Vraag

nooit kunnen zijn hoe ik wil zijn

  • 16 August 2022
  • 3 reacties
  • 59 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Heyyy, ik ben een meisje van 13 jaar. 

Ik wil een jongen zijn, ik weet niet als wat ik me voel maar ik wil liever een jongen dan een meisje zijn. Ik wil geen trans zijn (ik ben ook gelovig). 

Mijn broertje weet hier gedeeltelijk van, hij wil niet dat ik een jongen word. En ook niet dat ik jongens kleding ga dragen en mn haar korter knip. Maar wat als ik zo ben? 

Ik wil mijn haar dus korter knippen zo als de meeste jongens het hebben. Alleen ben ik bang dat het lelijk word en dat ik mijn lange haar ga missen. 

Heeft iemand tips?

-Robi-


3 reacties

Ik zou je niet zoveel van je broertje aantrekken, die zal er vast aan wennen als je er wat anders uitziet. De haar kwestie is natuurlijk wel vervelend omdat haar zo langzaam groeit, misschien zou je het elke keer dat je naar de kapper gaat korter laten knippen, of je gaat gwn voor het gewilde kapsel en dan valt het misschien heel erg tegen of juist niet. Maar de eerste stap is sowieso het lastigst daarna kan het alleen nog de goede kant opgaan.

Succes!!

Reputatie 6
Badge +3

Hey Robi12,

Je kan ook een jongen zijn zonder trans te zijn. Als je er als een jongen uit wilt zien, dan kan dat. Als je er niet als een jongen uit wilt zien, kan dat ook.

Je haar groeit gelukkig altijd weer langer, dus je kan proberen om het korter te laten knippen. Dat je broertje dit niet wilt, is natuurlijk vervelend, maar je moet ook eigen beslissing kunnen maken. Laten zien wie jij bent en hoe je eruit wilt zien.

Ik hoop dat je er een beetje uitkomt met hoe je alles gaat doen!

Groetjes iemand.

Reputatie 6
Badge +7

Wat is nou specifiek jongenskleding?  Een broek en geen makeup? Dat is toch niet heel gek? 

De volgende keer bij de kapper zeg je dat je je haar niet bijgeknipt maar veel korter wilt hebben.  Dan gaat er een stuk af zonder dat het meteen teveel is.   Dan maak je een selfie en als het je bevalt, laat je die foto volgende keer weer zien bij de kapper.

 

Reageer