Vraag

Ik ben lesbisch maar ik durf het njet te zeggen

  • 26 October 2021
  • 4 reacties
  • 110 Bekeken

Badge

Hoi ik ben lesbisch maar ik durf het gw niet te zeggen. Mijn vader zegt vaak tegen me van 'Wacht maar tot je jongens leuk gaat vinden' en dan zeg ik nee ik haat jongens ,want ik ben lesbisch. Alleen ik wil het wel graag zeggen maar ik durf het gw niet. Heeft iemand tips? 


4 reacties

Badge

hii,

als je weet dat je vader het niet gaat accepteren dan zou ik het zoizo niet tegen hem zeggen. maar als dat het geval niet is dan zou ik gwn een keer met hem praten waarneer je er klaar voor bent. 

 

Reputatie 6
Badge +7

Je kunt eens wat hints droppen.

Voorbeeld:  Wanneer dan? Want meiden uit mijn klas vonden dat xxxx jaar geleden al en ik niet. 

Of: Ja, maar sommige meiden houden niet van jongens, hoe weet ik nou of ik daar niet bij hoor?

Dus op een vragende manier; je vraagt zijn mening en inzicht… maar wel met een richting.

 

Reputatie 1
Badge

Hallo neutraal personage,

 

Ik vindt dat je vader gelijk heeft. Alle Lgbtq- schermen gaan gwn na een jaar weer kapot dat gebeurd nou eenmaal.

Je seksualiteit kan je op zo een leeftijd niet bepalen. 

Ik neem aan dat je rond de 12/13 bent aan je vocabulaire gezien.

"Ik ben ook niet van steen"  ~ Snelle

Groetjes 

DikkeJonko666 en de Squad

 

 

Badge

hallo,

vergeet niet dat je niet uit de kast hoeft te komen! als je daar niet comfortabel mee bent, of je weet dat bijv. je ouders het niet accepteren is het soms beter om niet uit de kast te komen. vooral bij dat laatste moet je oppassen; sommige ouders kunnen nogal heftig reageren, zowel met woorden als geweld. 

in jou geval zou ik zeggen; negeer je vaders opmerkingen. het kan soms moeilijk zijn, en ik spreek uit ervaring, maar voor je eigen veiligheid is het beter. natuurlijk kan je wel hints geven, zoals '’jongens zijn zo irritant'’ '’ik wil helemaal niet verliefd worden op jongens'’, etc. 

~zepyhr

Reageer