Het beste wat je kan doen is bij hem zijn en hem afleiden. Laat hem denken aan de leuke dingen, doe samen wat en laat zien dat hij geaccepteerd wordt. Ook kan je anders verwijzen naar bronnen die hem kunnen helpen zoals de Kindertelefoon hier of 113. Succes!
Hoi @Ren4427
Wat heftig!
Wat een gekke mensen heb je ook! (Daarmee bedoel ik zijn ouders)
Misschien kun je het met je ouders bespreken? Kennen jullie mensen in Zuid Afrika?
Je kunt ook vragen of hij zijn (ex)vriendje kan op zoeken?
Die zal er wast ook kapot van zijn.
Waarmee kan ik je verder mee helpen?
Liefs @NoahLovesYou
Zelf als ik in deze situatie zat, zou ik hem steunen en laaten weten dat hij niet de enige is. En je kan het -als hij dat zelf ook wil- met hem erover hebben..
Hoi @Ren4427 ,
:Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Je maakt je ernstig zorgen over een vriend.
Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren, en je vriend kunt helpen.
Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Je kunt daar ook terecht wanneer jij je zorgen maakt over iemand anders.
Veel sterkte!
Groetjes, Mariska
Ze hebben ook gedreigd om te verhuizen als hij nog één keer met zijn vriendje durft te praten