Vraag

Hoe vertel ik mijn ouders dat ik transgender ben?

  • 8 October 2023
  • 3 reacties
  • 83 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Hi, Ik ben transmasc agenderflux. Ik weet al dat ik nooit m’n ouders ga vertellen over mijn seksualiteit, maar ik wil wel dat ze weten dat ik een jongen ben. Maar hoe vertel ik dat?

Ik wil alleen dat ze dit weten: Dat ik hun zoon ben, dat ik een jongen ben en dat ze me '’hij'’ moeten noemen, en het liefst Ryan noemen of een bijnaam van m’n deadname.

Maar hoe vertel ik dit hun? Want het maakt me heel ongemakelijk als ze me hun dochter, '’zij'’ of m’n deadname noemen :(


3 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Heyy @NietEchtRyan, ik heb hier niet echt ervaring mee, maar misschien kan je tijdens het eten zeggen dat je ze wat wilt vertellen? Of eerst de een, zodat die kan helpen met de ander?

Misschien kan je bij soortgelijke topics om nog meer tips kijken.

Sorry dat ik niet veel kan doen!

 

Liefs,

        M.

Reputatie 7
Badge +2

Hey @NietEchtRyan!

Ik snap je wel! Ik ben wel transmeisje, dus niet alles zou kunnen helpen. Ik heb het via een briefje aan mijn ouders vertelt en dan zijn ze vanzelf naar me toegekomen en gevraagd wat ze misschien anders moeten doen. Dan heb ik ze vertelt dat ze me zij/haar moeten noemen en dat soort. Het duurde wel even om het te begrijpen voor mijn ouders, bij mij helpte hier dat ik het nog wat beter heb uitgelegd. Als ik je nog ergens mee kan helpen dan zeg het maar! Het lukt je wel!

Liefs Caiya 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @NietEchtRyan,

Wat denk je van als een jongen kleden? Dat is heel erg open maar probeer het. Bijvoorbeeld door eerst je haar korter te knippen (en voor de kankerpatiënten ook het haar doneren). Veel jongens hebben iets met hoodies ofzo. Het kan ook zijn dat ik dat verzin maar bij mij in de klas draagt bijna elke jongen een hoodie. Je kan ook een onderwerp starten met de vraag, wat als ik een jongen zou zijn? En als je dan een mooi gesprek opgang hebt dan zeg je dat je trans bent.

Als je ouder de hints niet snappen kan je zoals @Caiya zegt een briefje gebruiken.

Reageer