Vraag

ik denk dat ik transgender ben

  • 7 September 2022
  • 2 reacties
  • 86 Bekeken

Hai, 

ik ben 14 jaar en ik ben afab.

ik zit al een tijdje te strugglen met mijn gender, ik indenticifeer me op dit moment als non-binair maar ik weet het niet zeker.

ik wil meer mannelijk zijn denk ik, en wil geen vrouwelijk lichaam, ik voel me oncomfortabel, ook als iemand me aanspreekt met ‘meisje’ of ‘dame’. 

ik heb dit aan mijn moeder verteld en zij zei dat het komt door de puberteit and dat het zo gaat met iedereen, ik weet dat dat niet zo is voor iedereen, in bedoel niet iedere tiener wilt geen borsten en heb moeiten met sociaal doen met mensen die het niet weten en snappen. 
mijn moeder zou het m’n vader vertellen maar dat heeft ze niet gedaan, en ze zou ook voor een soort therapie zorgen, iemand die me gaat helpen met het uitzoeken (ik weet het niet precies wat het is).

Maar ik heb hulp nodig met het vertellen aan m’n ouders en dat ze het echt snappen en begrijpen dat het serieus is en niet door de puberteit.

als iemand tips ofzo heeft zou ik ze graag willen weten. :)

 


2 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Probeer uit te drukken hoe je je voelt. Doe dit bijvoorbeeld in een brief of een appje. Je kan dan rustig opschrijven hoe je je voelt en je kan er onbeperkt de tijd voor nemen! Wees hierin zo duidelijk mogelijk, maar zorg dat de onwetende lezer het ook snapt. 

Hoop dat dit helpt! X

Reputatie 5
Badge +4

Hoii, ik zou je ouders sowieso even duidelijk maken dat je je anders voelt dan andere pubers in de puberteit. Vertel ze waar je mee zit en wat je gevoel is op dit moment. Gewoon eerlijk zijn, wat hun daarop reageren is hun keuze maar je bent iig eerlijk! 
groetjes

Reageer