Skip to main content

Hoi, ik ben 15 jaar (een meisje en bijna 16 in een maand) en heb nog nooit een vriendje gehad. Of een andere relatie. Ik zit nu aan een jaarjte te twijfelen aan mijn seksualitiet en begin steeds meer te denken dat ik meiden leuk vind. Ik weet dit alleen niet zeker en kan er niet echt met iemand over praten. Als ik het aan mijn moeder vraag zal ze er waarschijnlijk weer hele teksten over geven enzo en daar heb ik niet echt zin in. Ik zit ook niet ZO comfortabel met mn vriendinnen dat ik het daarover kan hebben. Ik doe zelf de sport dansen en daar zitten 2 meiden op die ook lesbisch zijn. Alleen ben ik te akward om aan hun te vragen hoe se er achter gekomen zijn. Of ben ik misschien bi? Ik weet het niet, als je tips hebt of een eigen verhaal hoe je er zelf achter was gekomen of je bi of lesbisch bent zou ik het graag horen <3

Beste @Annoniemussje,

Niemand kan het tegen je vertellen, want dit is iets wat alleen jij weet. Hoe voel jij je, wie ben jij. Het kan een lange zoektocht zijn, en ik zou het gewoon aan die meiden bij dansen vragen, die vinden het wrs volkomen normaal, omdat zij hetzelfde hebben meegemaakt, en je alleen maar willen helpen, ik hoop dat ik heb geholpen, Xx van mij


Hoi 

Dankjewel voor het delen van je verhaal. Het is heel normaal om op jouw leeftijd vragen te hebben over je seksualiteit en het is goed dat je hierover nadenkt. Geef jezelf de tijd om te ontdekken wat je voelt en wees niet bang om met anderen te praten als je je daar prettig bij voelt.

Het kan ook helpen om na te gaan hoe je je voelt bij verschillende mensen en situaties. Voel je je aangetrokken tot jongens, meisjes, of allebei? Soms kan het helpen om je gevoelens op te schrijven of na te denken over momenten waarop je je aangetrokken voelde tot iemand.

Als je je comfortabel voelt, kun je proberen een gesprek aan te knopen met de meiden van je danssport die lesbisch zijn. Je kunt bijvoorbeeld beginnen met een algemene vraag zoals hoe ze wisten dat ze lesbisch zijn, zonder dat je meteen over jezelf hoeft te praten. Weet dat je niet alleen bent en dat veel mensen door vergelijkbare gevoelens en vragen heen gaan. Je hoeft jezelf niet te haasten om tot een conclusie te komen. Het belangrijkste is dat je jezelf de ruimte geeft om te ontdekken wat voor jou klopt.

Veel succes en zorg goed voor jezelf!

Groetjes,
Hackalive


Haii @Annoniemussje 

Ik ben achter mijn seksualiteit gekomen doordat ik een jongen en een meisje had gezoend, in het begin was ik heel onzeker, maar dat is normaal, misschien moet je proberen met die meiden te praten, ik denk dat zij je beter begrijpen met de gevoelens, zij hebben hun seksualiteit ook moeten vinden, en misschien zijn zij ook onzeker over wat ze nou eigenlijk willen, en als je het niet met je moeder wil bespreken dan die je dat wanneer jij er klaar voor bent, iedereen heeft zijn eigen tempo, en je hoeft nu ook nog niet he geaardheid te weten, sommige mensen zijn in de 20 en weten nog steeds niet wie of wat ze leuk vinden. Mijn advies is om met die meiden te praten van je dansen en anders misschien een keer een relatie proberen om te kijken op wie of wat je valt 


 

 Hey!

Ik ben zelf denk ik lesbisch, ben niet zeker.

Bij mij vroeg er iemand achter van denk je dat je op meisjes valt en ja toen viel mijn besef wel. Verder komt dat met de tijd! Ik snap dat je graag een antwoord wilt en misschien kan Lumi jou hier bij voorthelpen. Hier is wat informatie over Lumi:

Lumi is er voor al je vragen rond gender en seksuele voorkeur. Ook ouders, leerkrachten, hulpverleners, ... kunnen bij ons terecht voor een luisterend oor of informatie.

Bij Lumi wordt geluisterd zonder vooroordelen. Geen enkele overtuiging of levenswijze wordt hoger ingeschat dan een andere. Objectiviteit, luisterbereidheid en correctheid staan centraal. Wat verteld wordt, blijft tussen de oproeper en de vrijwilliger. Als je vragen hebt over de anonimiteit van je mail, kijk dan hier op onze website.

Lumi is telefonisch bereikbaar (0800 99 533) op maandag- en woensdagavond van 18.30u tot 21.30u. Chatten kan op maandag-, woensdag- en donderdagavond tussen 18.30u en 21.30u. Je vindt ook veel informatie op onze website: www.lumi.be

 

Veel succes in je zoektocht! 

 

Groetjes 

Anoniem789 


Reageer