Vraag

Hoe weet ik zeker dat ik trans ben? (ftm)

  • 25 March 2024
  • 2 reacties
  • 50 Bekeken

Badge

Hoi,

Ik ben 15 en ik weet 100% zeker dat ik geen meisje ben, maar toch weet ik niet zeker of ik een jongen ben, omdat ik niet heel extroverd ben en alleen maar vriendinnen heb.

Ik heb 1,5 jaar geleden tegen mijn ouders gezegt dat ik dacht dat ik non- binair was (ik weet nu dat dat niet zo is), maar hier hebben ze niet veel mee gedaan en ze bleven me aanspreken met meisje. Toen ik het ze vertelde  zeiden ze dit: ik weet ook niet of ik een vrouw of een man ben, want ja hoe voelt het om een vrouw/man te zijn. Ook zeiden ze: je blijft nog steeds .... (deadname) en er veranderd niks. Ik denk dat ze dit aardig bedoelde maar het hielp me niet echt.

Nu denk ik dat ik trans ben maar durf het niet te zeggen omdat ik het niet zeker weet.

Ik heb kort haar en draag bijna alleen maar jongenskleding en ik wil het liefst een platte borst hebben (ik kan binnen kort eindelijk mijn eerste binder en transtape bestellen). Ik heb mijn moeder verteld dat ik later top surgery wil maar ze zei dat ze vooral bang was dat dit vanuit mijn onzekerheid zou komen en dat ik er spijt van zou krijgen

Ik twijfel omdat ik denk dat ik niet het zelfde ben als de andere jongens en omdat als iemand me met hij/hem aan spreekt het me ongemakkelijk laat voelen. 

Het komt denk ik vooral omdat ik heel onzeker ben over wat andere van mij denken en ben bang dat als ik aangesproken word met hij mijn vriendinnen denken waarom zeg je er niks van en dat ze mischien mijn boxer zien en dit raar vinden, dit maakt me heel oncomfortabel en durf hierdoor ook geen boxers te dragen.

Heeft iemand tips om er achter te komen of ik echt trans ben en hoe ik ervoor kan zorgen dat ik me comfortabel voel met hij/hem.

Alvast bedankt!


2 reacties

Reputatie 4
Badge +3

ik ben het eens met je ouders. ik denk op basis van je bericht dat het inderdaad onzekerheid/een fase is. ik raad je aan om te experimenteren met verschillende pronouns/genders/kledingsstijlen om er echt achter te komen wat bij jou past. 

succes

Badge

Bedankt voor je reactie pixeldreams_ ,

Ik heb mijn kledingstyle al wel een tijd uitgevonden en ik ga zeker nog meer onderzoeken, ik zal vast nog wel dingen vinden die bij mijn kledingstyle passen, maar weet voor het grootste gedeelte al wel wat ik leuk vind.

Ik wil nog effe zeggen dat ik echt weet dat het geen fase is en misschien kom ik er later achter dat ik niet trans ben, maar ik weet echt zeker dat ik geen vrouw ben en dat ik top surgery wil.

Ik wardeer je reactie en ik hoop uit te vinden welke gender ik ben, ik hoef er niet nu achter te komen, maar hoe eerder hoe fijner natuurlijk.

Kleine update;

Ik draag sinds kort transtape en dat helpt heel erg met mijn onzekerheid en maakt me een stuk comfortabeler. 

 

Groetjes

Reageer