Vraag

hoe moet ik uit de kast komen

  • 1 September 2022
  • 7 reacties
  • 108 Bekeken

Badge

Hoihoi,

Ik ben een meisje van 13 en ik ben pansexueel. Ik weet dit nu al een tijdje zeker, en ik wil het niet langer geheim hoeven houden. Ik heb al een paar keer op het punt gestaan het aan mijn ouders te vertellen, maar ik weet niet hoe ik het gesprek moet beginnen en wat ik daarna zou moeten zeggen. Ik wil namenlijk niet dat ze het meteen aan  mn hele famillie gaan vertellen want mn opa en oma zijn super homofobe… Heeft iemand tips? 

Gr. Froggo 🐸


7 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hoi froggo!
ik zou beginnen met tegen je ouders zeggen van: pap mam ik wil wat bespreken hebben jullie even tijd voor mij? en dan uitleggen en vertellen dat je liever niet hebt dat andere mensen het weten. het zijn je ouders dus ik neem aan dat dat geen probleem moet zijn. Wel echt dapper dat je het gaat zeggen!

Liefs Zwartvogeltje<3

Reputatie 1
Badge +1

Heey, 

Hoe ik het gedaan heb:

Zelf ben ik ook pansexueel en ben uit de kast gekomen door middel van ja de pride lijkt me ook es gezellig om naar toe te gaan en beetje hinten door aan te geven dat je kleurige kleding best leuk vind. Gewoon kleine hintjes. En dan rustig het gesprek aan gaan met je ouders.

Er is niks mis mee en hun willen je ook gelukkig zien. Daarbij je gaat je zoveel lekkerder voelen als je jezelf kan zijn sowieso thuis en wie het verder weet mag je zelf bepalen. 

Veel succes dikke knuffel van mij

 

Kimkommertje

Badge

Dankjewel zwartvogeltje en kimkommertje! Ik heb besloten het vanavond te gaan vertellen thx voor jullie tips :)

gr Froggo

Reputatie 1
Badge +1

Dankjewel zwartvogeltje en kimkommertje! Ik heb besloten het vanavond te gaan vertellen thx voor jullie tips :)

gr Froggo

Wat een mooie stap die je gaat zetten! Onthoud dat we allemaal achter je staan en je kan het!!

Badge

Heyy heyy froggo

K vraag me af hoe is het gedaan 

Groetjes anoniem meske

 

 

 

Badge

Hoihoi!

het is prima gegaan eigenlijk, ik heb het mn ouders gwn verteld en ze waren heel positief. Superfijn om gwn thuis jezelf te kunnen zijn!

nogmaals bedankt iedereen voor de tips :)

gr Froggo

Badge

Hoi ik ben ook pan maar ik durf het echt niet te vertellen😢 ik schaam me echt heel erg

 

Reageer