Skip to main content

Hi ik wil graag transgendermeisje worden maar ik durf het niet tegen mijn ouders te zeggen wat moet ik nu doen moet ik het vertellen of nepborsten kopen stiekem of cropped topjes stielem kopen en een BH als kleding of niet?

Hoi, ik ben zelf geen queer maar ik hoop dat dit helpt. 

Vertel het alleen aan je ouders als je een plan hebt voor als ze het niet accepteren. Dus je moet een plan hebben voor als ze jou uit huis zetten of als ze jou opeens gaan mishandelen. Dus: je moet zeker weten dat je een thuis hebt voor het geval dat je ouders je uit huis willen. Dit kan een tijdelijk verblijf zijn bij vrienden/vriendinnen ofzo. 

Als ze jou wel accepteren: heel erg fijn om te horen 🙂. Dan kun je misschien dingen kopen. Je kunt evt. “vrouwen”producten kopen en verstoppen. Als jouw ouders ze vinden zeg je gewoon dat ze van je vriendin zijn lol. 

Hoop dat dit helpt, succes en groetjes!!


Hey @thomas13

Tegen je ouders kun je alles zeggen, ik zou heel erg graag willen dat ik dat had gedaan toen ik hiermee zat. Als je je niet zeker bent van wat je ouders erover vinden dan probeer het trans* thema is aantespreken.  


Ene probeer jezelf in de toekomst voortestellen, hoe zie je je dan? Als meisje?  Wees eerlijk met jezelf! Maar zeg dit vooral tegen je ouders! Anders kom je nooit verder. Zoek veel informatie over dit op, lees boeken of kijk films erover, op Netflix staat de film Girl, die is heel geschikt voor dit. Als je het ten slotte niet kan vertellen dan schrijf een brief of een appje naar je ouders, dit is vaak makkelijker dan face to face. Wees je ook bewust dat de weg die je als transmeisje bewandelt soms ook tegen je kan zijn, er gaan altijd mensen zijn die je niet accepteren. Uit al dit kan je een ding treken; wees jezelf

Liefs Caiya


Reageer