Skip to main content
Vraag

hoe vieren jullie school Paarse Vrijdag?

• September 10, 2026
  • 7 reacties
  • 89 Bekeken

mmarco
Forum|alt.badge.img+4

Hey mensjes, over een paar weken is het Paarse Vrijdag! Ik ga voor het eerst, hoe ervaren jullie Paarse Vrijdag op school? Wat doen jullie daar?

7 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • September 10, 2026

Hey,

Bij ons op school was er een GSA waar je lid van kon worden als je dat wou, zij deelden dan armbandjes uit.
Verder deden we er niet heel veel aan behalve dat sommigen natuurlijk wel paars droegen, regenboog dingetjes enzo :)

Misschien is het op jouw school anders maar bij mij stelde het dus eig weinig voor.

Yusa
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • September 10, 2026

Ik vroeg me net gisteren af wanneer het ook alweer paarse vrijdag is , toevallig 😄💜 

Ik ga niet naar school maar ik ga wel "meedoen" zegmaar. Ik ga mijn paarse trui aan doen, tenzij het warm is, dan doe ik gewoon een paars t-shirt aan. Ook paarse sokken iig. En ik ga mijn nagels lichtpaars/ lila lakken, want ik heb die nagellak toch al!

Liefs :) 

Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • September 10, 2026

we proberen natuurlijk iedereen in het paars te krijgen maar dat zal niet lukken. we gaan wel banners en vlaggenlijnen ophangen als het mag. wordt wel moeilijk over gedaan net zoals met sommige feesten die we altijd in Nederland hadden door de verschillende nationaliteiten en geloven.

mmarco
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • September 10, 2026

​@Cantaloupe , ​@DJEE , ​@Yusa , bedankt voor jullie reacties! Ik kan me nu wat beter inbeelden wat er zou kunnen gebeuren op mn school tijdens Paarse vrijdag ;-)

Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • September 11, 2026

Er is bij ons op school een fanatiek groepje best klein en de rest doet lacherig of negeert het gewoon, volgens mij omdat ze niet willen dat anderen denken dat ze ook iets van lhbtq enzo zijn. Dus het is er maar niet echt heel groot

Kai
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • September 26, 2026

Yoooo 

ik weet niet wat ik ga doen ik wil wel zo veel mogelijk regenbogen dragen en paars ik wordt toch al gepest dus het maakt niet veel uit!!! 
xoxo kaiiiii

Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • September 26, 2026

Ik ga met vriendinnen allemaal een rokje dragen met een paarse band en paarse enkelbandjes boven de sneakers. Dat gaan we doen omdat we gelezen hebben hoe veel kinderen over lhbti denken ( dat moet beter!) en van mij uit door de topic daarover op dit forum. Het is echt nodig! 

Groetjes!