transgender dysforie

  • 31 July 2022
  • 2 reacties
  • 59 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4
  • Praat goed mee
  • 155 reacties

Hier gewoon een stuk uit me leven/hel.

ik heb het gevoel dat ik een jongen ben ik heb dat altijd al een beetje gehad maar het wordt erger ik heb deze gevoel al ruim een week extreem, ik kan bijna nergens anders meer aan denken. En zelf al ben ik trans dan kan ik het niet zijn ik ben pas 13 dus kan nog niet het huis uit maar me vader accepteert geen trans shit, dus zelfs al blijkt het echt zo te zijn dan wordt me leven nog meer een hel. Voor de mensen die gaan zeggen je moeder kan toch voor je opkomen? Nee dat kan niet zolang me vader het niet zou accepteren doet me moeder net alsof ik niks heb gezegd.

xxx Lucky

ps. Ik heb dit gewoon in een keer geschreven dus srry als het slecht geschreven is 

 


2 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Heyy @Lucky,

wat vervelend dat je vader je niet accepteert als trans. Ik weet niet zo goed wat je hier aan kunt doen maar misschien kun je met hem erover praten?

Dat je je een jongen voelt is voor mij heen best wel bekent terein, want ik heb het ook een beetje. Nu je in de puber fase komt ga je nadenken over jezelf en wie je bent. Ik zou zeggen kijk het nog een tijdje aan en probeer nieuwe dingen. Zoals nieuwe kleding, nieuw kapsel enzovoort. Het belangrijkste is dat je gewoon jezelf bent. 

ik hoop dat dit je een beetje helpt

groetjes Robi <3

Reputatie 6
Badge +3

Hey Lucky,

Jammer dat je vader je niet accepteert!

Ik denk dat het fijn is als je een beetje rust in je hoofd hebt over alles. Jij bent wat je je voelt, of je vader dat nou leuk vindt of niet. Je moet er niet zoveel over nadenken, want er is niks mis mee om je soms meer een jongen te voelen dan op andere momenten. Je kan het een beetje als een balkje zien ik plaats van een hokje. Die balk gaat van 100% jongen naar 100% meisje. Soms zit je veel bij de jongenskant, soms wat minder, of misschien zit je wel helemaal niet op die balk. Jij bent de enige die dat kan beslissen.

Ik weet niet hoe erg  jouw vader het vindt, maar misschien kan je als je besluit dat je trans bent, met hem erover gaan praten. Je kan hem dan een beetje uitleggen hoe je je voelt en alles. Als jij denkt dat je vader dat niet waardeert of dat hij daar boos over wordt, moet je dat uiteraard niet doen.

Hopelijk kom je er een beetje uit!

Groetjes iemand.

Reageer