Skip to main content
Vraag

Hoeveel genders?

Forum|alt.badge.img+4

Hoi allemaal,

In de USA heeft Trump een wet getekend dat er nog maar 2 genders zijn. Ik sta daar volledig achter. Maar wat vinden jullie ervan?

Ik geloof namelijk dat er maar 2 genders zijn, man en vrouw. Niks ertussenin. En ik geloof ook niet dat iemand kan worden 'omgebouwd'.

Wat is jullie mening/kijk daarop?

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 28 februari 2025

Ik begrijp die hele ophef eigenlijk niet zo goed.  Wat is erop tegen dat iemand zich anders voelt dan het gender waarmee hij geboren is?  Wat kan je jou schelen wat iemand anders zich voelt?  Je zou denken dat een Amerikaanse president wel wat anders te doen heeft dan zijn neus in de onderbroek van mensen te steken.

Tover01
Forum|alt.badge.img+16
  • Ster
  • 28 februari 2025

Volgens mij is het angst voor het onbekende. Vooral "stoere" mannen schijnen erg bang te zijn voor alles wat anders is dan wat ze zelf kennen. Het is anders dus eng. En dus gaan ze zich er heftig tegen afzetten en het maar verbieden. Dan blijft alles veilig en hoeven ze zich niet open te stellen.  Blij dat ik niet zo angstig ben. Gelukkig zijn er nog veel meer mensen die niet zo bang zijn en andere mensen hun eigen persoonlijke vrijheid wel gunnen. Ik vind het juist leuk als niet iedereen op een ander lijkt. En zich precies aanpast aan mij ofzo. Stel je voor. Als iedereen hetzelfde zou zijn en zich niet mag uiten of voelen zoals diegene is. Dat zou pas eng zijn, om bang van te worden. Live and Let live, niemand doet een ander kwaad door zichzelf te zijn. Versla die angst en houd van mensen. 

Liefs Tover xxx

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • 28 februari 2025

Ik sta half achter het besluit van Trump.

(dit is voor mijn toekomstige kinderen)

Als je van kinds af aan al vind dat je een ander gender bent, vind ik dat prima en kunnen we daar oplossingen voor bedenken.

Maar als je 14 bent ofzo, en je voelt je een ander gender. Vind ik dat een ander verhaal en beschouw ik het als fase. Als dit echter door blijft gaan tot 18+, sta ik achter je keuze en lossen we het op.

Als je verliefd bent op welk gender dan ook, helemaal best. Als je maar gelukkig bent. Maar gebruik het niet als excuus!

Dit komt van een 12 jarige wie biseksueel is en er zeker van is dat het geen fase is. Vergeet niet dat iedereen z'n eigen meningen heeft en behandel elkaar altijd met respect!

Groetjes eendje

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 28 februari 2025

@eendje wat bedoel je precies met ‘gebruik het niet als excuus’?  Serieuze vraag.

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 28 februari 2025

Common ​@Tover01 W   Ik sluit me ook helemaal aan bij ​@Diana 

@eendje Stel, ik ben je vader en zeg tegen je “je bent nog maar 12 dus die biseksualiteit is gewoon een fase. Als je 18 bent praten we verder” (dat geloof ik natuurlijk niet, het is maar een voorbeeld). Hoe zou je dat vinden?

Verder is het gewoon een feit dat transgenders bestaan. Dat staat niet ter discussie en wat wij daar van vinden boeit eigenlijk niet.

eendje schreef:

Vergeet niet dat iedereen z'n eigen meningen heeft en behandel elkaar altijd met respect!

Op zich mee eens. Als een mening totale onzin is (“er zijn maar 2 genders”, “ik vind dat bananen recht zijn”) vind ik niet dat ik daar respect voor hoef te hebben.

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • 28 februari 2025

Edit: ik merk wat verwarring, let me make this clear:

14 jaar stukje (kan je teruglezen) : Ik beschouw t als een fase maar dat zegt niet dat ik de keuze niet respecteer. Ik ga alleen niet een soort operatie laten doen, dat gaat mij te ver. Als het van kinds af aan is overweeg ik het.

Wat ​@tim16 zegt over meningen klopt ofc ook, ik sluit mij daar volledig bij aan.

@Diana Met excuus bedoel ik dat je mij (in de toekomst als je moeder) een homofoob noemt als je niet naar een feestje mag bijv. Daar heb ik verhalen over gehoord en dat vind ik echt niet kunnen. (Ik zeg niet dat iedereen zo is!!!!)

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is.

Groetjes eendje!

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 28 februari 2025

@eendje Ok, duidelijk.  Operaties doen ze sws niet onder de 18 (en als mensen beweren dat dat wel gebeurd is dat gelogen).  Hormoonremmers/puberteitsremmers worden wel gegeven onder de 18 maar de effecten daarvan zijn volledig omkeerbaar. 

Lupus
Forum|alt.badge.img+19
  • Vaste gast
  • 28 februari 2025

Dat is zijn mening. Je bent wie je wilt zijn, wat het ook is. Zelf voel me me ook niet 100% jongen maar dat is een ander verhaal. En ik denk dat ook al zegt Trump dat er maar 2 genders zijn, het niemand eigenlijk boeit en ze gewoon doorblijven gaan met hun leven

Groetjes Lupus 

Vraagverdiendeenantwoord
Forum|alt.badge.img+3

Waarom vergeten mensen in deze discussie altijd dat intersekse mensen ook bestaan? Zij kunnen, denk ik, naar mijn mening, onmogelijk “kiezen” dus twee genders. Dus deze discussie slaat eigenlijk nergens op, want niemand houdt rekening met alle factoren, en trouwens wat boeit een overheid welk gender je hebt, alleen medici/wetenschappers hebben dat toch nodig?! Ik snap dus echt niet hoe je kan zeggen dat alleen man en vrouw bestaat, zelfs je biologisch geslacht kan ook gwn intersekse zijn zoals hierboven al vermeldt, mijn mening is gwn: laat mensen hun leven leiden, hebben andere zich daarmee te moeien?

(ben trouwens niet intersekse dus kan bijgevolg niet volledig voor die groep spreken)

Forum|alt.badge.img+2

Ik denk dat Trump een probleem oplost dat niet bestaat.  Maar ja, trump he. Wat maakt hem dat uit.

Of er 2 genders zijn:  dat maakt mij niet zoveel uit.  Vind ik net zo belangrijk als de vraag of er bijvoorbeeld meer goden zijn of welke voetbalclub 'de beste' is. 
Namelijk: Iedereen heeft er een mening over en dat is prima als je die bij jezelf houdt.

Als mensen die mening gaan opleggen en afdwingen wordt het een ander verhaal. 

Dus: Proberen te maken dat mensen hun baan verliezen, bedreigd worden of ergens niet mogen spreken, omdat hun mening je niet aanstaat.  Dat vind ik wel heel erg kwalijk. 
En dat is wel zo in het 'gender-debat'.  Als je een andere mening hebt ben je meteen een transfobische hater waarmee niet gepraat kan worden. 

@Vraagverdiendeenantwoord  Intersexe is iets anders. Mannetjes+vrouwtjes is bij dieren en planten de manier om nageslacht te maken.  Er is niet nog een alternatieve manier.

Ik vergelijk het hiermee:  Mensen hebben twee benen.  Maar sommige mensen hebben maar 1 been, en sommigen géén.    Als iemand geen 2 benen heeft, weten we dat er iets fout is: Bij de geboorte, of een ziekte of een ongeluk. En soms kunnen we er iets aan doen. 
Zo zie ik intersexe ook: Er zijn nog steeds 2 sexen, maar er is iets gebeurd dat niet de bedoeling was. 

Dus: Mensen hebben 2 benen (is waar) maar niet alle mensen hebben twee benen (is ook waar).

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+4

Disclaimer: ik sta niet achter Trump of zijn ideeën voor de wereld.

De TO zegt dat Trump zei dat er maar 2 genders bestaan. Dit heeft hij nooit gezegd. Hij zei dat er maar twee geslachten bestaan. 

Dat is natuurlijk ook onzin, zoals ​@Vraagverdiendeenantwoord zegt hierboven.

Forum|alt.badge.img+4

Trump heeft WEL gezegd dat er 2 genders zijn.

Genders en geslachten is hetzelfde.

Forum|alt.badge.img+4
ZigsDieZigsIs schreef:

Ik ben dus tegen die meningen. Als je mensen gaat vragen die 300 jaar geleden leefden, zouden ze ook zeggen dat er maar 2 geslachten zijn. 

Het is wel een probleem met meer dan 2 genders, want er zijn maar 2 genders. Meer dan 2 genders zijn er gewoon simpelweg niet.

Haud machina ego sum
Forum|alt.badge.img+1

@anoniempje6666 

Hier is een hele Wikipedia pagina met culturen die meer dan twee genders erkenden. Waarvan er best wat zijn die duizenden jaren geleden al bestonden.

Ook, Het is gewoon simpelweg niet waar dat er alleen twee genders zijn. Want gender is subjectief. Dus de enige manier waarop er alleen twee genders kunnen zijn is als iedere genderqueer persoon actief liegt over hun gender. (Wat ik zelf niet zo geloofwaardig vind)

En hoezo is het een probleem dat er meer dan twee genders zijn? Zover ik weet is de gemiddelde nonbinaire persoon niet gevaarlijker of slechter dan de gemiddelde man of vrouw. Dus laat je mede mensen gewoon bestaan zonder dat mensen zoals jij gaan zeggen dat dat niet hoort.

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 11 maart 2025

Gender en geslacht is zeker niet hetzelfde.

Weet je, soms is het beter om geen mening te vormen over zaken waar je 0,0% verstand van hebt.

Wat mensen 300 jaar geleden wel of niet dachten is natuurlijk niet relevant. Overigens komt het idee van meer dan 2 genders al duizenden jaren in meerdere culturen voor.

Ik zag trouwens in een ander topic dat je bi bent. Je weet dat er nog genoeg mensen zijn die met dezelfde stelligheid als die van jou beweren dat biseksualiteit niet bestaat? Daar denk jij ook anders over denk ik?

Het is wat ​@ZigsDieZigsIs zegt, het oplossen van een niet bestaand probleem. Met als gevolg dat mensen nu in hun bestaan bedreigd worden.

Transgenders bestaan en hebben altijd bestaan. Wat jouw (of mijn) mening daarover is doet er niet toe. En die van Diaper Donny al helemaal niet.

Fijne avond nog.

Tover01
Forum|alt.badge.img+16
  • Ster
  • 11 maart 2025

Eens met ​@tim16 ,  bijzonder om een ander een eigenschap of innerlijkheid te willen verbieden.  Zou je zelf wrs ook niet graag willen. Daarnaast en ook belangrijk: als die trump iets vind, dan vind ik bijna automatisch het tegenovergestelde. Is vaak de gezondste keuze. 

Forum|alt.badge.img

Ik denk dat de vraag van dit topic redelijk simpel is. Er zijn biologisch 2 geslachten. Man en vrouw. Een transman/vrouw kan ik zich zo voelen, maar de biologische wetenschap zal dit altijd tegen spreken.

Ps: uitzonderingen zoals met beide geslachtsorganen geboren worden hierbuiten gelaten 

karamellolly
Forum|alt.badge.img

ik snap waar je vandaan komt, maar uiteindelijk wat boeit de biologische wetenschap? Men heeft kunstharten nodig, gebit implantaties, etc, en dat is ook tegen “biologisch wetenschap”. Live and let live.

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 12 maart 2025

‘Weet je, soms is het beter om geen mening te vormen over zaken waar je 0,0% verstand van hebt.’

@tim16 : wat weet jij de dingen toch altijd raak te formuleren.  Ik wou dat ik dat ook zo kon.  Voor de rest: ook helemaal eens met de inhoud van je post.

Forum|alt.badge.img

Andere genders gaan over hoe mensen zich voelen. De afkorting LHBTQIA+ hoort daarbij.

Lesbisch. Als een vrouw op een vrouw valt.

Homo. Als een man op een man valt.

Bi. Als je op zowel jongens als meisjes verliefd kunt worden.

Trans(gender). Als je in het lijf van een man zit maar je een vrouw voelt of andersom.

Queer. Ingewikkeld, dat begrijpt en weet niemand (ik ook niet)

Interseksueel. Ook wel non-binair. Je voelt je allebei de geslachten. Er zijn ook mensen die een mannen- en een vrouwenlichaam tegelijk hebben. Deze mensen heten hermafrodieten

A-seksueel. Er bestaan 2 varianten. De ene is dat iemand geen seks wil hebben en dat vies vindt en de andere variant is als iemand zelfs al verliefdheid vies vindt.

+. Er zijn nog veel mensen die zich anders voelen van wat hier niet boven staat.

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+4
anoniempje6666 schreef:

Trump heeft WEL gezegd dat er 2 genders zijn.

Genders en geslachten is hetzelfde.

Volgens het AD heeft Trump gezegd en laten vastleggen dat er 2 geslachten zijn..

Maar goed, voordat we off topic raken; Ik ben het niet eens met Trump, want er zijn nou eenmaal ook mensen geboren met een ander geslacht dan man of vrouw. Gender is iets wat je voelt, we geven de bekenste 'gevoelens' namen. Dus ik ben het ook niet eens met dat er maar 2 genders zijn, zoals jij benoemd.

Forum|alt.badge.img
IkWilAnoniemBlijven2 schreef:

Andere genders gaan over hoe mensen zich voelen. De afkorting LHBTQIA+ hoort daarbij.

Lesbisch. Als een vrouw op een vrouw valt.

Homo. Als een man op een man valt.

Bi. Als je op zowel jongens als meisjes verliefd kunt worden.

Trans(gender). Als je in het lijf van een man zit maar je een vrouw voelt of andersom.

Queer. Ingewikkeld, dat begrijpt en weet niemand (ik ook niet)

Interseksueel. Ook wel non-binair. Je voelt je allebei de geslachten. Er zijn ook mensen die een mannen- en een vrouwenlichaam tegelijk hebben. Deze mensen heten hermafrodieten

A-seksueel. Er bestaan 2 varianten. De ene is dat iemand geen seks wil hebben en dat vies vindt en de andere variant is als iemand zelfs al verliefdheid vies vindt.

+. Er zijn nog veel mensen die zich anders voelen van wat hier niet boven staat.

Dit klopt bijna, denk ik. Iedereen interpreteert dit anders. Maar ik zou bij de Q van queer zetten, je wordt gewoon verliefd, het maakt je niet uit op wie en het is ook vaak verschillend. Bij de I van intersekse is het niet zo dat je je nonbinair voelt, maar dat je geslachtskenmerken van zowel man als vrouw hebt. En de van aseksueel of aromantisch is inderdaad wat jij beschrijft, behalve, niet iedereen die aseksueel is is ook aromantisch, en andersom. Het is wel mogelijk dat je beide bent.

Overigens, als je nonbinair bent, dan vóél je je niet nonbinair, maar dan bén je nonbinair. Je zegt ook meestal niet; “Hallo, ik voel me een jongen/meisje!’’ Je zegt dan meestal ‘ben’.

Sorry als dit bazig klinkt, ik ben best slecht in niet bazig klinken zegmaar. (sorry moderators, ik doe mijn best)

Ik ben het trouwens helemaal met je eens!

Forum|alt.badge.img

Gender en geslacht zijn ook niet hetzelfde.

Geslacht is wat er in je broek zit, dus mannelijk, vrouwelijk of intersekse.

Gender is hoe je je voelt. Wie je bent. Je identiteit. Dit kan helemaal los staan van geslacht. Gender kan van alles zijn. Bijvoorbeeld cis gender (je bent geboren met een jongenslichaam en bent een jongen en hetzelfde voor meisjes), nonbinair (overkoepelende term voor alle genders wat geen cisgender is).  Natuurlijk bestaan er nog veel meer genders, maar dat is echt veel te veel om hier op te sommen.

Ik ben ook fel tegen Trump, en alles wat hij doet. Hij verpest levens van anderen, en is alleen hartstikke egoistisch. Sorry als dit gemeen overkomt, maar dit is gewoon mijn mening, en daar verandert niks aan!

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen