Vraag

Mini vragenlijst over: trans (je hoeft hiervoor niet trans te zijn!)


Reputatie 4
Badge +3

Hoi hoi, ik ben een meisje van 13 jaar oud. Als je m'n vorige topic hebt gezien weet je waar ik het over heb, als je die nog niet hebt gezien raad ik je aan die eerst te bekijken.

Ik hou erg van kort haar wat jongens hebben, oversized shirts en van die jongens korte broeken die ongeveer tot je knie komen. Die korte broeken heb ik weten te scoren (zijn wel damesbroeken). 

Nou heb ik een paar vraagjes: 

1 zijn er veel mensen die eruit zien als het andere geslacht maar geen trans zijn?

2 hoe zouden jullie het vinden om zo iemand tegen te komen/ontmoeten?

3 is het raar als een meisje jongens haar heeft?

4 kleed jij je ook naar het andere geslacht? Zo ja hoe dan?

5 wat vinden je ouders ervan dat je er anders uit ziet?

Ik zou het fijn vinden als je deze mini vragenlijst invult (je hoeft niet perse in dezelfde situatie te zitten als ik) 

Tips zijn natuurlijk ook welkom <3 

-Robi- 


21 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hoi hoi, ik ben een meisje van 13 jaar oud. Als je m'n vorige topic hebt gezien weet je waar ik het over heb, als je die nog niet hebt gezien raad ik je aan die eerst te bekijken.

Ik hou erg van kort haar wat jongens hebben, oversized shirts en van die jongens korte broeken die ongeveer tot je knie komen. Die korte broeken heb ik weten te scoren (zijn wel damesbroeken). 

Nou heb ik een paar vraagjes: 

1 zijn er veel mensen die eruit zien als het andere geslacht maar geen trans zijn?  natuurlijk, trans zijn gaat niet om hoe je er uit ziet maar hoe je je vanbinnen voelt

2 hoe zouden jullie het vinden om zo iemand tegen te komen/ontmoeten? uhh hetzelfde als bij elk ander persoon wat ik ontmoet

3 is het raar als een meisje jongens haar heeft? ik denk niet dat er zoiets is als "jongens haar" of "meisjes haar" en ik denk dat iedereen moet doen waar die zich comfortabel bij voelt

4 kleed jij je ook naar het andere geslacht? Zo ja hoe dan?

ik ben een trans jongen (dus geboren als meisje) en kleed me meestal hoe mensen verwachten dat een jongen zich kleedt omdat ik me daar comfortabel bij voel

5 wat vinden je ouders ervan dat je er anders uit ziet? die vinden dat ik lekker moet doen wat ik zelf wil

Ik zou het fijn vinden als je deze mini vragenlijst invult (je hoeft niet perse in dezelfde situatie te zitten als ik) 

Tips zijn natuurlijk ook welkom <3 

-Robi- 

 

1 zijn er veel mensen die eruit zien als het andere geslacht maar geen trans zijn?

Dit hangt er natuurlijk vanaf wat de verwachtingen van andere mensen zijn op bepaalde geslachten, wat per persoon verschilt. Dus dat zou ik niet weten.

2 hoe zouden jullie het vinden om zo iemand tegen te komen/ontmoeten?

Ik vind dat andere mensen zelf kunnen en mogen kiezen hoe ze er willen uitzien. Dus ik zou er geen probleem mee hebben.

3 is het raar als een meisje jongens haar heeft?

Nope, ik draag als jongen al 5 jaar nagellak en dan  niet alleen zwart maar ik maak vaak soort van kleine tekeningtjes enzo, en andere mensen hebben dat ook nooit raar gevonden. Ik zou gwn de vooroordelen over geslachten links laten liggen omdat die als stereotyp kunnen worden opgevat.

4 kleed jij je ook naar het andere geslacht? Zo ja hoe dan?

Alleen nagellak, behalve als je schoenen met lage hakken mee mag tellen.

5 wat vinden je ouders ervan dat je er anders uit ziet?

Mijn ouders zouden er geen probleem mee hebben als ik er anders zou willen uitzien.

 

Hoop dat dit wat helpt.

 

Reputatie 5
Badge +2

Hoi hoi, ik ben een meisje van 13 jaar oud. Als je m'n vorige topic hebt gezien weet je waar ik het over heb, als je die nog niet hebt gezien raad ik je aan die eerst te bekijken.

Ik hou erg van kort haar wat jongens hebben, oversized shirts en van die jongens korte broeken die ongeveer tot je knie komen. Die korte broeken heb ik weten te scoren (zijn wel damesbroeken). 

Nou heb ik een paar vraagjes: Sorry alvast voor de lange antwoorden!!!!!

1 zijn er veel mensen die eruit zien als het andere geslacht maar geen trans zijn? Ja, als je trans bent betekent het niet dat je de dingen van het andere geslacht leuker vindt, maar dat je je als het andere geslacht voelt. Je kunt dus best dingen leuk vinden die eigenlijk voor het andere geslacht ‘bedoelt’ zijn. Wat natuurlijk al nergens op slaat vind ik… roze is niet alleen voor meisjes en blauw niet alleen voor jongens, doe wat je zelf wilt!! 

2 hoe zouden jullie het vinden om zo iemand tegen te komen/ontmoeten? Prima, dat betekent dat ze niks geven om wat anderen van hun denken en wat het ‘typische’ beeld is voor hun geslacht, maar dat ze zichzelf zijn en zichzelf voelen. 

3 is het raar als een meisje jongens haar heeft? Nope, ik ken super veel meisjes met jongens haar, of ze zich nou meer een jongen voelen, of omdat ze het mooier vinden, dat verschilt per persoon bij hun

4 kleed jij je ook naar het andere geslacht? Zo ja hoe dan? Nee, ik niet maar veel anderen wel.

5 wat vinden je ouders ervan dat je er anders uit ziet? Ik heb een nicht en die voelt zich van jongs af aan al meer verbonden met jongens, ze speelde niet met poppen, maar ze wilde met treinen en superhelden spelen. Ze weigerde jurkjes aan te doen, omdat ze broeken leuker vond en nu heeft ze een andere naam gekozen, die voor een jongen en meisje gepast is. Ze weet nog steeds niet zeker of ze een jongen wilt zijn, maar ze heeft zich dus wel steeds meer aangepast. Haar ouders hebben haar hier altijd in gesteund, en vonden het ook goed dat ze haar naam zou gaan veranderen. Dit is dus niet mijn verhaal, maar dat van iemand die ik ken. 

Ik zou het fijn vinden als je deze mini vragenlijst invult (je hoeft niet perse in dezelfde situatie te zitten als ik) 

 

Tips zijn natuurlijk ook welkom <3 

-Robi- 

 

Hoi hoi, ik ben een meisje van 13 jaar oud. Als je m'n vorige topic hebt gezien weet je waar ik het over heb, als je die nog niet hebt gezien raad ik je aan die eerst te bekijken.

Ik hou erg van kort haar wat jongens hebben, oversized shirts en van die jongens korte broeken die ongeveer tot je knie komen. Die korte broeken heb ik weten te scoren (zijn wel damesbroeken). 

Nou heb ik een paar vraagjes: 

1 zijn er veel mensen die eruit zien als het andere geslacht maar geen trans zijn? 

het ligt aan wat je eruitzien als het andere geslacht vind.  Maar ik denk wat jij bedoelt wel

2 hoe zouden jullie het vinden om zo iemand tegen te komen/ontmoeten?

gwn hetzelfde als ieder ander

3 is het raar als een meisje jongens haar heeft?

als je met jongens haar bedoelt kort haar is dat zeker niet raar.(als je iets anders bedoelt ook niet btw)

4 kleed jij je ook naar het andere geslacht? Zo ja hoe dan?

zelf ben ik trans (ftm) en ja, dan draag ik dus jongens kleren, heb een kort kapsel en al dat soort dingen.

5 wat vinden je ouders ervan dat je er anders uit ziet?

boeit ze helemaal niks

Ik zou het fijn vinden als je deze mini vragenlijst invult (je hoeft niet perse in dezelfde situatie te zitten als ik) 

Tips zijn natuurlijk ook welkom <3 

-Robi- 

 

Reputatie 2
Badge +1

1 zijn er veel mensen die eruit zien als het andere geslacht maar geen trans zijn? Er zijn zeker wel vrouwen met een mannelijkere kleding stijl en andersom en dat hoeft niet te betekenen dat ze transgender zijn.

 

2 hoe zouden jullie het vinden om zo iemand tegen te komen/ontmoeten? Prima

 

3 is het raar als een meisje jongens haar heeft? Er is niet echt persee jongen en haar en meisjes haar want dat is heel stereotyperend.

 

4 kleed jij je ook naar het andere geslacht? Zo ja hoe dan? Ik ben transman en met een mannelijke kleding stijl

 

5 wat vinden je ouders ervan dat je er anders uit ziet? Mijn stijl boeit hun niet

 

 

Reputatie 1
Badge

Ik schrijf dit als een transjongen! <3

 

1 zijn er veel mensen die eruit zien als het andere geslacht maar geen trans zijn?

Tuurlijk! Het maakt niks uit of je trans bent of niet je mag je kleden hoe je zelf maar wilt

 

2 hoe zouden jullie het vinden om zo iemand tegen te komen/ontmoeten?

Leuk maar ongemakkelijk (sociaal niet zo geweldig)

 

3 is het raar als een meisje jongens haar heeft?

Nee! Kort haar is steriotypisch voor jongens maar meiden kunnen ook kort haar hebben en jongens lang.

 

4 kleed jij je ook naar het andere geslacht? Zo ja hoe dan?

Mijn kleding stijl is niet zo geweldig maar ik probeer me aan te passen maar niet super duidelijk!

 

5 wat vinden je ouders ervan dat je er anders uit ziet?

Raar.. HAha

 

 

Reputatie 2
Badge

Hoi hoi, ik ben een meisje van 13 jaar oud. Als je m'n vorige topic hebt gezien weet je waar ik het over heb, als je die nog niet hebt gezien raad ik je aan die eerst te bekijken.

Ik hou erg van kort haar wat jongens hebben, oversized shirts en van die jongens korte broeken die ongeveer tot je knie komen. Die korte broeken heb ik weten te scoren (zijn wel damesbroeken). 

Nou heb ik een paar vraagjes: 

1 zijn er veel mensen die eruit zien als het andere geslacht maar geen trans zijn? De meeste mensen zien eruit als het geslacht dat ze zich voelen, maar er zijn zeker mensen die dit niet doen. 

2 hoe zouden jullie het vinden om zo iemand tegen te komen/ontmoeten? Hetzelfde als bij iedereen. Ik vind het eigenlijk wel stoer. 

3 is het raar als een meisje jongens haar heeft? Als je met jongens haar kort haar bedoelt (ECHT kort haar, niet schouder lengte ofzo), ik heb dat zelf en ik ben een cis meisje. Ik vind dat kort haar ook bij meisjes kan en lang haar bij jongens.

4 kleed jij je ook naar het andere geslacht? Zo ja hoe dan? Ik heb dus kort haar als meisje, maar ik draag niet perse jongenskleding. 

5 wat vinden je ouders ervan dat je er anders uit ziet? Ze vonden het eerst een beetje jammer dat ik geen lang haar wilde, maar uiteindelijk vonden ze dat ik dan wel meer mezelf was en dat was nog belangrijker.

Ik zou het fijn vinden als je deze mini vragenlijst invult (je hoeft niet perse in dezelfde situatie te zitten als ik) 

Tips zijn natuurlijk ook welkom <3 

-Robi- 

 

Reputatie 3
Badge +1

1 zijn er veel mensen die eruit zien als het andere geslacht maar geen trans zijn?

  • ja, gender expressie en identiteit zijn verschillend. Zo bestaan er tomboys en butches. Dit zijn vrouwen met een mannelijke gender expressie maar ze zijn nogsteeds vrouw. Er zijn ook mannen die zich vrouwlijk gedragen/kleden, dit maakt ze niet minder man.

2 hoe zouden jullie het vinden om zo iemand tegen te komen/ontmoeten?

  •  Wellicht een beetje verwarrend in het begin (hoe ik zn persoon moet aanspreken) maar verder is het helemaal prima.

3 is het raar als een meisje jongens haar heeft?

  • nee

4 kleed jij je ook naar het andere geslacht? Zo ja hoe dan?

  • ja soms, ik ben FtNb en soms kleed ik mij jongensachterig zodat ik er androgyn uit zie. Ik zorg dat ik meerdere lagen draag zodat mijn vrouwelijke vormen minder zichtbaar zijn. Ik vermeid ook make up en alles wat stereotyperend vrouwelijk is.

5 wat vinden je ouders ervan dat je er anders uit ziet?

  • soms gek, vooral mn moeder vindt dat ik me meer als een meisje zou moeten kleden maar verder weinig commentaar.

 

Reputatie 2
Badge +1

Hoi hoi, ik ben een meisje van 13 jaar oud. Als je m'n vorige topic hebt gezien weet je waar ik het over heb, als je die nog niet hebt gezien raad ik je aan die eerst te bekijken.

Ik hou erg van kort haar wat jongens hebben, oversized shirts en van die jongens korte broeken die ongeveer tot je knie komen. Die korte broeken heb ik weten te scoren (zijn wel damesbroeken). 

Nou heb ik een paar vraagjes: 

1 zijn er veel mensen die eruit zien als het andere geslacht maar geen trans zijn? Nee

2 hoe zouden jullie het vinden om zo iemand tegen te komen/ontmoeten? Boeit me vrij weinig

3 is het raar als een meisje jongens haar heeft? Nee

4 kleed jij je ook naar het andere geslacht? Zo ja hoe dan? Nee

5 wat vinden je ouders ervan dat je er anders uit ziet? -

Ik zou het fijn vinden als je deze mini vragenlijst invult (je hoeft niet perse in dezelfde situatie te zitten als ik) 

Tips zijn natuurlijk ook welkom <3 

-Robi- 

 

Reputatie 1
Badge

Hoi hoi, ik ben een meisje van 13 jaar oud. Als je m'n vorige topic hebt gezien weet je waar ik het over heb, als je die nog niet hebt gezien raad ik je aan die eerst te bekijken.

Ik hou erg van kort haar wat jongens hebben, oversized shirts en van die jongens korte broeken die ongeveer tot je knie komen. Die korte broeken heb ik weten te scoren (zijn wel damesbroeken). 

Nou heb ik een paar vraagjes: 

1 zijn er veel mensen die eruit zien als het andere geslacht maar geen trans zijn?

Nee, door de eed van Hippocrates is het verboden om een transgender operatie of behandeling in welke vorm dan ook uit te voeren zonder dat diegene genderdysforie heeft omdat dit niet ethisch is. (M.u.v. interseks of andere genetische afwijkingen)

2 hoe zouden jullie het vinden om zo iemand tegen te komen/ontmoeten?

ik zou me waarschijnlijk afvragen waarom de behandelin(en) is/zijn uitgevoerd

3 is het raar als een meisje jongens haar heeft?

bestaat 'jongenshaar'?

4 kleed jij je ook naar het andere geslacht? Zo ja hoe dan?

niet bewust

5 wat vinden je ouders ervan dat je er anders uit ziet?

mijn ouders hebben nooit geïmpliceerd dat ik er anders uit zie, maar ze zouden me hoe dan ook accepteren.

Ik zou het fijn vinden als je deze mini vragenlijst invult (je hoeft niet perse in dezelfde situatie te zitten als ik) 

Tips zijn natuurlijk ook welkom <3 

-Robi- 

 

Reputatie 7
Badge +17

1 zijn er veel mensen die eruit zien als het andere geslacht maar geen trans zijn? Ik ken 2 jongeren van ongeveer mijn leeftijd die zich ook vrij voelen om te dragen wat ze fijn vinden. Ikzelf ook ;)

 

2 hoe zouden jullie het vinden om zo iemand tegen te komen/ontmoeten? Leuk en ik houd van mensen die zichzelf zijn ;) 

 

3 is het raar als een meisje jongens haar heeft? Nee hoor, ik vind zelfs dat dat eigenlijk niet bestaat, in de zin van iets is niet typisch jongen of meisje maar iets past bij jou als persoon.

 

4 kleed jij je ook naar het andere geslacht? Zo ja hoe dan? Ik draag soms een kilt, rokje, make up, wat sieraadjes en ik vind dat bij mij passen;) maar inderdaad noemen sommigen dat 'meisjesachtig'  ik vind het prima en het is deel van mij 😎

 

5 wat vinden je ouders ervan dat je er anders uit ziet?  Ik ben zo al zo lang ik weet en ze vinden het helemaal prima. 

En een tip is,  hoe je er uit wilt zien en bent is het fijnste als jij er gelukkig mee bent. Anderen kunnen van alles vinden maar jij beslist! En ik heb zelf al heel lang dat'typische' losgelaten.  Van 'dit is meisje en dit is jongen'. Het is namelijk gewoon 'jij' 🤩 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi hoi, ik ben een meisje van 13 jaar oud. Als je m'n vorige topic hebt gezien weet je waar ik het over heb, als je die nog niet hebt gezien raad ik je aan die eerst te bekijken.

Ik hou erg van kort haar wat jongens hebben, oversized shirts en van die jongens korte broeken die ongeveer tot je knie komen. Die korte broeken heb ik weten te scoren (zijn wel damesbroeken). 

Nou heb ik een paar vraagjes: 

1 zijn er veel mensen die eruit zien als het andere geslacht maar geen trans zijn? Niet veel, ik heb zelf 2 keer kort haar gehad als meisje, en heb daar eigenlijk alleen maar leuke reacties op gehad, ook ben ik weleens jongetje genoemd toen ik jonger was en kort haar had, maar nu niet meer, omdat ik ook meer op een meisje ben gaan lijken (als je begrijpt wat ik bedoel)

2 hoe zouden jullie het vinden om zo iemand tegen te komen/ontmoeten? Prima, ik ken wel wat mensen. Een daarvan ben ik echt heel hecht mee.

3 is het raar als een meisje jongens haar heeft? Nee.

4 kleed jij je ook naar het andere geslacht? Zo ja hoe dan? Ik draag gewoon broeken, maar meestal gewoon wel dingen voor meiden, al vind ik bloezen en hoody's van jongens wel leuker en chiller, en ik draag geen kleine zwem broekjes, maar echt formaat van korte broek, omdat ik dat anders niet chill vind, maar dat zijn wel gewoon bikini's voor meiden.

5 wat vinden je ouders ervan dat je er anders uit ziet? Prima.

Ik zou het fijn vinden als je deze mini vragenlijst invult (je hoeft niet perse in dezelfde situatie te zitten als ik) 

Tips zijn natuurlijk ook welkom <3 

-Robi- 

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +2

Hoi hoi, ik ben een meisje van 13 jaar oud. Als je m'n vorige topic hebt gezien weet je waar ik het over heb, als je die nog niet hebt gezien raad ik je aan die eerst te bekijken.

Ik hou erg van kort haar wat jongens hebben, oversized shirts en van die jongens korte broeken die ongeveer tot je knie komen. Die korte broeken heb ik weten te scoren (zijn wel damesbroeken). 

Nou heb ik een paar vraagjes: 

1 zijn er veel mensen die eruit zien als het andere geslacht maar geen trans zijn? Niet heel veel maar het word steeds meer

2 hoe zouden jullie het vinden om zo iemand tegen te komen/ontmoeten? Normaal

3 is het raar als een meisje jongens haar heeft? Nee, andersom ook niet

4 kleed jij je ook naar het andere geslacht? Zo ja hoe dan? Nee, ik ben transmeisje dus ik neem aan dat meisjeskleeding dan ´normaal´ is? Of is deze situatie dan de jongens kleren die ik in het openbaar draag (ben tot nu alleen thuis uit de kast gekomen) dat?

5 wat vinden je ouders ervan dat je er anders uit ziet? /

Ik zou het fijn vinden als je deze mini vragenlijst invult (je hoeft niet perse in dezelfde situatie te zitten als ik) 

Tips zijn natuurlijk ook welkom <3 

-Robi- 

Liefs Caiya

Hoi @Robi12 !

Robi12 schreef:

Nou heb ik een paar vraagjes: 

1 zijn er veel mensen die eruit zien als het andere geslacht maar geen trans zijn? Ze zijn er wel hoor, maar ik denk niet zo veel.

2 hoe zouden jullie het vinden om zo iemand tegen te komen/ontmoeten? Als ik zo iemand tegenkom doe ik niks meer of minder dan bij alle andere mensen die ik tegen kom. Ik vind iedereen gelijk. Ontmoeten zou ik ook gewoon net zo doen als bij elk ander, voor mij zit er echt geen verschil in.

3 is het raar als een meisje jongens haar heeft? Nee hoor.

4 kleed jij je ook naar het andere geslacht? Zo ja hoe dan? Nee

5 wat vinden je ouders ervan dat je er anders uit ziet? nvt.

Ik zou het fijn vinden als je deze mini vragenlijst invult (je hoeft niet perse in dezelfde situatie te zitten als ik) 

Tips zijn natuurlijk ook welkom <3 

-Robi- 

Reputatie 7
Badge +9

1 zijn er veel mensen die eruit zien als het andere geslacht maar geen trans zijn? ja vast wel.

2 hoe zouden jullie het vinden om zo iemand tegen te komen/ontmoeten? een trans? geweldig.

3 is het raar als een meisje jongens haar heeft? o nee tuurlijk niet. naar mijn menig is er eigenlijk niks echt gekoppeld aan een geslacht. behalve dingen voor bijvoorbeeld menstruatie

4 kleed jij je ook naar het andere geslacht? Zo ja hoe dan? zoals ik zei vind ik dat er niks gekoppeld is naar een geslacht. maar veder kleed ik me wel een beetje als een jongen. hoodies, broeken die je gewoon niet staan maar wel goed zitten en wat jongens achige schoenen. en ik wil mijn haar heel kort. maar ik wacht nog even zodat ik het kan doneren

5 wat vinden je ouders ervan dat je er anders uit ziet? die boeien het echt niks

Reputatie 5
Badge +2

Nou heb ik een paar vraagjes: 

1 zijn er veel mensen die eruit zien als het andere geslacht maar geen trans zijn? Zeker, er zijn best veel gender non conforming mensen die niet aan de stereotypen voldoen voor hun gender, maar zich toch zo identificeren (of ze nou cis of trans zijn)

2 hoe zouden jullie het vinden om zo iemand tegen te komen/ontmoeten? Gewoon zoals ieder ander persoon, misschien een beetje jaloers omdat ik het zelf niet mag :(

3 is het raar als een meisje jongens haar heeft? Nee, totaal niet. Er is niets zoals ‘jongens-’ of ‘meisjeshaar’. Iedereen kan haar hebben zoals die zelf wilt.

4 kleed jij je ook naar het andere geslacht? Zo ja hoe dan? Ik zou het graag willen, heren kleding is zoveel mooier en meer mijn ding, pasvorm ook mooier en minder emphasis op mijn curves en borstkas ik zou me er 10x beter van voelen bruh. Maarrrrr het mag niet van mijn ouderwetse moeder dus ik zoek zoveel mogelijk androgyne kleding in de damesafdeling en draag veel band tees (vind ik wel unisex) en probeer straight fit jeans te kopen want bro mijn bovenbenen zijn echt zo kut srsly als ik een foto zie van mezelf haat ik dat zo erg bruh.

5 wat vinden je ouders ervan dat je er anders uit ziet?

Mag ik niet. Heb 1x kort haar gevraagd, ruzie, 1.5 jaar later durf ik t nog steeds niet nog een keer te doen.

Kleding-wise heb ik t nooit expliciet gevraagd, maar soms als ik in een winkel sta en zeg dat ik bijvoorbeeld vooral blauwe sokken zie, moet ze vragen of ik ZEKER WEET dat ik NIET in de heren afdeling sta. 

Ik ga proberen unisex schoenen te vinden binnenkort, denk dat dat wel mag zolang je ze in de dames afdeling kan vinden (soms staan ze op sites in beide, dus daar aim ik voor).

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi hoi, ik ben een meisje van 13 jaar oud. Als je m'n vorige topic hebt gezien weet je waar ik het over heb, als je die nog niet hebt gezien raad ik je aan die eerst te bekijken.

Ik hou erg van kort haar wat jongens hebben, oversized shirts en van die jongens korte broeken die ongeveer tot je knie komen. Die korte broeken heb ik weten te scoren (zijn wel damesbroeken). 

Nou heb ik een paar vraagjes: 

1 zijn er veel mensen die eruit zien als het andere geslacht maar geen trans zijn? ik heb eigenlijk geen idee, denk t wel?

2 hoe zouden jullie het vinden om zo iemand tegen te komen/ontmoeten? leuk, ik houd ervan als mensen zichzelf durven te zijn!

3 is het raar als een meisje jongens haar heeft? ik vind dat “jongenshaar” niet bestaat, je meot gewoon doen wat je leuk vind en bij jou past!

4 kleed jij je ook naar het andere geslacht? Zo ja hoe dan? ik draag wel redelijk vaak broeken en bijna geen jurkjes (dat begint nu wel wat meer te worden)

5 wat vinden je ouders ervan dat je er anders uit ziet? prima

Ik zou het fijn vinden als je deze mini vragenlijst invult (je hoeft niet perse in dezelfde situatie te zitten als ik) 

Tips zijn natuurlijk ook welkom <3 

-Robi- 

 

Reputatie 1
Badge
  1. Ja, ik geloof het wel, bijvoorbeeld mensen die androgyn zijn.
  2. mij maakt het niet uit, als mensen maar hun zelf zijn vind ik het prima :)
  3. nee, ik vind dat iedereen zelf mag kiezen wat voor kapsel je hebt.
  4. ja, ik draag oversized/ wijde broeken en wijde shirten
  5. weet ik niet, ik denk wel prima:)

 

:)

Reputatie 6
Badge +5

Nou heb ik een paar vraagjes: 

1 zijn er veel mensen die eruit zien als het andere geslacht maar geen trans zijn?

Ik :). Ik probeer wat meer masculine (mannelijk) eruit te zien. Dat heeft deels met mijn gender te maken, maar ook met mijn queer identiteit. Dit is gewoon een expressie van wie ik ben, dat valt buiten de vakjes man en vrouw. 

 

2 hoe zouden jullie het vinden om zo iemand tegen te komen/ontmoeten?

Ik vind het altijd super leuk om iemand tegen te komen die met hun gender aan het spelen is. Het is namelijk een beetje een zoektocht van hoe je je wil uitten. En soms knip je je haar kort en heb je er spijt van, maar dan weet je ten minste dat dat niet iets voor jou is. Of andersom natuurlijk, ik heb heel lang mijn haar superlang gehad, maar dat vind ik nu totaal niet meer leuk.

 

3 is het raar als een meisje jongens haar heeft?

Nee, natuurlijk niet, juist vet cool!

 

4 kleed jij je ook naar het andere geslacht? Zo ja hoe dan?

Korte broeken van de mannenafdeling, polo's, cargo pants van de mannenafdeling. Kort naar, geen make-up etc. etc. Maar onthoud; gender ziet er niet altijd hetzelfde uit. Het is alleen maar een expressie van wie jij bent. Je hoeft ook helemaal niet aan bepaalde kenmerken te voldoen om man of vrouw te zijn. 

 

5 wat vinden je ouders ervan dat je er anders uit ziet?

Ze vinden het volgens mij wel cool. Ze vinden me ‘dapper’. Ik vind mezelf zijn niet per se dapper, maar voor sommigen kan het uiteraard en struggle zijn. Dus het kan voor anderen wel een hele prestatie zijn, maar ik heb er nooit moeite mee gehad. 

 

Ik zou het fijn vinden als je deze mini vragenlijst invult (je hoeft niet perse in dezelfde situatie te zitten als ik) 

 

Oh, en een tip; doe lekker wat je zelf wil en ga lekker op zoek naar wie je bent en hoe je jezelf wil uiten!

Reputatie 7
Badge +12

 

 

Hoi hoi, ik ben een meisje van 13 jaar oud. Als je m'n vorige topic hebt gezien weet je waar ik het over heb, als je die nog niet hebt gezien raad ik je aan die eerst te bekijken.

 

Oké 👍

 

Ik hou erg van kort haar wat jongens hebben, oversized shirts en van die jongens korte broeken die ongeveer tot je knie komen. Die korte broeken heb ik weten te scoren (zijn wel damesbroeken). 

Vet! Ik vind zelf dan weer 'meisjeskleding' erg leuk en zou best wat willen dragen zo nu en dan. 

Nou heb ik een paar vraagjes: 

 

1 zijn er veel mensen die eruit zien als het andere geslacht maar geen trans zijn?  Ja er zijn er best wat. Niet super veel maar bij sommige kids kun je niet meteen het stempel zetten. 

 

2 hoe zouden jullie het vinden om zo iemand tegen te komen/ontmoeten? Cool! Ik vind dat echt geweldig. Ik ken 1 jongen die een beetje 'girley' is en ik vind hem super aardig. En ook wel meisjes die zg jongenskleding dragen. Top! En in de stad zie je ook vaker mensen die lekker durven! 

 

3 is het raar als een meisje jongens haar heeft? Nee hoor, en andersom ook niet. Volgens mij bestaat dat ook niet meer zo. Hoewel je ook nog wel vrij vaak van die standaard korte kapsels ziet. Maar ook dat mag iedereen zelf weten. Ik laat het zelf lang groeien.

 

4 kleed jij je ook naar het andere geslacht? Zo ja hoe dan? Ja ik draag thuis rokje, soms met kniekousen, soms enkelsokjes,  en hemdje en ik maak me af en toe op. Vind make up leuk. En ik wil gaatjes in de oorlellen en ik draag nu thuis armbandjes , halsketting en ik ga ringetjes om doen. Een jongen uit mijn klas zei pas dat ik sterk op een meisje begin te lijken. Ik vind dat een compliment. Bedoelde hij ook zo. Ik ben niet trans trouwens. Maar al was dat zo 😉 daarnaast draag ik ook vaak genoeg hoody, kniebroek, spijkerbroek en overhemd bijv . Ik merk dat ik het ook fijn vind om in het kort te lopen net als @Tartan13 . Het voelt vrij. Misschien  houd ik ook wel een korte broek aan zo lang mogelijk.

5 .wat vinden je ouders ervan dat je er anders uit ziet?

Mijn moeder vind het prachtig en is blij dat ik gelukkig ben tegenwoordig 🥰 vader zie ik nooit...

Ik zou het fijn vinden als je deze mini vragenlijst invult (je hoeft niet perse in dezelfde situatie te zitten als ik)  Gedaan! 

 

Tips zijn natuurlijk ook welkom <3  Was prima zo!

 

-Robi-   dankjewel Robi! Liefs Tover xxx

 

Reputatie 7
Badge +11

1 zijn er veel mensen die eruit zien als het andere geslacht maar geen trans zijn? Niet de mensen die ik ken, maar ik denk wel dat die er zijn

2 hoe zouden jullie het vinden om zo iemand tegen te komen/ontmoeten? Cool, ik vind het stoer dat je dat durft te zijn

3 is het raar als een meisje jongens haar heeft? Nee, mijn oude juf van groep 5/6 had een beetje jongenshaar, en ook mijn beste vriendin gaat voor een kort kapsel

4 kleed jij je ook naar het andere geslacht? Zo ja hoe dan? Ik draag bijna nooit jurkjes of rokjes, bijna altijd gewoon broek, t-shirt en trui.

5 wat vinden je ouders ervan dat je er anders uit ziet? -

Tips zijn natuurlijk ook welkom <3  Wees gewoon jezelf :) er zijn al anderen genoeg

 

 

Liefs,

  1.  

Reageer