Vraag

Non-binair opties

  • 28 December 2021
  • 7 reacties
  • 73 Bekeken

Ik weet nagenoeg zeker dat ik non-binair ben en wil het eigenlijk zo snel aan iemand uit mijn vriendenkring vertellen die ook non-binair is, en ook zo snel mogelijk aan mijn ouders. Ik probeer alleen eerst heel veel onderzoek te doen zo ook naar hoe je lichaam meer androgyn eruit kan ziet. Ik weet dat het misschien een beetje snel is om nu al uit te zoeken wat voor operaties er zijn maar ik doe het toch. Wat ik mij vooral afvraag is welke opties je als minderjarige hebt om je ongesteld te stoppen, niet DE pil want dan komt het alsnog. Het kan wel een pil ofzo zijn die je elke dag moet nemen. Ik kan hier heel weinig over vinden... Iemand ervaringen, of tips voor sites?

Alvast heel erg bedankt 🥰


7 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ben zelf ook aan het zoeken, maar hoop dat dit helpt!

Je kunt volgens mij bij de huisarts erover praten en nadat je het zeker weet hormoon pillen nemen. En je kunt een binder gebruiken voor je borsten. Veel succes met vertellen en met erachter komen hoe je alles gaat doen! 😘🍀

 (onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

Heel erg bedankt, ik denk idd dat ik het eerst moet zeggen en dan idd met mensen die er verstand hebben over praten:)

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ben zelf ook aan het zoeken, maar hoop dat dit helpt!

Je kunt volgens mij bij de huisarts erover praten en nadat je het zeker weet hormoon pillen nemen. En je kunt een binder gebruiken voor je borsten. Veel succes met vertellen en met erachter komen hoe je alles gaat doen! 😘🍀

Oh ja, ik weet niet of jij dit weet (of andere mensen), maar weet jij of bijv. Hormoon pillen verzekerd worden of dat dat ligt wat voor verzekering of helemaal niet, want ja, we hebben niet voor eeuwig geld...

Reputatie 4
Badge +3

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ben zelf ook aan het zoeken, maar hoop dat dit helpt!

Je kunt volgens mij bij de huisarts erover praten en nadat je het zeker weet hormoon pillen nemen. En je kunt een binder gebruiken voor je borsten. Veel succes met vertellen en met erachter komen hoe je alles gaat doen! 😘🍀

Oh ja, ik weet niet of jij dit weet (of andere mensen), maar weet jij of bijv. Hormoon pillen verzekerd worden of dat dat ligt wat voor verzekering of helemaal niet, want ja, we hebben niet voor eeuwig geld...

Nee dat weet ik niet, dat verschilt waarschijnlijk per verzekering.

 

 

 

Ik wou je dit toch even mededelen omdat je zo hebt geprobeerd te helpen en omdat je zo aardig was, ik heb het net aan al mijn vrienden vertelt en het is zo chill, nu zijn we soort van met zijn allen uit de kast gekomen, 4/5 haha. 1 als bij 2 o.a. ik als non binair en nog een iemand als trans. Dit voelt zo fijn:) nu nog mijn ouders, dat wil ik ook zsm doen, want nu kan ik ze niet meer normaal aankijken omdat ik elke keer denk dat ze het weten. Dat wou ik even zeggen, ehm doei sorry ik ben heel slecht in berichten afsluiten

 

 

Badge

Hey! Ik ben ook non binary en ik heb een binder zodat je mijn borsten minder ziet.  Ook als tip zou ik veel baggy kleding dragen en masculiene make up. Dat helpt. Verder mag je hormoon stoppers vanaf je 16de maar dat moet je wel toe gewezen krijgen. Misschien kan je naam veranderen ook helpen ( dat hielp mij)

Reputatie 4
Badge +3

 

 

 

Ik wou je dit toch even mededelen omdat je zo hebt geprobeerd te helpen en omdat je zo aardig was, ik heb het net aan al mijn vrienden vertelt en het is zo chill, nu zijn we soort van met zijn allen uit de kast gekomen, 4/5 haha. 1 als bij 2 o.a. ik als non binair en nog een iemand als trans. Dit voelt zo fijn:) nu nog mijn ouders, dat wil ik ook zsm doen, want nu kan ik ze niet meer normaal aankijken omdat ik elke keer denk dat ze het weten. Dat wou ik even zeggen, ehm doei sorry ik ben heel slecht in berichten afsluiten

 

 

Wat fijn! Veel succes met het aan je ouders te vertellen! ❤️🍀

Reageer