sexualiteit wordt aandacht zoeken?

  • 12 March 2024
  • 8 reacties
  • 152 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Oke ten eerste ik wil natuurlijk niet disrespectvol zijn,  ik respecteer iedereen en laat natuurlijk iedereen in zijn waarde. ik wil vast een waarschuwing geven dat dit misschien hard kan overkomen.

ik ben trouwens zelf gay

Maar waar zijn we mee bezig jongens? elke dag komen er zo wat 3 sexualiteiten en 3 genders bij? waarom is er ineens geen grens meer. ik verbaas me er gewoon over dat iemand kan zeggen ik voel mij een boom en als je zegt wat de fuck dat je gelijk disrespectvol bent? ik vindt echt heel veel prima. of jij nou trans bent of niet weet wat je wil zijn. of je nou pan, bi, gay. lesbisch etc bent. kan mij een worst wezen. maar moeten we niet ergens een grens trekken tussen wat oké is en wat niet? natuurlijk ligt er ook een verschil tussen of je 8 bent of 15. maar tegenwoordig zegt een 12 jarige al ik ben dit ik ben zus ik ben zo. prima dat je daar over nadenkt. maar neem de tijd om er over na te denken voordat je de hele wereld gaat vertellen dat je je bijv een dier voelt. ja als je 12 bent dan denk je niet zo na over de consequenties of nou ja consequenties wat ik bedoel tegenwoordig kijken kinderen raar op als ze gepest worden omdat ze met een staart naar school komen. en misschien ben ik dan wel raar dat ik het bijzonder vindt als je met een staart naar school komt. maar moet er niet ergens een grens zijn in wat we als mens oké vinden en wat niet? waarom is het ineens raar om een mening te hebben. waarom mag ik niet vinden dat het een beetje raar is als jij een staart draagt? dat mag toch gewoon. alleen het verschil is, soms moet je die mening gewoon voor je houden. maar het kan ook te ver gaan. wat ik eigenijk probeer te zeggen hiermee. wordt er nu gewoon een spelletje van gemaakt om wie de meeste genders kan bedenken? en het ergste. volgensmij is een groot deel ook nog is voor aandacht. en zo maak je het alleen maar mensen voor wie het echt zo is.

iniedergeval ja dat. misschien ben ik wel raar dat ik dit zeg hoor maar ik ben benieuwd naar jullie mening hierover. o en kan iemand mij nog ff bevestigen hoeveel seksualiteiten en genders er nou zijn want ik weet het allemaal ff niet meer


8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi,  ik doe zelf niet aan labels en ik kan een stukje mee gaan met wat je bedoelt, maar ik denk dat veel mensen een soort van veiligheid en verklaring zoeken voor het 'anders dan anderen' zijn . Terwijl we allemaal anders zijn dan anderen. Er is ooit ergens een trend ontstaan om onszelf in hokjes te plaatsen zodat we daar een identiteit aan kunnen koppelen. En onze ruimte opeisen. Met een label voelen mensen een stukje ik en een stukje bescherming want ' ik hoor bij deze indeling '.  Ik heb ook wel eens het gevoel dat er steeds meer bij komt en dat is prima maar dat gelabel kan ook beperkend zijn lijkt mij. Want binnen een label wordt er van je verwacht dat je zus en zo bent met die en die kenmerken. Is dat niet helemaal zo, dan gaan we er een nieuw label op plakken want dan voelen we ons ' verklaard en veilig '. Ik zou het eig veel mooier vinden als we ons er allemaal bij neer konden leggen dat we gewoon allemaal heerlijk van elkaar verschillen en dat dat geen bal uitmaakt.  En dat ik dus niet omdat ik rokjes en kniekousen en soms make up draag maar ook stoer doe en met blokken hout sjouw op de boerderij een '  bischierige demi occasional  femboy ' ben maar gewoon Tartan die zijn dingen doet.  En dat zou ik voor iedereen beter vinden denk ik. Nu hebben we een sfeer waarbinnen mensen wanhopig op zoek zijn naar hun label en dus hun identiteit (wat ben ik) terwijl het in mijn idee gewoon heerlijk en leuk is dat jij bijvoorbeeld vier kleuren haar hebt en een bonte lapjes broek en ik in mijn kilt loop met halflang haar etc. en dat dat ongelabeld helemaal prima is. Dat zou veel fijner zijn lijkt mij. Dat met die staarten en jezelf dier voelen ben ik wel met je eens, we dwingen onszelf en anderen om alles volkomen normaal te vinden en nergens van op te kijken terwijl er natuurlijk best dingen zijn waar je je vraagtekens bij kunt zetten. Maar ik heb ergens ook zoiets laat iedereen lekker zijn wie die wil zolang anderen op hun beurt dat ook mogen zijn. Maar natuurlijk zijn er wel grenzen aan wat je zelf 'normaal' kunt vinden en iemand die blaffend met een staart rondwandelt en van mij verwacht dat ik dat volstrekt gewoon vind en er totaal niet van opkijk die vraagt wel een beetje veel van mij zeg maar;)  ik ben in die zin het wel met je eens dat mensen dwingen om alles totaal gewoon te vinden en ze vervolgens compleet met de grond gelijk maken als ze even ergens aan moeten wennen ook niet oké is. Geef elkaar gewoon wat ruimte en ga niet anderen figuurlijk opzij duwen om je eigen plek te veroveren zogezegd, en al helemaal niet met een staart 😉. Maarja, dat is maar mijn mening. 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +5

Ik ben het eigenlijk helemaal met @Tartan14 eens.

Als iemand zichzelf als dier ziet zou ik niet gaan pesten en die persoon daarmee kwetsen maar uiteindelijk is het niet iets wat realistisch is vind ik. Je kunt veel beroepen ook niet serieus doen als je je als een dier gedraagd. Stel je bent arts en je hebt een gesprek met een patiënt kan je echt niet zomaar gaan blaffen. Ik zou me dan niet op mijn gemak voelen. Ik zou ook niet weten hoe ik er mee om zou moeten gaan als een vriend of vriendin zich zo zou gedragen. Ik zou me dan echt niet fijn voelen en niet met die persoon om willen gaan. En ik denk dat veel mensen zich zo zouden voelen. Je moet je dan toch een beetje aanpassen. Of accepteren dat je waarschijnlijk veel minder contact hebt..

​​Dat je gay, bi, trans of iets anders bent wat gewoon nog steeds mens is, vind ik gewoon oké en dat moet wel wat meer geaccepteerd worden vind ik.

 

Reputatie 7
Badge +12

Hey! Sterke reactie @Tartan14 . Ik ben het met je eens, en ik zag ergens @tim16  ook iets over labels zeggen en eigenlijk hebben jullie daar best gelijk in. Laat iedereen lekker zijn wie die is en ik heb ook geen stempel nodig om in rokje of overall te lopen en om dat fijn te vinden xd.   En ik ben het ook eens met dat als ik  bijv. van donkere make up houd met een rood shirt en zwart rokje met zwarte kniekousen dat ik dan toch niet ga verwachten dat iemand anders dat ook precies moet dragen.  Of als ik een spijkerbroek draag met boots ofzo. Of verliefd kan zijn op een leuke jongen of zoals nu op een leuk meisje.  Dan is een label niet noodzakelijk. Het is gewoon ik die zijn leven leeft. Doe lekker wat je zelf voelt en imo voegt een label voor mij niet heel veel toe. Met staarten lopen is dan weer bijzonder zeg maar. Maar goed, fijn. Verder heb ik niks aan te vullen op je reactie,  heel sterk! 

Liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +5

Eigenlijk ben ik het helemaal eens met @Tartan14, @Jesse08 en @Tover01. Zelf struggle in best wel met mezelf en heb ook erg nagedacht over wat ik nou ben, maar eigenlijk vind ik ook wel dat al die labels helemaal niet nodig zijn. Ik ben ik. Ik hou van makeuppen, nagellakken, shoppen en een rok dragen en daar voel ik me goed bij. Waarom zou ik daar nog een label op plakken? Toevallig heb ik gisteren ook in een topic gereageerd over dat ik het jammer vind dat er überhaupt een normaal bestaat. We zijn allemaal onszelf en of je nou gay, bi of transgender bent het maakt mij niet uit, maar qua dat van mensen die zich als een dier gedragen ben ik het wel eens met wat iedereen hier zegt. Ik zou me ook erg ongemakkelijk voelen als iemand ineens al blaffend op me af komt rennen en daar zou ik waarschijnlijkheid niet de enige in zijn. Ik zou die persoon natuurlijk nooit pesten of die zou ik nooit willen kwetsen, maar dat is denk ik toch iets wat je beter op een rustige plek kan doen in een veilige omgeving. Groetjess van mij :)

Reputatie 7
Badge +10

Hoi, allemaal.

Eigenlijk moeten we gewoon allemaal van die labels af!

 

Ik vind het belangrijk dat je je mening Kan geven.

Maar mens wat zijn er toch veel soorten sexuality en genderidentiteiten!

Ikzelf identificeer me met gay en demigender maar word het niet eens tijd dat ik daarmee stop??

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. ik vind een Therian en Furry ook wel een beetje ver gaan! ;)

Reputatie 7
Badge +17

ik respecteer iedereen en laat natuurlijk iedereen in zijn waarde.

Dat is mooi.

Waarom is er ineens geen grens meer.

Waarom zou er een grens moeten zijn dan? En wie bepaalt waar die grens ligt? Jij, ik, Mark Rutte? Zeg het maar. En er is wel een grens. Daarover een stukje verder meer.

 ik verbaas me er gewoon over dat iemand kan zeggen ik voel mij een boom en als je zegt wat de fuck dat je gelijk disrespectvol bent?

Dat heb ik echt nog nooit iemand horen zeggen. En ook al zou iemand zich zo identificeren, dan moet die persoon dat lekker zelf weten. Waarom zouden wij daar een mening over moeten hebben? Het heeft toch geen invloed op ons leven?

maar moeten we niet ergens een grens trekken tussen wat oké is en wat niet?

Doe je er iemand kwaad of pijn mee. Dat is wat mij betreft de grens. Iemand die met een staart naar school gaat of zich wil identificeren als een boom doet mij daar geen kwaad mee. Ik heb wel belangrijkere zaken waar ik me druk om kan maken. 

maar tegenwoordig zegt een 12 jarige al ik ben dit ik ben zus ik ben zo.

Toen ik 12 was wist ik al wel zeker dat ik ook op jongens viel. Dat is helemaal geen rare leeftijd

 tegenwoordig kijken kinderen raar op als ze gepest worden omdat ze met een staart naar school komen.

Zullen we eens ophouden met victim blaming? Bij pesten ligt het probleem bij de pester. Niet bij degene die gepest wordt.

waarom is het ineens raar om een mening te hebben. waarom mag ik niet vinden dat het een beetje raar is als jij een staart draagt? dat mag toch gewoon. alleen het verschil is, soms moet je die mening gewoon voor je houden.

Jij mag alles raar vinden wat je maar wil. Ik denk bij het zoveelste ‘ik ben een therian’ topic ook meestal, het zal wel. Ik reageer dus gewoon niet op dat soort topics. Als ik over straat loop zie ik genoeg mensen die er misschien ‘apart’ uit zien. Het zou nogal raar zijn als ik die mensen daarop aan ga spreken. Dus, als iemand met een staart naar school komt, laat die persoon lekker. Waarom zou je daar je mening over willen geven? Dus ja, soms is het beter een mening voor je te houden.

wordt er nu gewoon een spelletje van gemaakt om wie de meeste genders kan bedenken?

Nee

en het ergste. volgensmij is een groot deel ook nog is voor aandacht.

Wat is er mis met aandacht willen? Jij wil blijkbaar ook graag aandacht voor je mening.

 kan iemand mij nog ff bevestigen hoeveel seksualiteiten en genders er nou zijn want ik weet het allemaal ff niet meer

Zoveel als we maar willen dat er zijn. Ik heb op zich ook niks met label maar als mensen zich bij een bepaalde beschrijving/label zich prettig voelen is dat toch prima? Daar heb ik toch geen last van? Je bent ook echt niet verplicht alle labels/seksualiteiten/genders/whatever uit je hoofd te leren. En dat mag ook niemand van je verwachten.

Mijn advies is, maak je hier niet zo druk om. Laat iedereen lekker z’n eigen leven leiden en leef jij lekker het jouwe.

 

Reputatie 7
Badge +2

Haii

@Tartan14  ik ben het grotendeels met je eens. Ik begrijp je knipoog en het is goed dat je die erbij hebt. Want iedereen zou elkaar inderdaad gewoon ruimte moeten kunnen geven. Ook als ze een staart dragen. Maar dus ook om te wennen aan nieuwe dingen die in het begin nog 'apart' zijn. En dat geldt wederzijds dus dat punt maak je terecht. Mensen zullen ook hebben moeten wennen aan jou in rok en andere mensen niet. Ik denk dat het voor jou ook fijn voelt als anderen jou niet anders behandelen als je die rok en kniesokken draagt. Zo kijk je het beste ook naar anderen :) 

Met @tim16  ben ik het tegelijkertijd ook eens. Kleine kanttekening wil ik plaatsen bij jouw mooie tekst en dat is dat je zegt geen last te hebben van labels of beschrijving die mensen zichzelf geven en dat niemand verwacht dat we die allemaal uit ons hoofd moeten leren. Het probleem is dat er door andere mensen helaas nou juist behoorlijk vaak (zie veel ophef op socials)  wél van ons en iedereen wordt verwacht alle mogelijke labels en invullingen 100% te kennen. En zoniet dan gaat virtueel je hoofd op het blok omdat je meteen intolerant en non-inclusief bent. Zelfde geldt voor het leren kennen en wennen aan nieuwe fenomenen. Ook dat mag van veel mensen niet. Als je laat merken iets nog niet helemaal te kennen of 100% normaal te vinden, hup daar ga je. Dan zijn sommigen net zo spijkerhard als intolerante traditionals die overal tegen zijn. In zoverre zou ik willen dat iedereen er zo over dacht als jij en de anderen hier. Maar in de praktijk blijken veel mensen veel hardere standpunten in te nemen naar andere mensen toe. Ook zogenaamde wokers en includers. Maar voor de rest sluit ik me aan bij wat jullie hier al zeiden. 

XoXoX.  Sjardy 

Reputatie 1
Badge

Hoi allemaal! echt bedankt voor jullie reacties. 

 

@Sjardy  ik vindt eigenlijk jouw samenvatting hier het best, ik ben het eigenlijk heel erg met jullie eens namelijk. misschien moet ik ook stoppen met te veel hokjes te proberen te maken. en ik ga zelf ook gewoon stoppen met labels. wat ik wel vindt is dat mensen nog steeds wel ruimte moeten krijgen om er over na te denken en er aan te wennen. en dat niet iedereen alles uit zijn hoofd moet weten zonder dat het gelijk zo erg is.

big echt super bedankt voor jullie mooie en lieve reacties

 

xx Moon

Reageer