Vraag

help voor het eerst ongesteld

  • 30 July 2022
  • 4 reacties
  • 78 Bekeken

Badge

Ik ging net naar de wc en er was rood bruine vlek in me   onderbroek mischien ben ik nu ongesteld wat moet ik doen helpp


4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hou houd ben je dan???

Reputatie 4
Badge +2

Heehee,

Er is helemaal niks raar aan het feit dat je ongesteld bent geworden. Dit heeft elk meisje. In mijn geval was ik eerst ook een beetje gestrest, maar daarna ben ik naar mijn moeder gegaan en die gaf me advies. Het kan zijn dat je wat kramp of andere klachten krijgt / hebt. Maar ook dit is totaal niet ernstig, het is alleen heel erg vervelend. 
 

Mijn advies zou dus zijn dat je naar je moeder of ouder gaat en vraagt of je iets van een maandverbandje of tampon kan krijgen. Als je dit niet in huis hebt, moet je even langs de winkel… Maar je moeder of ouder zal vast iets hebben. Het duurt ongeveer een week, dus zorg er voor dat je genoeg in huis hebt. Als je gaat zwemmen ergens in die week, zal ik voor de zekerheid ook wat tampons in huis halen, want met maandverband kan je niet zwemmen. (Als je tampons haalt zal ik degene met een ‘applicatie hulpmiddel’ nemen. Die zijn makkelijker in te doen, als je ze voor het eerst gebruikt. 
 

Schaam je er vooral niet voor!! En veel succes!!

 

Laat even weten hoe het gegaan is!!☺️

 

-Yodema

 

Ps. Oh en zodat je het alvast weet, de volgende keer dat je ongesteld wordt is waarschijnlijk niet al vier weken nadat je klaar bent met de eerste keer. Dit kan langer duren. (Bij mij duurde het bijna twee maanden) Dus maak je daar straks geen zorgen om!😙

Badge

Heyy bedankt voor je reactie ik ben naar me moeder gegaan ze zij dat ik me nergens voor hoeft te schamen en dat het normaal is ik heb een tampon en inlegkruisje gekregen van me moeder

Reputatie 4
Badge +2

Ah top!! Veel succes nog!!

Reageer