Hoi ik ben 13 en queer maar ook heel gelovig en ik weet niet of dit samen kan
Hoi, natuurlijk, dat kan uitstekend samen gaan. En dat mag en kan in ons land ook. Niemand mag jou daarin belemmeren. Bang zijn voor je geloof kan nooit de bedoeling zijn. Zelf ben ik kerkelijk vrijzinnig en in mijn kerk worden huwelijk en relaties tussen mensen van welk geslacht dan ook gewoon ingezegend. Oordelen over hoe en wie jij bent is niet aan mensen en de boodschap van het (door mensen geschreven) nieuwe Testament is liefde en anderen de ruimte en respect geven. Zelf zie ik dat boek ook in een tijdsgeest en als symbool en als mensenwerk. Het is nu een andere tijd en als dat niet de bedoeling was zou liefde niet bestaan. Als een God bestaat en goed is vind Hij liefde tussen mensen alles behalve fout. Er zijn wel ergere dingen waar een godswezen zich druk om zou maken als je naar de mensheid kijkt. Je doet niemand kwaad door jezelf te zijn, en dat kun je van veel "gelovigen" helaas niet zeggen. Vooral die religieuze types die jou eens eventjes gaan vertellen wat wel en niet mag van hun god. Niks van aantrekken. God zit in jouzelf. Geniet gewoon van wie je mag zijn en voel je vrij!
Groetjes liefs Tartan X
Kan het niet mooier zeggen dan
Ik ben het ook helemaal eens met de prachtige omschrijving van
Liefs Tover xxx
Hier is de kern:
Niemand kan jou vertellen wat je lekker eten vindt. Mensen kunnen zeggen "Pasta is lekker". Wel, voor jou misschien niet. Niemand kan je dwingen hetzelfde te vinden.
Zo is het ook met geloof.
Mensen kunnen zeggen dat er een geloof is waarin sommige dingen niet mogen. (lekker handig want zij mogen wel en jij mag niet).
Maar er zijn letterlijk duizenden varianten en variantjes van. "het" christelijk geloof is er helemaal niet. Zoals
Alleen jij kunt bepalen wat jij gelooft. En jij kunt daar in meenemen dat jij toch bestaat - en als je vindt dat daar een reden voor is, dan ben je misschien ook niet "fout".
Hoi hoi
Ben het helemaal mee eens met
Groetjes Lupus xxx
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.