Transgender issues

  • 27 December 2022
  • 1 reactie
  • 59 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Okay dus ik ben 15 en transgender ftm dus transman en ik wil deze week naar de huisarts om dit met haar te bespreken en zodat ik een traject kan starten.

Mijn moeder vind dat prima omdat ze het na 7 jaar nog steeds niet serieus neemt (for some reason) en ze vertrouwd er op dat de huisarts zegt dat het bullshit is snap je. Daarbij zegt ze hele domme pijnlijke opmerkingen zoals "je bent geen transgender want je ziet er qua gezicht heel vrouwelijk uit" (dat is dan ook het hele probleem lieverd).

Dit is nogal kwalitatief uitermate teleurstellend en alles wat ik kan doen is dit negeren en me focussen op mensen die er daadwerkelijk verstand van hebben zoals mijn psycholoog en de huisarts die me waarschijnlijk gaat doorverwijzen.


1 reactie

Reputatie 3
Badge +1

Heel veel succes man!

Ben zelf gisteren bij de huisarts geweest voor doorverwijzing en die ga je gewoon krijgen hoor, huisarts gaat niet bepalen of je wel of niet trans bent ofzo lol.

Wel nogal vervelend dat je ma zo doet maar ja k hoop voor je dat ze daar n keer mee stopt enz.

Wachttijd voor t VU is atm ongeveer 280 dagen dus dat is al een stuk korter dan een tijdje geleden, idk hoe het is bij anderen maar dat zal ook wel iets verbeterd zijn. Nogsteeds best wel lang maar ja beter dan n paar jaar ig

Nou ja success iniedergeval,

Groetjes enz

Reageer