Vraag

Lgbtq+ series of boeken

  • 22 August 2022
  • 15 reacties
  • 236 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoi,

ik wil graag lgbtq+ series kijken en boeken lezen maar weet niet zo goed waar ik moet zoeken want ik ben zelf nog in de kast, dus weet iemand leuke series/films of boeken?


15 reacties

Ik vind de volgende series wel leuk, ze hebben wel lhbtqi achtige dingen maar miss niet de dingen waar jij naar zoekt. Ik vind het namelijk storend als het lhbtqietc teveel naar voren komt.

Euphoria (hbo)

Yuru Yuri (idk waar)

 

 

Reputatie 2
Badge +1

Hoi,

  1. Call me by you name
    Ik vind de film: ‘call me by your name’  heel mooi je kan het kopen als boek of je kan het als film bekijken.

het is een best ontroerende film (ik heb hem zelf gezien) en ook de beste film die ik ooit heb gezien tot nu toe.

  1. Heartstopper

’ ik vond hem zelf niet super leuk maar andere mensen vonden hem wel leuk je kan deze kijken op Netflix 

  1. Young royals

dit Is een leuke serie waar ook in de volgende maand een vervolg op komt, de serie is Zweeds maar kan je kijken in Engels via Netflix 

 Doeii

 

Badge

ik weet niet of je van anime houdt, maar hier een paar lgbtq+ anime series/films

  1. YURI!!! ON ICE    

gaat over een Japanse schaatser die opkijkt naar een Russische schaatser sinds zijn jeugd en ze ontmoeten elkaar… (ga geen spoilers geven ;) )    is niet perse gericht op lgbtq, maar het zit er zeker wel in 

  1. given   (serie+film)

gaat over een jongen die vraagt aan de gitarist van een band of hij hem gitaar kan leren… (miss wel een trigger warning voor zelfmoord, niet gedetailleerd, maar komt toch aanbod) 

  1. Bloom into you 

gaat over een meisje in high-school die realiseert dat ze verliefd is op een meisje 

  1. strangers by the shore (film) 

gaat over een jongen die een ander jongen elke dag op de zelfde plek bij het strand ziet zitten… 

  1. stars align 

deze is niet echt perse lgbt, maar er zit wel een lgbt karakter en in een aflevering wordt het best uitgebreid besproken. Het gaat over een tennis team op school die heel slecht doet en als ze niet een wedstrijd winnen moeten ze stoppen en een nieuwe jongen op school helpt hen (grote trigger warning for child abuse) 

  1. wandering son 

gaat over twee transgender kinderen, een trans jongen en een transmeisje. 

 

Je kunt ze allemaal gratis kijken in het engels op zoro.to 

veel plezier

Op Disney+ staat een hele LGBTQ+ sectie en als je een goede serie wil raad ik Owlhouse aan  (de afleveringen staan op YouTube)

Reputatie 4
Badge +1

Hey @Jilli 

Ik vind de Heartstopper boeken heel goedd! Van de 4 delen zijn er maar 2 delen verfilmd op netflix, Daarom zou ik eerder de boeken aanraden! <3

De schrijfster van Heartstopper: Alice Oseman, schrijft allemaal lgbtq+ boeken! Of boeken waar lgbtq+ in voor komt, dus die zou ik ook aanraden! ( Het boek Loveless is laatst vertaald naar het Nederlands, als je meer van Nederlandstalig houd! Het heet Liefdeloos )

( Heartstopper was al naar het Nederlands vertaald mocht je het afvragen )

Hopelijk heb ik je kunnen helpen! <3

Veel liefs Mijnproblemen

Reputatie 4
Badge +3

Hii, hier zijn een paar lgbtq+ series/boeken die ik echt super leuk vind!!

heartstopper- het is een serie en in 2023 komt seizoen 2 uit, verder zijn er 5 graphic novels van.

The owl house- het is een serie op disney, het gaat over dat een mens in een magische wereld terecht komt, ze vind de liefde van haar leven en dat persoon is hetzelfde geslacht als haar.

Never have I ever

Young royals

Hey hoi!!
Young royals heb ik ook erg goede verhalen over gehoord (zelf nog niet gezien, maar wil het wel kijken). 

Welke serie en film (er is een serie van met 2 seizoenen en een film) die ik erg goed vond is Anne+. Het gaat over Anne, een lesbische vrouw, en haar leven. De serie in seizoen 1 zijn allemaal verschillende vrouwen die zij date, en seizoen 2 is meer ook een doorlopende storyline. 

 

 

Reputatie 1
Badge


hoi!

the owl house is een hele leuke serie en de serie ‘ iamnktokaywiththis’ is ook leuk,

ik kijk zelf deze series dus ik hoop dat je ze leuk vind :)

Reputatie 4
Badge +2

Hoi,

ik wil graag lgbtq+ series kijken en boeken lezen maar weet niet zo goed waar ik moet zoeken want ik ben zelf nog in de kast, dus weet iemand leuke series/films of boeken?

eh ik lees veel '’Heartstopper'’ de serie is zoooo superleuk. Het is allemaal getekend als een soort stripboek maar dan heel mooi. En je hebt ook de serie op Netflix en online

Reputatie 7
Badge +17

De ‘Simonverse’ boeken van Becky Albertalli. En natuurlijk de verfilming van het eerste deel (Love, Simon)

They Both Die at the End van Adam Silvera

 

De series Sex Education, Young Royals, Love,Victor en Elite zijn ook wel aanraders. 

 

Reputatie 2
Badge +1

Dank jullie wel!!❤️❤️

Reputatie 7
Badge +7

Hoi

Ik vind zelf heartstopper sinds 2021 al heel leuk maar de reputatie is een beetje fucked up door de 2022-2023 fans,

maar de boeken zelf zijn wel heel leuk.

Nick & Charlie is een apart boek met dezelfde personages, maar iets persoonlijker en zonder illustraties

Badge

1 Good omens 2 the owl house 

Reputatie 2
Badge +1

Ik kijk persoonlijk heel veel Thaise bl (boys love) series op YouTube.

Ik kijk momenteel "the eclipse" en ik vind het heel schattig en het plot is daadwerkelijk ook goed.

En de enige soort van lesbienne serie die ik heb gekeken was the haunting of bly manor maar dat ging niet over de lgbtq community maar over geesten enzo, maar de main character is lesbisch en krijgt een relatie

 

Badge

Heyy, als je heartstopper leuk vindt, kan je ook solitair lezen, dat gaat over Charlies zus.

Reageer