Vraag

transgender hoe vertellen

  • 8 May 2021
  • 7 reacties
  • 143 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik ben een meisje van 12 jaar en ik voel me al een lange tijd een jongen maar ik durf het niet te vertellen aan me ouders ik durf niet even naar ze toe te gaan en zeggen mam pap ik voel me een jongen kan iemand mij hier mee helpen?


7 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hallo Ikweetgeennaam123,

Ik snap wat je bedoelt, ik ben zelf ook een transjongen (een meisje wat zich meer een jongen voelt) en weet dat het moeilijk is hierover te praten. Toch moet jij je daar niet door laten weerhouden. 
Eerst zou ik bedenken of je het eerst aan een oudere wil vertellen of allebei tegelijk. 
Dan is het het best als je een rustig moment uitzoekt waar jullie met z’n drieën zijn. 
Vanaf dat moment is het proberen zo eerlijk mogelijk te zijn en zo duidelijk mogelijk te vertellen wat jij voelt. En dan komt natuurlijk het spannendste: hun reactie, daar moet je wel bij weten dat jij daar bijna geen invloed op hebt. Hun reactie moet ook niet bepalen of jij wel/niet verder gaat in jouw proces om te ontdekken welk geslacht jij hebt.

Ook kan ik je een aanrader geven voor goeie info: transvisie, daar hebben ze betrouwbare informatie en zijn er ook nog andere dingen georganiseerd, zoals praatgroepen.

En weet dat als je hier nog vragen over hebt jij ze altijd aan mij kan stellen (dat kan je doen door in jouw verhaal mijn gebruikersnaam: @Felix weetjewel te zetten), ook kan je hieronder een vraag stellen als reactie.

Heel erg veel succes!!

Gr. Felix

Reputatie 3
Badge +2

Hallo Ikweetgeennaam123,

Ik heb al een andere reactie gestuurd, maar die heeft vertraging. Weet dus dat er als het goed is nog een uitgebreide reactie komt.

Ik ben zelf ook transjongen, en snap dat het moeilijk kan zijn om zoiets ingewikkelds aan jouw ouders te vertellen. Ik heb een paar vragen voor jou, om te proberen jou ook op andere punten te helpen. Weet wel dat dit jouw topic is, en dat ik hier ben om jou te helpen. Als jij een vraag dus niet wil beantwoorden is dat helemaal niet erg.

  1. Hoe lang heb jij dit gevoel al?
  2. Hoe oud ben je?
  3. Draag je al jongenskleren of iets in die richting?
  4. Weet je het zeker, of twijfel je nog?

Ik hoop dat ik je kan helpen. En weet ook dat als jij nog vragen aan mij hebt, over hoe ik dingen doe/heb gedaan, vraag dan gerust. Veel succes!!

Gr. Felix

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb je twee reacties gestuurd weet dus dat die nog komen. Voor nu wens ik je veel succes!!


@De kindertelefoon ik heb hier nu veel last van!!

Gr. Felix

Zet even een reactie in deze topic, dan kijkt de KT er eerder naar en kunnen ze beter actie ondernemen. :)
 

 

Reputatie 6
Badge +7

Relax en ontspan. Haal diep adem.

Als je je hand verbrand hebt moet je daar meteen iets aan doen, koelen met koud water. Hoe eerder je er iets aan doet, hoe beter.

Maar dit hoeft niet onmiddellijk. En dat geeft je tijd.

Zoek eens op of er boeken of films zijn die je kunt lezen, of kijken, of op tafel kunt laten slingeren. Zodat je ouders even de beschrijving op de achterkant kunnen lezen.

Vertel eens dat er een les was over jongens die meisjes willen zijn en dat je dat heel verwarrend vond.

Vraag eens bij een docent die je vertrouwt of die er een les aan wil besteden. Dat kan heel goed anoniem: een briefje zonder naam; een docent begrijpt heel goed dat kinderen hier niet mee naar buiten komen.
Zet er ook bij: ‘hoe zou je het aan je ouders vertellen’.  Je krijgt dat gratis en zonder risico te horen hoe de hele klas hier over denkt.

 

Reputatie 1
Badge

 

  1. Hoe lang heb jij dit gevoel al? 1 tot 2 jaar 
  2. Hoe oud ben je? 12
  3. Draag je al jongenskleren of iets in die richting?   Unisex   en stoere dingen 
  4. Weet je het zeker, of twijfel je nog?  Weet het eigenlijk al zeker wil miss mijn haar kort heb het al verteld trouwens 😃

Onnodige quotes verwijderd 

 

Reputatie 1
Badge

Hallo Ikweetgeennaam123,

Ik snap wat je bedoelt, ik ben zelf ook een transjongen (een meisje wat zich meer een jongen voelt) en weet dat het moeilijk is hierover te praten. Toch moet jij je daar niet door laten weerhouden. 
Eerst zou ik bedenken of je het eerst aan een oudere wil vertellen of allebei tegelijk. 
Dan is het het best als je een rustig moment uitzoekt waar jullie met z’n drieën zijn. 
Vanaf dat moment is het proberen zo eerlijk mogelijk te zijn en zo duidelijk mogelijk te vertellen wat jij voelt. En dan komt natuurlijk het spannendste: hun reactie, daar moet je wel bij weten dat jij daar bijna geen invloed op hebt. Hun reactie moet ook niet bepalen of jij wel/niet verder gaat in jouw proces om te ontdekken welk geslacht jij hebt.

Ook kan ik je een aanrader geven voor goeie info: transvisie, daar hebben ze betrouwbare informatie en zijn er ook nog andere dingen georganiseerd, zoals praatgroepen.

En weet dat als je hier nog vragen over hebt jij ze altijd aan mij kan stellen (dat kan je doen door in jouw verhaal mijn gebruikersnaam: @Felix weetjewel te zetten), ook kan je hieronder een vraag stellen als reactie.

Heel erg veel succes!!

Gr. Felix

Bedankt inmiddels is het een paar maanden later ik ben nu in transitie bij youz in zaandam

Reageer