Vraag

Hoe kom uit ik de kast als trans?

  • 4 January 2022
  • 10 reacties
  • 144 Bekeken

Badge

Ik heb eerder al heel veel hints gegeven aan mijn ouders, maar bedacht toch dat het goed zo zijn als ik het zo zeggen. Ik zei tegen mijn ouders dat ik me meer als jongen voelde maar ze zeiden gewoon dat ik eruit zou groeien. Verder heb ik nog tientallen hints gegeven en ook gevraagd voor een binder, ook hier zeiden ze zo’n beetje hetzelfde, “Nee doe maar niet, anders krijg je er later spijt van, je groeit nog”. Ik ben nu erg bang om gewoon te zeggen dat ik trans ben omdat ik denk dat ik weer hetzelfde antwoord krijg en dat ze me niet serieus gaan nemen! Heeft iemand tips voor hoe ik dit het beste kan aanpakken? :(


10 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hoi! Ik ben zelf Pansexual ik moet ook nog uitkomen (Ik ben 15) ja het is moeilijk dat snap ik hoe oud ben je als ik dat mag weten? Ik ben Sinds ik 12 ben Pan nog steeds niet uitgekomen je hoeft ook niet meteen uit te komen. Je mag ook even wachten koop anders lekker Jongens kleding enzo. Hoe kan je het vertellen: Hoi Mama Papa ik ben Transgender punt uit ik zou het fijn vinden om een Binder te krijgen zo niet mag ik het dan zelf bestellen?. ] 

 

-reactie aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 7-

Reputatie 1
Badge +1

Heb je me reactie ontvangen?

Reputatie 1
Badge +1

Ik had een langen reactie verzonden nu is die weg 

Badge

Ah shit, ik heb hem niet ontvangen. Wel bedankt dat je wilde helpen!

Reputatie 4
Badge +3

Hoi,

Misschien helpt het als je zegt hoelang je je zo voelt. En uitlegt dat het echt serieus is. Ook kun je zeggen dat een binder iets is dat je aan en uit kunt doen, dus dat het gewoon een soort bh is en dat je daar toch ook geen spijt van krijgt. Ik heb ook even op het internet gezocht of je het al als kind kunt weten. En ik vond dat de meeste transgenders aangeven dat ze zich vanaf het begin van hun puberteit al zo voelden. En weet je trouwens of je ouders trans mensen accepteren? Want dat kan een verschil maken. En als ze zeggen dat het een fase is, dan moet je vragen of zij zich dan ook zo voelden. Weten je vrienden het al? Die zouden je kunnen helpen. En nog even over die binder, ik denk niet dat het heel goed voor je is om die riem te gebruiken. Kun je niet zelf eeen binder kopen?

Veel succes! 🍀❤️ 

Reputatie 1
Badge +1

Ohw had wel gestuurd 

Badge

Hoi,

Misschien helpt het als je zegt hoelang je je zo voelt. En uitlegt dat het echt serieus is. Ook kun je zeggen dat een binder iets is dat je aan en uit kunt doen, dus dat het gewoon een soort bh is en dat je daar toch ook geen spijt van krijgt. Ik heb ook even op het internet gezocht of je het al als kind kunt weten. En ik vond dat de meeste transgenders aangeven dat ze zich vanaf het begin van hun puberteit al zo voelden. En weet je trouwens of je ouders trans mensen accepteren? Want dat kan een verschil maken. En als ze zeggen dat het een fase is, dan moet je vragen of zij zich dan ook zo voelden. Weten je vrienden het al? Die zouden je kunnen helpen. En nog even over die binder, ik denk niet dat het heel goed voor je is om die riem te gebruiken. Kun je niet zelf eeen binder kopen?

Veel succes! 🍀❤️ 

Dankjewel voor alle handige tips, Ik zal hier zeker gebruik van maken en het na een tijdje nog eens ECHT proberen. Mijn vrienden weten het al, dus dat is voor mij al een pluspuntje. En helaas kan ik zelf geen binder kopen, ik zou niet weten hoe, verkopen ze ze ergens in een winkel?

Je kan binders online bij vrij veel dingen bestellen. Weet niet of dat gewoon in winkels ook zo makkelijk is. Wil er zelf ook graag een. Mijn ouders reageren precies hetzelfde dus ik weet hoe stom het is als ze zo doen. Ik denk dat als je ze goed duidelijk maakt dat het belangrijk voor je is dat het wel zal lukken 

Sorry als het een beetje onduidelijk is😅

Badge

Helaas kan ik zelf geen dingen online bestellen, mijn ouders moeten het goedkeuren voordat ik iets bestel, ik kan we een excuus bedenken maar ik weet niet wat voor een excuus.
(Het was niet onduidelijk btw)

Reputatie 1
Badge

Mijn ouders dachten eerst ook dat het een faze was nu is het een jaar later en voel ik me nog zo en toen ik het zij dachten ze dat ook eerst een maand later voelde ik me nog zo toen dachten ze echt van ja nu moeten we er wat aan doen want ze wilde niet dat ik ongelukkig zou worden

Reageer