Skip to main content

Transmeisje maar mijn vader accepteerd me niet.

• September 6, 2026
  • 2 reacties
  • 46 Bekeken

davideen

Ik heb al een tijdje geleden tegen me vader gezegt dat ik trans ben en dat ik me een meisje voel maar hij noemt me nog steeds bij mijn oude naam. Ik heb al meerdere keren gevraagd of hij me nu bij mijn meisjesnaam wilt noemen en dan zegt hij ja maar hij blijft mij bij mijn oude naam noemen. Ik vind het echt niet fijn en ik weet niet wat ik moet doen.

2 reacties

Ab W
Forum|alt.badge.img+5
  • De Kindertelefoon
  • September 6, 2026

Hoi Davideen,

Je hebt al gemerkt dat jouw usernaam aangepast is; we staan geen voor en achternamen toe, ook niet als het de naam van een ander zou zijn. Foto's vinden we ook niet goed ook geen foto's van beroemdheden  of filmstills. Normaal zou ik dit mailen maar ik heb een probleem met mijn mail dus maar even zo.

. Ik hoop dat je goede tips krijgt om beter met deze situatie om te gaan of dat jouw vader zijn gedrag veranderd. Je kunt ook met de kindertelefoon bellen of chatten. Sterkte.

Ab W

mmarco
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • September 7, 2026

@davideen , aw het spijt me dat jou vader je niet accepteert omdat je trans bent. Geen enkel persoon verdient dit. Vergeet dit niet: je hebt niks fouts gedaan! Je kan chatten of bellen met de kt, ook met Veilig Thuis. Veel geluk en hou je taai!! -marco-