Skip to main content

hi, ik ben een meisje van 14 jaar en ik val op meisje.

ik heb eens een keer vrolijke regenboog oorbellen gekocht omdat ze voor mij aantonen dat ik gay ben en daar trots op ben en omdat ik het leuke kleurtjes vind.

ik had vandaag dus die oorbellen in en ik fietste naar huis. ik ging toen twee jongens inhalen die daar volgens mij al een tijdje op zaten te wachten. ik fietste ze voorbij en meteen maken ze brakende geluiden. ze zeiden dat mijn oorbellen lelijk waren. en dingen zoals "ieuw gay” ze riepen echt heel vaak dingen dat gay zijn goor is en ze bleven die brakende geluiden maken. ze riepen homo naar mij en nog vele andere nare dingen.

ik weet wie ze zijn en ik zie hun ouders wel eens. ik heb nu dus de neiging om hun ouders hierover te vertellen zodat zei problemen krijgen en het hopelijk nooit weer doen. maar het nadeel is dus dat hun ouders christelijk zijn en zij zelf ook. ik heb op de zelfde basisschool gezeten als hun en daar wordt gay zijn vaak ook zo gezien.

ik weet nu niet wat ik moet doen, maar ik heb het in elk geval even uit mijn hoofd en daar ben ik blij mee. 

Kansloze gasten zijn dat. Eigenlijk moet je er medelijden mee hebben. Probeer er boven te staan. Ik denk altijd maar dat dat soort figuren vaak heel onzeker zijn over zichzelf en dat op die manier afreageren.

Als het vaker gebeurd kun je altijd naar hun ouders stappen, maar ja als die echt homofoob christen zijn kan dat lastig worden.

Ga je iig nooit minder voelen om wat een paar van die losers roepen.

Dat heb ik ook. Echt vervelend.

Weet je, eigenlijk voelt het alsof je hart breekt als zo iemand zoiets zegt.

Ik zou als ik jou was dat gevoel gewoon wegstoppen.

Liefs @NoahLovesYou 

Hey! Triest, "christenen" die zo over anderen oordelen. Ik dacht altijd dat dat niet mocht als je gelooft. Wat een trieste figuren. Zeg volgende keer maar dat in de bijbel staat dat dat niet mag. Volgens mij heeft @Tartan14  in zijn profiel een bijbeltekst staan die daar over gaat. En, trek je vooral niks van deze bekrompen sukkelige mensen aan. Ze zijn medelijden wekkend 

Liefs Tover xxx

Hey, erg vervelend. 
Zitten die jongens op jouw school? Ga dan naar een mentor of coach, of iemand anders die je vertrouwd. Dan kan diegene er wat aan doen en die jongens aanspreken.

Je kan ook opmerkingen terug zeggen zoals "Ben je jaloers ofzo?” of "Ja, ik ben gay, ik kan tenminste meiden krijgen.” 

Hopelijk helpt het iets!

Liefs,

1.  

dankjewel voor al jullie reacties.

ik ben 1 van die jongens weer tegen gekomen. volgens mij herkende hij mij. en hij had echt een blik in zijn ogen dat het hem speet. ik wou hem graag nog even uitschelden maar ik had helaas geen tijd en ik had bijna medelijden met hem door zijn blik

@ikweethetnietmeer2009 

Dat snap ik.

Maar terugschelden is nooit goed.

Dat hij.spijt heeft is goed.

Liefs @NoahLovesYou 

Hi,

Dit is pesten en pesten is sowieso verboden. Als je wil, mag je er iets van zeggen. Ik zou naar je eigen ouders toegaan en dat zij de ouders van die jongens aanspreken, want je hebt wel een kans dat ze het terecht vinden wat hun kind heeft gedaan.

Verder, in het christendom wordt gay enzo niet geaccepteerd, en dat blijft zo voorlopig. Sommige mensen zijn hier oke mee, en maken er geen issue van als iemand uit de kast komt. Maar mensen zoals deze jongens, moet je gewoon negeren. Laat je niet gek maken over deze twee jongens!

Grtz, 3costaboy

Hoi hoi, het is triest gedrag, sneu en vaak zij  die mensjes zelf vrij kansloos in hun gedrag. Soms zelf ook stiekem gay. Even een kleine aanvulling op jou, als het mag  @3costaboy , niet het hele christendom is tegen LHBTI+ 🙂,  bijvoorbeeld ik zit zelf bij een kerkgenootschap (remonstranten) die al sinds 1986   alle (dus ook LHBTI+) koppels trouwt en elke samenlevingsvorm erkend en zegent. Ik geloof zelf niet zozeer in een God ofzo, maar als je Jezus bijvoorbeeld leest  dan is liefde tussen twee mensen nooit fout. En horen mensen helemaal niet uit naam van hun hogere macht anderen de maat te nemen. Maar je hebt wel gelijk hoor dat veel  gelovige mensen anderen veroordelen. Raar eigenlijk als je er over nadenkt……

Groetjes liefs Tartan X

Mooi gezegd @Tartan14  !!

Liefs Tover xxx

Reageer