelden en wij dan aan die van hun moesten trekken en likken/zuigen. Als we film op school hadden en het was donker dan zaten ze ons gwn af te trekken in de klas. In de pauzes pijpten we elkaar enzo. Niet echt normaal, toch?

Jij gaat vast wel leuke jongens ontmoeten en wie weet zit daar jouw vriendje wel bij. Ik hoop het voor je. Jongensliefde kan echt heel mooi en fijn zijn. Zeker als jullie dingen doen die jullie allebei fijn vinden.

Wie weet wie je nog allemaal tegenkomt op Jong&Out.

Ik vind het wel grappig dat je ons cute vindt. Sommige jongens vinden het vervelend om cute gevonden te worden, maar wij vinden het juist leuk. Cute heeft iets onschuldigs. Gelukkig stralen we dat kennelijk nog wel uit na alles wat er gebeurd is.

Soms denk ik en mijn twin wel eens dat we aan het begin van onze puberteit niet echt kind hebben kunnen zijn en te snel te veel hebben moeten doen. Daardoor zijn we op sommige vlakken veel verder dan onze klasgenoten, maar op sommige ook best wel naïef, omdat we denken dat de dingen die we doen “normaal” zijn voor onze leeftijd en die zijn dat dan niet.

Wij hebben, nog steeds, te makkelijk seks met andere jongens, maar ok. Komt hopelijk ooit nog wel eens goed met ons. Onze vrienden vinden het leuk om samen met ons naar onze filmpjes van vroeger (en nu ook) te kijken.

In de filmpjes is wel te zien dat wij er iig nooit echt over getwijfeld hebben of we op jongens vallen. Op dat moment dachten we er niet echt over na, maar als je nu dingen terugkijkt dan heeft het er altijd al ingezeten. Niet dat we er nu of toen echt gay uitzien, voor zover zoiets bestaat, maar we hadden wel veel meer belangstelling voor jongenspiemels op de naturistencamping en het naaktstrand dan voor meisjesdingen.

Twijfel is niet gek om te hebben hoor. Dat het soms door je hoofd schiet en je dan soort van ff stress hebt. Volg je gevoel, meer kun je toch niet doen. Je kunt niet altijd overal 100% zeker van zijn. Volgens mij voel jij je het prettigste bij jongens als in een soort van verliefdheid. Een gevoel dat je bij meisjes niet zo hebt. Als ik het allemaal goed begrepen heb.

Tsja, wat doe je als je verkering hebt? Het is niet dat je dan ineens een hele dag seks met elkaar hebt. Voor ons is verkering een goede vriendschap plus.

Je kunt sws goede vrienden hebben en daar allerlei leuke dingen mee doen. Je kunt ook van ze houden, maar dan meer als een broer ofzo. Ik kan dat moeilijk uitleggen, want voor mij is houden van mijn twin en omgekeerd, denk ik sws al meer dan houden van een broer of zus. Dan komt door alles wat we meegemaakt hebben. Maar van een goede vriend kun je dus op een bepaalde manier ook houden, zonder dat het verder gaat, dus geen seksuele dingen.

Bij verkering heb je niet steeds seks, maar wel een extra gevoel. Dat je heel blij bent dat je hem ziet en dat je hem wilt knuffelen. Dat je het jammer vindt als hij weer naar huis gaat. Ook al weet je dat je hem wel snel gaat zien. Dat gevoel heb je bij een vriend niet, maar bij je vriendje wel.

Als je vriendje een arm om je een legt, voelt dat anders dan dat een vriend dat doet. Het gevoel gaat door je hele lichaam.

Ik kus sommige van mijn vrienden als we elkaar weer zien of afscheid nemen. Vooral met Belgische en Franse jongens, omdat die sws wat lichamelijker zijn en het eerder normaal wordt gevonden daar om elkaar te kussen.

Als ik die vrienden dan kus, geeft dat wel een goed gevoel, maar ik zal er nooit een stijve van krijgen. Als ik mijn vriendje kus dan krijg ik vaak wel gelijk een stijve.

Soms word ik ook gwn geil van hem. Dan zitten/liggen we tegen elkaar op de bank en kijken tv en merk ik dat er geil uit mijn piemel komt, ook als die nog niet stijf is. Er gebeuren dus allerlei dingen met een vriendje die je niet bij een normale vriend hebt.

En heleboel dingen zijn hetzelfde. Leuke dingen doen en lachen en praten met elkaar. Bij elkaar zijn. Maar dan is er toch nog iets extra in het gevoel en de dingen die je met elkaar doet.

Als je pas verkering hebt dan is het wsch vooral het gevoel dat anders is en doe je verder nog niet zoveel met elkaar qua seksuele dingen.

Wij hadden best wel snel seks met elkaar, maar ja, dat komt door onze verpestte puberteit.

Meestal begin je met beetje tegen elkaar aan zitten en lieve dingen tegen elkaar zeggen. Misschien een kusje als jullie afscheid moeten nemen. Van die dingen. Later kan dat meer worden.

Ik weet niet wat normaal is om te doen, maar ik en mijn twin kleden ons sws makkelijk uit als we op het naaktstrand zijn, maar ook als we na het sporten met andere jongens gaan douchen of met ze bij ons in de sauna gaan.

Voor een hoop jongens is dat niet zo vanzelfsprekend en dus kan het best spannend zijn om elkaar voor het eerst bloot te zien. Hoe doe je dat en raak je elkaar dan ook aan en waar?

Ik denk dat je dat van elkaar wel een beetje aanvoelt en je kunt het ook gwn vragen natuurlijk, maar dat is, hebben we gemerkt bij andere jongens, ook niet zo vanzelfsprekend. Dat is wel jammer, want als je van elkaar houdt en elkaar vertrouwt, dan is het toch niet gek om er over te praten? Maar ja, door iedereen om ons heen (de wereld dus) lijkt het wel alsof er een soort taboe op rust om over seks en verliefdheid enzo te praten, vooral als het gaat over jongens met andere jongens.

Ik denk dat als je op een gegeven moment elkaar wat vaker een kusje hebt gegeven, dat je dan vanzelf wel een keertje gaat tongen. Vaak weet je dan niet wat je met je handen moet doen, dus elkaar een beetje strelen over de rug ligt voor de hand.

Je kunt dan langzaam ook andere plekken strelen. Ik bedoel niet gelijk met je hand in zijn onderbroek en zijn piemel beet pakken, maar een keertje over zijn buik en onder zijn t-shirt kan wel. Je kunt ook aangeven wat je wel en niet wilt. Ik doe vaak zelf mijn t-shirt uit en dan begrijpt die ander wel wat de bedoeling is. Ik neem vaak wel het initiatief, maar natuurlijk kan je dat allebei doen.

Ik doe ook vaak mijn knoopje van mijn broek los en mijn gulp open, maar das misschien meer een dingetje van twin en mij.

Het gaat wel een soort als vanzelf, denk ik, als jij en je toekomstige vriendje elkaar beter leren kennen.

Btw je kunt ook seks hebben met een jongen die niet jouw vriendje is of wordt, maar gewoon omdat jullie allebei nieuwsgierig zijn.

Een relatie is ook gwn belangstelling tonen. Dat doe je ook wel bij vrienden, maar aan je vriendje kun je vragen of hij nog van je gedroomd heeft ofzo en dat doe je bij een gewone vriend niet zo snel. Het zit ook in een heleboel kleine dingetjes. Gwn een hartje dat je hem stuurt of een regeltje uit een liedje. Ook in stomme dingen die je van elkaar bewaard. Een kauwgumpje dat je bij het tongen van hem in jouw mond hebt gekregen.

Ik weet het, het is raar, maar ik heb dat nog bewaard van de eerste jongen waar ik mee getongd heb. Eigenlijk is dat niet echt de eerste jongen waar ik mee getongd heb, want dat hebben twin en ik gedaan met elkaar omdat we nieuwsgierig waren hoe het moest en hoe het voelde en we niemand anders hadden om het mee te proberen. Ja, misschien vinden mensen ons raar, maar wat zou jij doen als je een nieuwsgierige twin had?

Nou ja, ik stop er eerst maar weer even mee. Als je nog vragen hebt dan lees ik het wel.

Toetsweek ging wel goed. Heb nog niet alle cijfers terug, maar wat we weten is allemaal ruim voldoende.

Ik hoop dat je met je chatvriendje de draad weer een beetje op kunt pakken.

Zorg goed voor jezelf en iedereen om je heen, dan doen wij dat ook.

Sorry voor geen emoji's. Zie het net pas. Zet ze zelf ff op de goede plekken
😃 🆒 😉 🙂 :P

Groetjes,
M&M’s
hey M&M's

ik ben nog nooit bij naaktstrand geweest en ook nog nooit een gezien. wil er zeker wel eens heen hoor.

ik zit nu in een soort app groep van jong&out is best leuk niet veel kinderen maar wel allemaal van mijn leeftijd. heb daar ook mijn beste vriendin ontmoet ze is erg aardig en moedigt mij aan te zijn wie ik ben zij is bi en houd meer van meisjes dan van jongens dus soort van in t zelfde schuitje.

heb die chat vriend ook in de app groep gedaan en hij heeft nu dus meerdere mensen om mee te praten vind ie denk ik wel fijn.

ik heb toch iets andere manier gebruikt om uit de kast te komen. ik kwam er achter dat ik zo'n awkward moment haat dus ik besloot om een mooie afbeelding te maken met de tekst i'm gay and proud erop en heb deze gepost op mijn Facebook pagina ik heb tot nu toe alleen goede reacties van Amerikaanse vrienden, Nederlandse vrienden en familie.ook broertje en zusje weten t nu moeten het nog wel even verwerken maar ze accepteren het. ik wilde het nog niet aan mijn klasgenoten vertellen dus ik kwam uit de kast bij een goede vriendin die het meteen accepteerde en het fijn vond dat ik haar in vertrouwen nam.

je hebt gelijk ik denk dan ook ze kunnen zeggen en doen wat ze willen maar ik ben wie ik ben en dat veranderd niet.

ik heb het mijn mentor nog niet verteld maar wil het binnenkort wel doen.

ik heb mij niet bij gsa aangesloten maar doe dat ook nog wel.

ik zit ook zo nu en dan met hand in of op mijn broek bij piemel soms ook wel op school maar niet altijd dus is heel normaal.

rest komt later moet leren voor herkansingen.

groetjes,
st fvd 15
Hi St fvd 15,

Wow, goed bezig!!

Uit de kast op Facebook, ik vind jou wel cool 🆒

Succes met je herkansingen.

Hopelijk haal je ze en kun je lekker vakantie vieren op “ons” naaktstrand :D
Alleen mag ik je niet vertellen waar het is :(
Maar als ik een gay jongen van 15 met witte billen zie ben jij het vast :P
Als jij denkt dat je dubbel ziet en 2 dezelfde, zongebruinde jongens van 15 ziet, zijn wij het misschien wel ;)

Ik ga straks nog wel wat schrijven, moet nog even weg.

Jij laat er geen gras over groeien met uit de kast komen.
I love it, als iemand gewoon durft zichzelf te zijn ?

Groetjes,
M&M’s
Hey M&M’s

Dankjewel?.

Dankjewel nog een keer.

Ga altijd naar -Deze tekst is verwijderd door De Kindertelefoon- ik weet niet waar naaktstranden zijn maar zoek er wel een keer eentje op.

Ok spreek je later ?.

Ik laat niet meer over me heen lopen want dat is mij op basisschool te vaak gebeurd.

Ik hoop dat ik de (gay) prins op het witte paard vind?.

Ik hoop dat ik ook zulke fijne intense liefdevolle gevoelens krijg. En een stijve als ik hem kus☺️.

Je bedoelt een one night stand toch zoiets??

De vlam van de liefde laten branden en aanhouden met leuke uitstapjes, samen zijn, kletsen, uitgaan, houden van elkaar en die liefde tonen?.

Nee hoor is niet zo raar ieder zijn eigen gewoontes en herinneringen.?

Succes hoop dat je over gaat?.
Ik zelf zit helaas op randje van overgaan en overdoen?.

Ik doe mijn best met goed voor mezelf en andere te zorgen.

En geen emojis is niet erg had ik ook niet?.

Groetjes,
St fvd 15 xoxo
Badge +2
Beste forumgebruikers,

Jullie gaan offtopic, willen jullie bij het onderwerp blijven?

Hartelijke groet,

De Kindertelefoon.
Ja sorry? is goed
@Carina van de Kindertelefoon,

Tis zo warm, dus ff iets over het strand zeggen is toch niet zo erg.
Half Nederland ligt op het strand, twin en ik hebben meestal alleen een 🆒 🆒 op

En vragen hoe het met school gaat in deze tijd van het jaar als iedereen toetsweek heeft gehad is toch niet meer als beleefd als je aardig wilt zijn op het forum :)

De rest gaat allemaal over gay-dingetjes volgens mij, maar ik ga m’n best doen, zoals altijd :)

Ik hoop dat jullie airco hebben op jullie werkplek, want jullie werken zo hard om iedereen op het forum te helpen :)

Als ik een ijscokarretje had, dan kregen jullie allemaal een ijsje van mij en mijn twin :D

Groetjes,
M&M’s
Hey M&M’s

Ik ben nu zo goed als volledig uit de kast enkel een paar familie leden nog. Verder toen ik het op mijn Facebook plaatste en mijn vrienden van Facebook van school heb verwijderd kwam ik er achter dat ik daar wat te laat mee was.

Ik kreeg namelijk twee dagen na mijn post een Facebook vriendschaps verzoek van een van die verwijderende mensen. Ik stuurde hem daarom eerst een appje met de vraag of ik hem kan vertrouwen en of hij dat belooft niet door te vertellen hij zei ‘ja hoor je kunt me vertrouwen’ dus dat deed ik en ik vertelde het hem dat ik homo ben toen zei hij dat hij het al wist en ik vroeg hoe waarop hij antwoorde dat iemand van school het op Facebook zag en dus meteen erover begon te roddelen waardoor nu mijn hele school het weet en ik raakt in paniek maar een vriendin die ik het had gezegd zei dat ze eerst maar eens de ballen ( zo gezegd) mogen laten indalen als ze jouw erop aanspreken.

Blijkbaar was dus de eerste die het wilde checken die jongen van het vriendschapsverzoek en daarna volgde er nog een paar mensen.

Het is eigenlijk wel grappig dit kun je een omgekeerde comming out noemen want je voelt je niet awkward omdat je het wil vertellen nee, die andere personen voelen zich hierbij duidelijk een beetje awkward omdat zij het juist vragen?.

Ach ja het leven gaat niet altijd zoals gepland.

En ik geloof dat ik mijn eerste crush heb opgelopen??.

Een goede oude vriend die ik paar jaar geleden op vakantie ontmoette vandaag vertelde ik hem dat ik homo was en hij zei wat fijn voor je. toen schrok ik een beetje want hij vertelde mij daarna dat hij bi is??.

Maar er was enkel een nadeel hij zei ook dat hij een vriendin had en dat hun relatie serieus begon te worden ?.

Maar ja ik hoop dat crush snel over gaat want ik wil zijn relatie met zijn vriendin niet verpesten?.

Was wel een pluspuntje vandaag want ik ging naar een pretpark vandaag met school het was er echt geweldig en erg leuk??☺️.

In ieder geval ik probeer het leven gwn maar te overleven denk ik ?.

Groetjes,
St fvd 15
Hi St fvd 15,

Sorry, ben een beetje laat met reageren :8

Goed te horen dat Jong&Out en die appgroep goed werkt, ook wel een goed idee om die jongen erbij te doen. Heeft ie meer mensen om mee te praten en hoef jij niet alleen het gesprek aan de gang te houden.

Je kunt van alles plannen en in het echt loopt het dan soms net ff anders. Zoals met FB. Nou ja, dan weten ze het op school ook maar alvast. Dan kunnen ze er een hele vakantie aan wennen en hoeven ze er na de vakantie niet meer over te beginnen.

Het zou best kunnen dat er jongens zijn op school die ook al een tijdje rondlopen met dat ze op jongens vallen en dat die nu uit de kast durven te komen door jou of misschien jou om tips en advies gaan vragen. Dan heeft het “uitlekken” toch ook weer een positieve functie ;)

Ook goed dat je broertje en zusje het al weten, ze hadden het anders toch ook wel via via gehoord en nu weten ze het iig via jou. Tuurlijk moet iedereen even wennen, maar aan de eerste reacties te zien, komt dat wel goed.

Jongere broertjes en zusjes flappen het er misschien wel eens uit tegen anderen, maar dat bedoelen ze dan niet verkeerd, maar het kan wel soms onverwacht komen op een ongelukkig moment of manier. Maar uiteindelijk hoef jij je nergens voor te schamen, omdat je gwn jezelf bent.

Volgens mij komt het wel goed daar op school. Met je mentor erover praten en met GSA kan ook na de zomervakantie. Natuurlijk kun je in de zomervakantie ook al een beetje contact leggen met GSA. Dan kun je het na de zomervakantie ook met je mentor bespreken.

Btw ben je over, twin en ik wel.

Leuk dat je een crush hebt, wel weer jammer dat ie al iemand heeft, maar je weet nooit wat de toekomst brengt. Gwn doorgaan met leven, want op iemand wachten levert meestal niet heel veel op. Het komt wel als het komt :)

Misschien kun je wel met hem appen en praten over leuke jongens en kan hij zijn ervaringen vertellen over hoe erachter is gekomen dat hij bi is en niet alleen gay of hetero. Ook hoe en wat hij al met jongens gedaan heeft, zoals aftrekken en pijpen ofzo. Misschien heeft ie wel leuke en/of lekkere tips.

Ok, dus jij zit ook overal wel aan je piemel te frunniken. Maar wij doen het ook als we bloot in de zon liggen en dan zien anderen het ook, dus das minder. We hebben het zelf van te voren niet echt in de gaten. We zijn ondertussen wel al lekker bruin (helemaal).
Pretpark is altijd leuk. Ik spot er vaak leuke jongens en flirt dan een beetje. Meestal wordt het niks, omdat je te weinig tijd hebt met elkaar, maar een leuke selfie met zo’n jongen vind ik al een leuke herinnering en dan fantaseer ik de rest er zelf wel bij als ik thuis naar hem kijk.

One-night stand kan, maar je kunt ook gwn experimenteren met een vriend als die dat ook leuk vindt. Heb ik ook wel gedaan met heterojongens. Sommige waren en zijn echt overtuigd hetero, maar vinden het gwn geil. Anderen kwamen er zo achter dat ze op jongens vielen en van weer anderen weten we het niet, omdat we ze voor die tijd niet kenden en na die tijd nooit meer gezien en gesproken hebben.

Nou ja, spreek je later wel weer en updates over hoe je de liefde met een leuke jongen gaat ontdekken zijn altijd wel leuk om te lezen :)

Groetjes,
M&M’s
Hoi m&m en st fvd
Ik heb de hele chat gelezen en ik zit zelf ook in de twijvel vasen tussen gay/bi
Ik weet het nu een 2 maanden en ik ben gay
Ik had het niemand verteld omdat ik vroeger altijd gepest werd ik heb alles gelesen en jullie hebben mij geinspireerd om uit de kast te komen naar mijn familie maar naar school w8 ik nog een jaar dan zit ik op mbo en zal het hoopelijk wat makkelijker gaan
Ik wil jullie heel erg bedanken ?

Srry btw voor sleghte taal ik heb dislectie??

Met vriendelijke groet anyno??
Hi Anonymous1221,

wat fijn om te lezen dat dit topic jou (een beetje) geholpen heeft bij jouw ontdekkingstocht over wie of wat je bent.

Het is altijd goed om jezelf te kunnen zijn en als dat betekent dat je op jongens valt, dan is dat prima. Ik vind het wel cool van jou dat je het ook al aan je ouders en familie hebt verteld. Toen viel er vast wel een soort last van je schouders. Ik neem aan dat ze er positief op hebben gereageerd en jou dus ook steunen.

Met die steun kun je een mooi leven opbouwen en als je een leuke jongen tegenkomt en het klikt kan het alleen nog maar mooier worden.

Je hebt gelijk dat je het op school nog niet verteld hebt. Kies het moment dat jou het beste past en dan komt dat vanzelf wel een keertje. Alles op jouw tempo en op jouw manier. Het is jouw leven en iedereen heeft er zo zijn eigen manier voor.

Je kunt nu tenminste thuis er vrij over praten als je een leuke jongen bent tegen gekomen.

Ik heb alles begrepen wat je geschreven hebt, dus excuses voor je schrijven zijn niet persé nodig, maar wel geaccepteerd.

Voorlopig gewoon je leven leven en dan zie je wel wie je allemaal tegen komt en of het een “gewone” vriend is of misschien wel ”je” vriend.

Wel stom dat je vroeger gepest bent. Ik hoop dat het pesten voorbij is.

Geen dank. Graag gedaan.

Ik vind het heel leuk dat je ons dit even hebt laten weten :D

Groetjes 🙂,
M&M’s
hey M&M's

maakt niet uit gebeurd mij ook zo vaak zoals je wel ziet.

het gaat idd ook wel goed in die appgroep alleen is ie de laatste weken we; stil gevallen omdat iedereen natuurlijk vakantie heeft of weet ik veel wat doet.

mijn FB post heeft tot nu toe alleen maar goed uitgepakt zowat iedereen die ik ken weet t al van mij en vind t prima en niet vies of raar dus dat laat ook weer zien wie je wel kan vertrouwen en wie je ook echt liefhebben voor wie je bent.

ja het zou idd best kunnen dat er een paar jongens of meisjes rondlopen die van binnen wel bij de LGBT comunity horen maar het niet laten zien of het niemand laten weten, maar ik weet bijna zeker dat ze wel bijdraaien en bijvoorbeeld willen praten of gwn uit de kast willen komen.

ja idd maar t is wel grappig want mijn zusje verwoord elke keer "op welke sexy ik val met op wie ik verliefd ben" ik vind dat echt zo schattig.

ja idd maar als ze het er uit flappen maakt t mij niet zo uit want van mij mag iedereen t weten ik loop er natuurlijk niet mee te koop maar als iemand bijv. zegt hey homo tegen mij als grapje of gwn omdat ie boos is dan kan ik beantwoorden "ja?" en ja dan gaat t zo zijn weg denk ik. lig als mijn broertje en zusje het eruit flappen dat gebeurt natuurlijk geheid maar ja ze moeten wel een beetje oppassen wanneer ze t zeggen want t kan er idd op een verkeerd moment uitflappen.

ja het ging idd heel goed in de laatste week op school eig beter dan ik had verwacht en het is me gelukt om me bij een gas aan te melden dus dat zit ook wel goed.

ja ik ben over wel op t nippertje hoor moest er de laatste schooldagen nog hard aan werken maar ik heb t dus gehaald en op naar t volgende jaar.

ja is idd wel leuk maar ik vind nu twee jongens leuk ik zit dus namelijk deze week op zeilschool en daar heb ik twee superleuke jongens ontmoet eentje is super hot en knap en de ander is super cute maar beide zijn ze ook grappig en ik kan goed met ze lachen en praten en het blijkt dus dat een van die twee de eerste dus dat ie bij mij op schoolzit. OMG.

ik heb t hem gevraagd en hij zei dat ook wel veel naar jongens keek en ze ook wel leuk vond.

dat doe ik dan weer niet ik been ook nog nooit op een naakt strand geweest natuurlijk. ik heb t soms ook niet eens door maar ach het gebeurt gwn. ik ben niet echt sociaal behalve op social media daar kan ik helemaal mezelf zijn maar in reality voel ik me heel verlegen en durf ik echt gwn geen onbekende aan te spreken laat staan met een leuke jongen fleuren en met hem op de selfie gaan. ik durf dat gwn niet en ik heb t ook nog nooit gedaan.

oke snap alleen niet zoveel van hoe je het vraagt of hoe je fleurt of weet ik veel wat in die zin ik zit namelijk pas sinds kort in de liefdes wereld en de wereld verleiding en dat soort dingen en ik snap er ook echt niks van. als ik bijvoorbeeld in een groepje zit en we zijn heerlijk aan t kletsen en er komt een hele leuke jongen bij zitten dan klap ik zowat dicht en ga ik een beetje niks doen op mij telefoon of ik probeer mee te praten wat ik dn wel een beetje moeilijk vind.

mijn prins op t witte paard komt ooit nog wel maar voor nu moet ik nog zoveel andere dingen ontdekken en leren kennen.

btw gaan jullie op vakantie ergens naar t buitenland ik wel ergens in Frankrijk heerlijk warm.

Ps: ik snap die emojis op de computer nog steeds niet.

groetjes
st fvd 15
hey anonymus 1221

wat fijn dat we je konden helpen en ik ben het er mee eens wat M&M's je heeft gezegd.
lig ik hoop dat ook jij nog veel leuke jongens zult tegen komen en er heerlijk met je familie over kan praten wanneer je dat wil en ooit natuurlijk jouw prins op t witte paard tegen komt.

groetjes
st fvd 15
Hi St fvd 15,

wow, echt heel erg leuk om van je te horen en goed dat je over bent 🆒

Als je het goed vindt dan ga ik je later uitgebreider antwoorden, want ik kan niet in 2 zinnen al jouw mooie nieuwtjes beantwoorden. Dan zou ik jou tekort doen.

Wij zijn in Zuid-Frankrijk op vakantie en ik ben er verliefd geworden op Jur (misschien heb je mijn topic daarover wel al gezien) en ik ga de komende dagen uitzoeken hoe en wat en of ik dan verder kan met Luca of met Jur of ?? :?

Fijne vakantie alvast en kiezen tussen 2 leuke zeiljongens zou ik ook moeilijk vinden :P

Btw ik werd gwn blij van jouw enthousiaste verhaal en ben blij voor je dat alles op zijn plekje valt en mam man jij zet wel stappen en dat bewonder ik in jou :)

Liefs en tot snel :D

Groetjes,
M&M’s
Hi M&M’s

Thx ook goed van jullie dat jullie over zijn??

Is goed hoor neem de tijd het vakantie en daar moet je zoveel mogelijk van genieten toch??

Oh wat leuk nee ik heb je topic nog niet gezien maar ga m wel bekijken en miss ook wel reageren?.

Btw ik hoop dat je uitvogelt wat je wilt en met wie je verder wil gaan of jur of luca ik wens je daar veel succes bij en ik zal ook wel proberen je daarbij te helpen als je wilt?.

Ik ga deze vakantie zelf ook naar Zuid-Frankrijk heerlijk warm ik wens jullie ook alvast verder een fijne vakantie.?

Ik heb er een gekozen daar zat ik ook drie dagen mee in de boot alleen ik weet niet of ik nu aan t crushen ben of dat ik m echt leuk vind. Wat ik wel zeker weet is dat mijn zeilweer weer voorbij is want het is een enkele week cursus of zoiets maar ik weet niet waar hij woont maar ik mis m wel een beetje?. En hij heeft volgende week geen zeil les dus das heel jammer.

In de vakantie ben ik altijd extra enthousiast en spontaan want ik neem mijn pillen voor ADD dan niet in dus dan kan ik lekker los gaan in mezelf zijn alleen kan ik zelfs met extra enthousiasme en spontaanheid niet genoeg moed verzamelen om die leuke jongen om zijn nummer te vragen of om gem te vertellen dat ik gay ben?.

Veel valt in mijn leven wel op zijn plek maar ik meer twijfels over dingen dan dat ik zekerheden heb en ik kan zelfs met mijn concentratie pillen niet al die twijfels aam de kant schuiven om goed na te denken op school of in het dagelijks leven daarom zit ik zoveel op Netflix films en series te kijken of te tekenen want alleen zo krijg ik rust in mijn hoofd?. Anders draai ik voor mijn gevoel van binnen door?, en van binnen want ik kan helaas heel erg goed mijn zorgen en emoties verbergen of diep weg stoppen maar als ik heerlijk aam t praten ben kan er soms een kleine of grote uitbarsting aan emotie, twijfel en zorgen ontstaan. En ik weet niet hoe dat kan stoppen het maakt me gwn gek ik ven bijv heel erg vrij en open bij meisjes maar bij jongen ben ik zo gesloten als een oester die je eerst moet koken oftewel bij mij die eerst andere een beetje moet leren kennen oh man ik ben even helemaal kwijt of ik nou heel warrig of nou heel duidelijk praat ik snap er gwn niks meer van iedereen vind mij erg rustig if spontaan en dat ben ik ook wel maar niemand behalve een paar mensen via social media kennen mij dus een soort van echt vanbinnen en dan heb ik het dus over mijn hoofd dat dagelijks op springen staat?.

Pffffffffff zo dat is er ook weer even uit nu weet ook jij wat voor een soort chaos ik heb en ik ben ook gewoon zo onzeker echt altijd behalve online op een of andere manier.

Sorry als ik je hiermee overval.

ik had ook net een van je topics voor een stukje gelezen over het begin van de relatie van jou en Luca als ik dat zo lees moet ik eerlijk zeggen dat dat eig een beetje op een romantische film lijkt dat is het leuke van verliefd zijn denk ik het lijkt soms gewoon op een heel romantische film ik vond het erg mooi wat je had gedaan voor luca. Durfde ik dat soort dingen maar.

Iig ik hoop dat jij een fijn tijd in Frankrijk beleefd.

Veel liefs☺️
St fvd 15
Hi St fvd 15,

nou ben je me al weer voor, dus wordt het echt hoog tijd dat ik ga antwoorden. Eerst ook nog even over jouw vorige reactie en dan die laatste.

Wel fijn dat iedereen je berichtje op FB zo goed heeft opgepakt. Dan weet je iig wie er wel en wie je niet steunen. Voor zover ik kan zien is dat wel goed gegaan bij je vrienden, bekenden en familie ;)

Er zijn idd vast jongens en meisjes die het nu nog niet durven te zeggen, maar die later nog uit de kast komen bij jou. Zij zijn nu nog niet zover, maar als het hun tijd is, komt het wel. Iedereen moet dat voor zichzelf bepalen, hoe en wanneer.

Ongemakkelijke situaties kunnen altijd voorkomen, bijv. als je broertje of zusje een beetje te enthousiast tegen “iedereen” gaan vertellen dat je op jongens valt oftewel “op welke sexy jij valt” haha :)

Maar het is de manier waarop je er voor jezelf mee omgaat, hoe “erg” het voelt. Als jij er een grapje over kunt maken of de moeite neemt om er even over te praten (je hoeft je er natuurlijk nooit voor te verontschuldigen) dan komt het wel goed, denk ik.

Wel chill dat je een paar leuke jongens op zeilkamp tegen bent gekomen. Voor welke heb je gekozen? Die ene van jouw school of die andere? :P

Heb je leuke foto’s van het zeilkamp, das altijd een leuke herinnering.

Misschien kun je aan de leiding vragen om die jongen zijn contactgegevens en dan zeg je dat je hem nog wat foto’s wilt sturen ofzo. Het kan zijn dat ze zijn gegevens niet rechtstreeks aan jou willen geven, maar willen zij jouw gegevens wel aan hem doorgeven als jij dat wilt. Dan kan hij iig contact met jou opnemen en dan verder kijken hoe en wat.

Ik ben een paar jaar geleden ook verliefd geweest op een leuke zeiljongen met een Laser zeilboot. Ik kan nu ff niet op zijn naam komen. Hij had een beetje een “kakker”naam, maar was supercute en aardig. Alleen hij was 15 en ik 12-13, dus ja. Hij was wel aardig, maar ik denk niet dat ie met me wilde, maar ja, wel een leuke herinnering aan hem :$

Als ik weer thuis ben ga ik zijn naam opzoeken, want ik heb op mijn bureau, onder de bureaulegger of hoe heet zo’n ding, een heleboel jongensnamen geschreven met datums. Ik dacht dat valt niemand op, maar mama vroeg zich al eens af of ik werkelijk verliefd was (geweest) op al die jongens, omdat er bij veel namen hartjes of andere tekentjes en letters staan. Mijn “geheime” codes, zoals waar ik ze heb ontmoet en nog wat dingen, bijv. NS = naaktstrand, NC = naturistencamping, GS = gewoon strand, BWO = blauwe ogen, BRO = bruine ogen, PG = piemel gezien, SG = stijve gezien en soms getallen van hoeveel cm ik dan schatte dat hun piemel was en meer van die puber dingen haha 😛 :8

Tuurlijk is het in het begin lastig om te weten hoe je het allemaal aan moet pakken, das logisch. Maar kijk wat je de afgelopen maand(en) ofzo allemaal al wel hebt bereikt.

Je bent voor jezelf en je familie en op FB, dus zeg maar de hele wereld uit de kast, je hebt nog hard gewerkt voor school en je bent over. Daar verdien je wel een compliment voor :D

Je moet er zelf ook nog even aan wennen dat je op jongens valt en dat dat niet raar is en dat er dus ook andere jongens zijn, die met hetzelfde rondlopen en soms ook niet precies weten hoe ze het allemaal aan moeten pakken.

Maak je er niet al te druk om. Leef gewoon je leven en als je eens een leuke jongen tegenkomt en die je wel ziet zitten, probeer dan eerst vrienden te worden en elkaar wat vaker te zien.

Doe gwn dingen die andere pubers ook doen, dus keertje de stad in, wat gamen met elkaar, samen een balletje trappen of een andere sport die je leuk vindt, rondje fietsen, keertje naar het zwembad of de bios of een pretpark etc.

Op die manier leer je elkaar beter kennen en als er een klik is, nodig je hem ook eens uit bij jou thuis en later ook voor het eten of een logeerpartijtje. Je hoeft helemaal niet gelijk expliciet te zeggen dat je gay bent, zeker niet aan het begin.

Soms schrikt dat af en het gevolg is of kan zijn dat je die andere jongen niet eens kan leren kennen. Terwijl als je gwn als vrienden met elkaar om gaat is er niks “bedreigends of achterliggends” waarvoor die ander bang hoeft te zijn.

Je kunt wel denken, als die ander ook gay is, dan is contact makkelijker, maar misschien is die ander er nog niet klaar voor om uit de kast te komen en wil hij jou, ondanks dat, wel (heel graag) beter leren kennen. Ik zou zeggen, probeer eerst een vriendschap op te bouwen en elkaar vertrouwen te geven. Als dat goed zit, weet die ander wat ie aan jou heeft en omgekeerd en dan kun je de “moeilijkere dingen” bespreken.

Het moet goed aanvoelen en dan komen de dingen meestal wel vanzelf.

Ik weet als het meer dan een gewone vriend is en je verliefd op hem bent, dan komen er andere dingen bij kijken. Hoe kun je hem vragen of iig duidelijk maken dat je iets voor hem voelt en wat doe je dan.

Door gwn met elkaar over van alles en nog wat te praten en dat hoeven niet altijd hele gesprekken te zijn, maar kan ff kort zijn van “heb jij dat gehoord van die homojongen op school die gepest wordt? Wat zou jij in zo’n geval doen? Wat vind je van Geer en Goor? Wat vind je van gay pride in Amsterdam”

Je hoeft dan nog niet per se gelijk over jezelf te vertellen dat je homo bent, maar door die gesprekjes kom je er wel een beetje achter hoe die ander over homo’s denkt. Je kunt er dan elke keer iets verder er op in gaan, maar jullie gesprekken hoeven natuurlijk niet alleen over deze onderwerpen te gaan, alleen af en toe een vraagje in die richting.

Soms gebeuren er dingen spontaan, nadat je elkaar aankijkt of even aangeraakt hebt bij een begroeting. Kleine signalen worden er uitgewisseld en uiteindelijk weet je en voel je het gewoon.

Als je nu al makkelijk met meisjes kunt praten over van alles en nog wat, komt dat voor jongens ook wel. Wat is het ergste wat er kan gebeuren?

Vertrouw op jezelf en soms is er misschien wel iemand die jou kan helpen om kennis te maken met een bepaalde jongen die jij leuk vindt. Bijv. een goede vriendin ofzo? :)

Jij overvalt me niet hoor. Ik vind het alleen vervelend voor jou dat je hoofd soms zo vol zit dat het soms een chaos is. Maar ik heb wel heel je verhaal begrepen, dus zo’n chaos was het nu ook weer niet. Gelukkig heb je er medicijnen voor en is het wel goed, denk ik, als je die af en toe niet per se hoeft te gebruiken en je de boel even kunt laten gaan. Maar ik heb er te weinig verstand van, maar jij en de dokter weten dat natuurlijk veel beter.

Ik vind het wel chill dat je erover durft te praten, want het hoort bij jou en is deel van jou en dat maakt jou tot wie je bent :)
Ik vind je aardig en een doorzetter en je hebt al veel dingen bereikt in korte tijd en je gaat, zeker weten, nog veel meer dingen ontdekken en doen :D

Voor alles is een tijd en je bent niet bang om nieuwe dingen te ontdekken, dus dat komt vast wel goed.

Alle nieuwe dingen zijn een beetje spannend en soms moeilijk, maar geef het wat tijd en eenmaal je nu uit de kast bent, valt die last al van je af en komt er meer ruimte voor weer nieuwe dingen, zoals hoe je ermee omgaat als je een leuke jongen tegenkomt. Komt wel goed. Ik heb wel vertrouwen in jou 🆒

Tips, ook in andere topics vind ik altijd leuk. Twee weten meer dan één en jij kijkt er misschien anders tegen aan, dus ja, heel graag, als je dat wilt doen 🙂 Ik ga alvast goed nadenken over Jur en Luca.

Btw ik las laatst sinds lange tijd ook stukjes terug van mijn oude topics en wist soms niet eens meer, dat het precies zo gegaan was enzo. Natuurlijk wel hoe het uiteindelijk gegaan was in grote lijnen, maar sommige details niet precies meer. Ik ben daarom wel blij dat ik dat toen allemaal heb opgeschreven.

Groetjes en jij ook een fijne vakantie 🙂,
M&M’s, twin en vrienden

Reageer