Vraag

stomme dingen als je trans bent )::::

  • 7 December 2022
  • 16 reacties
  • 346 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey mensen, ik moet dit gewoon even kwijt. Nou ik ben dus transjongen en Dit was er dus:

ik ging naar de supermarkt, ik stond bij pinkassa terwijl ik alleen contant had dus ja beetje dom. 
maar er was dus een mevrouw en die zei tegen iemand anders: help jij dit meisje even.

en ik versteende gewoon helemaal. Uiteindelijk zei ik dat ze nog even een keer goed moest kijken. Ze moest heel lang kijken en toen uiteindelijk zei ze met rollende ogen: “wil je HEM even helpen”

Dat is gewoon nogal K en ik heb dat soms nog weleens. Het is echt kut want dat is gewoon juist niet wat ik wil horen. En niet wat ik ben. 
 

en laatst dit ook: ik liep met 2 andere meisjes en een leraar liep voorbij en zei: “he meiden”

en toen zei die onee 2 meiden en 1 jongen dan.
 

Voor alle transmensen: hebben jullie ook wel eens zo’n K situatie?? 
 

Groetjes Tai


16 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi!

Kan me echt wel voorstellen dat dat super vervelend is. Misgenderen is gwn kut.

maaaaar wel knap dat je zo voor jezelf op komt!

Er is denk niet veel aan te doen naast het blijven beboemen, hoe vervelend het ook is.

keeeep dooingg youuu man💪

Hey @jaivy dankjeee!

Reputatie 1
Badge

Het lijkt mij logisch je bent geboren als meisje dus dan ben je ook een meisje toch? Ik heb dat gelezen op internet.

Reputatie 7
Badge +19

 Niet alles wat je leest op internet is waar. Jij ervaart zelf geen genderdysforie dus hoe kan je dat voor iemand anders bepalen?

Reputatie 1
Badge

Klopt internet spreekt niet altijd de waarheid maar als er staat dat het wetenschappelijk bewezen is dan klopt dat wel volgens mij?

Reputatie 7
Badge +19

@Ikwiljehelpenn  er zijn ook genoeg wetenschappelijke onderzoeken waaruit blijkt dat genderdysforie wel bestaat. Hoe wordt het anders gediagnosticeerd? 

Hey @jaivy  Thanks  man! Ik ben blij dat je me goed vind zoals ik ben en dat je voor me opkwam💙 dat is echt fijn om te horen, doet me goed 💜💜💜.  Vandaag stond ik op mijn school met paarse vrijdag met een regenboogvlag en sommige gaan dan gewoon schelden of me ontlopen ofzo echt stom. Ik vind het prima als mensen er anders over denk zoals ikwiljehelpennn maar hou het dan ff voor jezelf ofzo. 
 

nou ja dat dus.

liefs Tai xx 🍀🍀🍀

Het lijkt mij logisch je bent geboren als meisje dus dan ben je ook een meisje toch? Ik heb dat gelezen op internet.

Dat zou je zo kunnen denken maar als je trans bent is dag helemaal niet zo. Ik heb me voor zover ik kan herinneren een jongen gevoeld ook al zag ik er toen (echt super lang geleden) nog wel als een meisje. Dus ja zo zit het @Ikwiljehelpenn 

Net spuugde iemand naar me omdat ik paars aanheb, ik kan daar echt zo slecht tegen. Er waren ook mensen die de flyers die ik met mijn gsa had gemaakt voor onze ogen verscheurden. Er waren gelukkig ook mensen die paars droegen en nagellak op wouden

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt mij logisch je bent geboren als meisje dus dan ben je ook een meisje toch? Ik heb dat gelezen op internet.

Transgender jongeren hebben vragen over hun genderidentiteit. Ze hebben als geboren jongen of meisje niet het gevoel een jongen of een meisje te zijn. De mismatch tussen beleefde genderidentiteit en het biologische geslacht wordt ook wel genderincongruentie of genderdysforie genoemd.  De conclusie die je trekt, klopt  dan ook niet helemaal. Voor meer informatie verwijzen we je naar https://transvisie.nl/jeugd/  of https://sense.info/nl/je-lichaam/transgender . Voor eventuele wetenschappelijke artikelen kan je hier kijken: https://transvisie.nl/transitie/algemeen/wetenschap/

Groet, 

Luuk

Reputatie 4
Badge +3

Yoo 

zo herkenbaar, ik heb het constant omdat ik nog niet uit de kast ben.

Yoo 

zo herkenbaar, ik heb het constant omdat ik nog niet uit de kast ben.

Hey @Robi12, dat is echt naar! Hoe ga jij daar mee om of hoe reageer jij daar op? Groetjes Tai 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik herken dat wel. Ik ben een  jongen die er, zo heet dat dan, soms  "meisjesachtig" uitziet ( topic "hoe vertel ik" en  dan raken soms mensen in de war. Blijkbaar moet je een stempel op je voorhoofd als je rokjes draagt voor sommigw mensen. Jij merkt dat ook lees ik .Voor jou is dat dan echt een smash en dat is naar. Ik.zou willen dat mensen elkaar vooral als mens zien en niet als hoe zij denken dat jij of de ander letterlijk in het vel zit. De gouden tip heb ik niet maar ik snap je en ik leer ook van anderen hoe ze omgaan met gewoon zichzelf zijn. En de trieste zielen die dan belachelijke dingen doen zijn juist de sneu neuzen. Ik heb de rainbow o.a. op mn tas en op mijn scouts outfit. Grappig is dat soms mensen dan meteen denken dat je op hetzelfde gender valt. Ik val op lieve, mooie, leuke en knappe mensjes waar ik mee match :)  en dat zijn vaak meisjes. Maar vooral zijn we mens.  Ik heb ook wel geleerd dat veel mensen het niet slecht bedoelen maar dat ze moeten wennen. Snap ik ook vooral van oudere mensen. Van onze leeftijd vind ik die vooroordelen vooral sneu. Ze hebben nog een boel te leren, denk ik dan maar. Ik hoop voor jou vooral dat je happy bent, je bent een leuke goeie persoonlijkheid en helemaal top zo. Hier op het forum een aanwinst ook.  Be happy ! Laat ze maar kletsen. Jouw huisje staat :)ik hoop dat ik het zo goed heb verwoord 😊 

Groetjes liefs Julian X 

Reputatie 7
Badge +15

Hey @Tai6565 , ja het lijkt mij ook vervelend, en @Ikwiljehelpenn ,

als je trans bent dan wordt je geboren in een lichaaam, bijvoorbeeld als meisje, maar. Je VOELT je bijvoorbeeld een jongen…….

 

dus ja, je bent volgens de wetenschap een jongen! Maar, je kan een traject ondergaan om een MEISJE te worden. 
 

en om dan zo te gaan zeggen van; je bent volgens het indernet een meisej, 

doe dat niet, ok, gwn niet echt aardig….. 

 

en jongen,meije,transgende,homo,lesbisch, alles is OK

 

groetjes

 Mij_Niet_Gezien 

Dankjulliewel allemaal!

Reputatie 7
Badge +15

😽  @Tai6565 tuurlijk!!

 

Mij_Niet_Gezien 

💙💜

Reageer