Vraag

hoe leg ik tegen mijn ouders uit dat ik graag nagellak wil dragen?

  • 5 June 2023
  • 6 reacties
  • 106 Bekeken

Badge

Ten eerste mijn excuses als dit de verkeerde plek is om dit te vragen, oké dus ik ben een jongen van 14 en ik zou graag nagellak willen dragen maar hoe leg ik dit überhaupt aan me ouders uit? Ik ben bang dat ze hier iets tegen zullen hebben en zeggen dat ik homo ben ( ben ik trouwens niet ik ben biseksueel) , ik ben ook bang over de mening van leerlingen op mijn school aangezien ik al heel insecure ben. 

 

Dus hoe leg ik dit uit? 
 

bedankt voor het lezen :3

~Flo 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Niks uitleggen en gewoon doen.

En maak je niet druk om de mening van anderen (makkelijk gezegd, weet ik). Iedereen vind wel iets van een ander. Daar doe je niks aan.

Dingen niet doen die je wel zou willen vanwege de mening van iemand die je misschien helemaal niet kent is pas zonde.

Reputatie 4
Badge +3

hey,

ik ben het eens met tim je hoeft niks uit te leggen je mag doen wat je wil! Als je het toch wil doen zou ik het gewoon zeggen want het is namelijk best normaal om nagellak te dragen. Maakt niet uit of je jongen of meisje bent (of iets daar tussen in).  

En ik snap echt heeel goed dat je bang bent voor reactie van andere doordat je al onzeker bent. Maar onthoud echt iedereen is onzeker als die 13-18 is en de meeste mensen zijn het altijd wel een beetje leeftijd mnu.  Maar je moet het gewoon doen als je dat wil. Want als je iets niet gaat doen voor misschien iemand zijn mening dan kan je uiteindelijk niks meer doen. ( ik deed dit zelf ook daarom dat ik dat zeg hahahah). Maar het komt wel goed iedereen is onzeker maar dat wordt je steeds minder. Success met de nagellak kiezen (btw hema hebben ze goede en goedkoop of kruidvat kan ook haha).  groetjes,

Anoniempie145

Reputatie 7
Badge +14

Hoi Flo / @DeLegoFan,

 

je zou thuis ook een keertje bijvoorbeeld je linker pinknagel blauw kunnen lakken en je rechter pinknagel rood of kleurtjes die jij natuurlijk mooi vindt en dan òf gewoon wachten of jouw ouders er op reageren  `of je vraagt ze uit je zelf trots welke kleur ze het mooiste vinden….

Dan krijgen jullie vast wel een soort discussie en kun jij uitleggen dat je het mooi vindt om nagellak op te doen en dan kun je vragen of jouw ouders dat gek vinden ofzo. Daarna kun je er meer over vertellen. Alles wat jij er over kwijt wilt.

Ik heb geen idee hoe jouw ouders erover denken, maar ik denk dat een hoop ouders eerder nieuwsgierig zijn naar het verhaal van hun kind dan dat ze het gelijk zouden verbieden.

 

Het is ook een beetje wat @tim16  ook zegt (maar dan in andere woorden): je moet nooit spijt krijgen van dingen die je niet gedaan hebt en eigenlijk wel wilde doen (voor zover je daar jezelf en anderen niet in gevaar brengt. Maar, met een paar nagels te lakken, zit je wel safe, denk ik).

 

Wat zijn jouw favo kleuren en wil je dan egaal of met sterretjes of zo?

 

Heb je NikkieTutorials wel eens gezien met

de Make-Up Cup: https://www.npostart.nl/make-up-cup/AT_2151136

of

dat vervolg Make Up Mansion: https://www.npostart.nl/nikkies-make-up-mansion/AT_300010016

 

Ik kijk dat vooral voor de jongens die meedoen 😋

Zelf heb ik alleen nagellak opgedaan met paarse vrijdag, maar ik kan dat niet zo goed en ik ben rechts dus mijn linkerhand ging nog wel, maar rechts was een drama en toen heb ik het aan iemand anders gevraagd.

Kan jij zelf allebei je handen doen?

 

Nou ja, alvast succes en ik hoor het wel.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik zelf heb welleens nagellak gedragen, op mijn tenen en op mn tengels.

Mn voeten omdat ik op kickboxen heb gezeten en dan is het handig omdat te dragen als je je nagels niet wilt opvouwen, een soort bescherming. Tuurlijk zien mensen dat bijna niet. En voor mij werkte het een klein beetje maar ik ben er uit eindelijk mee gestopt omdat het er heel smerig uit gaat zien als het er eenmaal af begint te vallen😂

Kwa mn nagels (op mn vingers)

Ik kreeg er een paar opmerkingen over, maar die waren allemaal positief. Mn moeder merkte het geneens😂

Als zij het wel merken dan kan je gewoon zeggen dat je het leuk leek toch?

Ik kan mezelf niet echt goed herrineren waarom ik het dee, waarschijnlijk een of andere weddenschap met iemand.

Ik zou het gewoon lekker doen.

Je hebt maar één leven, waarom niet ervan genieten op je eigen mannier?

Ik zou het niet een vragen of uitleggen, maar gewoon doen! Als ze er tegen zijn pech dan, het zijn jouw nagels en het is maar nagellak hé, het kan er weer af.

Reputatie 3
Badge +1

Hoi, ik zal het gewoon doen. Je hoort gwn kunnen dragen enzo wat je wilt en anders is dat het probleem van mensen met een mening nie die van jou xx

Reageer