Vraag

non-binair?

  • 10 May 2022
  • 4 reacties
  • 114 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Heyy, ik twijfel al een tijdje wat mijn gender is en vanmiddag kwam ik de term “non-binair” tegen. 

Ik ben geboren als een meisje maar ik voel me niet echt een meisje, ook een jongen klinkt niet lekker. Dus dan non-binair? Maar tot hoever gaat dat? Alleen het uiterlijk enzo of is het meer? 

Als iemand tips heeft ofzo dan hoor ik het graag

Groetjess


4 reacties

Badge

Gender is een groot spectrum, je hebt niet perse een manier hoe je eruit hoeft te zien als je non-binair bent. Non-binair zijn is puur hoe jij je voelt en niet hoe je eruit ziet

Reputatie 1
Badge

Zoals @emootje ook al zei, “non-binair” gaat om hoe je je voelt. Daarbij kun je je masculine, feminine of androgynous (niet echt één van beiden) kleden. Gewoon waar jij je prettig bij voelt. Mij heeft het geholpen om heel veel informatie op te zoeken en je kunt bijvoorbeeld ook met gender praatjes praten. Of zoek op insta wat leuke (non-binaire) mensen op. In ieder geval als volg tips: @ Tijnblijftzacht, @ nanoahstruik, @ thorn.vineyard en @mx.deran. En neem je tijd om erachter te komen! Succes! :)

Badge

Ik snap heel erg wat je bedoelt. Ik ben zelf ook al een tijd bezig met achter mijn gender te komen, maar ik heb het redelijk opgegeven. Uiteindelijk hoef je niet overal een term aan te geven, maar moet je gewoon je proberen te zelf zijn. Dit geld ook voor hoe je er uit ziet. Zie er gewoon uit zo als jij je voelt en er uit wil zien. Het belangrijkste is uiteindelijk dat jij je goed voelt. Ook is het handig om er achter te komen hoe je wil dat mensen je aanspreken, je pronouns dus. Dit kan heel erg helpen met je jezelf voelen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt,

Groetjes van mij

Badge

-onnodige quotes verwijderd-

Ik snap het heb hetzelfde gedacht maar je kunt je zelf ook zien als iemand geen jongen geen meisje geen non binair je hoeft jezelf niet te labelen dat doe ik ook niet en sinds ik dat ben gaan doen voel ik me veel meer mezelf. 

Reageer