Vraag

transgender en vertellen.


Reputatie 1
Badge

Ik ben een Jongen maar voel me een meisje. Ik durf het niet tegen mijn ouders te vertellen. Hou zouden jullie dat aanpakken. Alvast bedankt.


12 reacties

Hey daar!

Uit te kast komen kan heel moeilijk zijn en ik ben blij dat jij hem durft te nemen!

Ga een keertje met je ouders om de tafel zitten en ga er een beetje over praten, ze zullen het begrijpen en zullen je helpen!

Groetjes!

Reputatie 1
Badge

Bedank voor de tip, maar ik heb het al een paar keer proberen te vertellen tijdens het avondeten. Maar dat is niet gelukt.

Blijf het proberen, je kan het!! Ik ben supertrots op je 💪

Reputatie 1
Badge

Bedankt voor de support

 

Badge

Wat mij helpt als ik iets wil zeggen wat ik niet durf is, ik maar online een QR-code aan. Daar typ ik dan in wat ik wil zeggen en geef aan mijn ouders. Ikzelf vind dat wel handig

Reputatie 1
Badge

Goeie, waar kan ik dat doen?

Je kunt dit doen op meerdere websites! Zoek op Google bijvoorbeeld 'QR code maken’ en je zult meerdere websites vinden! 

Reputatie 1
Badge

Bedankt

 

Reputatie 3
Badge +2

Als je nog een tip wil heb ik er nog wel een. Het is mischien een vervolg op de tip van mier, want als je met je ouders er over praat, maar je bent bang dat ze negatief reägeren kun je vragen hoe ze zouden reägeren als jouw zus/broer/zusje/broertje (deze tip is helaas alleen niet heel erg goed als je enigskind bent) van geslacht zou veranden, op deze manier kun je alvast kijken of je wel moderne ouders hebt, want hoe erg het ook is nog niet iedereen accepteerd mensen zoals jij (ps. Ja ik weet hoe naar mensen zoals jij klinkt, maar ik wist niks beter en waarnschijnlijk snap je wel wat ik bedoel) en als daar uit blijkt dat ze je niet zouden accepteren weet je dat van te voren en weet je dat je ouders op dat punt heel erg slechte ouders zijn.

Reputatie 1
Badge

Ik ben helaas het enige kind in huis maar bedankt

 

Hoi ik weet hoe je je voelt het is moeilijk maar zodra je het verteld is het een hele opluchting wat ik zelf heb gedaan is ik ben er met een vriendin over gaan praten en heb het later tegen mijn coach op school verteld die heeft toen mijn ouders uitgenodigd en dat heeft me geholpen om het te zeggen weet niet of het helpt

Reputatie 1
Badge

Ik denk dat dat bij mij ook wel zal lukken

 

Reageer