Vraag

Homofobische ouders :/

  • 20 March 2022
  • 9 reacties
  • 290 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hey hoi! Ik ben pan sexueel en een tijdje geleden dacht ik dat ik gay was, maar mijn ouders (en hele familie:cry: ) zijn zwaar homofobisch. Ik weet NIET hoe ik het ze moet vertellen en het geeft me behoorlijk veel stress :cold_sweat:

Groetjes Julia (: 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Vraag ze wat ze er van vinden als er iemand uit je familie gay is ofzo want misschien reageren ze nog chill als het iemand uit de familie is

Is echt je hele familie homofobisch? Heb je geen broer/zus/neef/nicht/oom/tante/iemand in je familie waar je goed mee kan praten die jou accepteert zoals je bent? Anders kan je met diegene praten en wie weet kan die je verder helpen. En als diegene je niet verder kan helpen dan is het toch fijn dat je in ieder geval bij 1 iemand je verhaal kwijt kunt.

Reputatie 6
Badge +7

Pan sexueel is niet zoveel, in die zin dat je mensen er niets mee vertelt. Het is alles. Het is alsof je een vervoermiddel beschrijft door te zeggen dat het wielen heeft - dat is dus alles van een skatebord tot een vliegtuig.  Omdat het alles is zegt het eigenlijk niks.  Je ouders en familie kunnen er niks mee. Het zegt ze niet wat ze kunnen verwachten. 

Daarom is het beter om gewoon lekker rustig af te wachten of je misschien verliefd wordt en of het misschien wederzijds is, en dan kun je diegene aan je ouders voorstellen.   Het zou dus ook doodleuk een prachtig heteromeisje kunnen zijn, dus waarom zou je nu een aankondiging doen dat je misschien kunt vallen op allerlei mensen van allerlei geslachten? 
Val nou eerst eens op één iemand, dan hebben ze iets om wat van te vinden.

 

Reputatie 2
Badge

Is echt je hele familie homofobisch? Heb je geen broer/zus/neef/nicht/oom/tante/iemand in je familie waar je goed mee kan praten die jou accepteert zoals je bent? Anders kan je met diegene praten en wie weet kan die je verder helpen. En als diegene je niet verder kan helpen dan is het toch fijn dat je in ieder geval bij 1 iemand je verhaal kwijt kunt.

Nope, iedereen is homofobisch 

In dat geval kan je misschien het beste niks zeggen idd en wachten tot je iemand hebt.

Reputatie 1
Badge

Wat voor een vriendin van mij heeft gewerkt is: ga het onderwerp aan met je ouders, vertel het rustig.

Hier een paar (goede) tips:

  • kaart het onderwerp aan ( in de zin van want vinden jullie nou echt van mensen die homo/ iets anders zijn)
  • Vraag waarom je ouders een homofobie heb
  • vraag wat zouden jullie doen als ik geen meisje/ jongen ben

Als je denkt dat je ouders het iets minder erg vinden leg uit dat je (in jouw geval) pansexueel bent. JE kan dit ook doen met bijvoorbeeld een presentatie. Mijn vriendin haar ouders hebben ook een  homofobie en ik was erbij toen ze dat vertelde, alleen maar voor de emotionele support. Als je het echt niet durft/ wil dan zou ik met iemand bij de kindertelefoon chatten. 

 

Dit zijn mijn tips, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Reputatie 1
Badge

Wat naar! Misschien is er wel iemand anders in jouw familie / gezin LGBTQ+? Maar durft hij / zij het ook niet zo goed te zeggen. 

Heb deze strugel zelf ook ben wel al out bij me vrienden maar weet van me ouders dat ze nogal negatief denken over ales met LGBTQIA 

Dus ben van plan om een brief aan ze te schrijven met dat ik al een tijd hier mee zit  en dan uitleg dat ik hier niks aan kan veranderen dus dat ze er maar mee moeten doen dat ik door het leven wil gaan als pansexsueel en nonbinaar 

Meschien ook een idee dat jij het via een brief doet maar doe vooral waar jij je goed bij voelt

 

Badge

Hey hoi! Ik ben pan sexueel en een tijdje geleden dacht ik dat ik gay was, maar mijn ouders (en hele familie:cry: ) zijn zwaar homofobisch. Ik weet NIET hoe ik het ze moet vertellen en het geeft me behoorlijk veel stress :cold_sweat:

Groetjes Julia (: 

Het is niet allemaal heel erg zwart wit, het is veel genuanceerder. Hebben ze echt een hekel aan mensen die  niet hetero zijn, of vinden ze het stom dat allemaal LGBTQ+ dingen worden opgedrongen? Want er zijn ook homo´s die tegen de ¨woke¨ LGBTQ+ community zijn.

 

Reageer