Vraag

Help, ik denk dat ik niet op jongens val

  • 26 July 2021
  • 5 reacties
  • 125 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Mijn ouders en zussen maken altijd grapjes over jongens uit mijn klas. Bijv. dat ik verliefd ben op die en die jongen. Maar ik denk dat ik niet eens op jongens val. Wat kan ik doen, want ik weet het nog niet zeker?


5 reacties

Probeer eerst maar uit te vinden wat je seksuele voorkeur precies is. Dat kan ook beide (bi) zijn of juist heel iets anders; alles is oké. Het ontdekken van je seksualiteit is een proces dat voor sommigen wat langer duurt; je hoeft het echt niet binnen een dag precies te weten, no pressure. :)

Opzich is het niet gek dat je ouders en zussen grapjes maken over jongens. Hetero is nu eenmaal de norm (let op: dat is niet gelijk aan ‘het enige dat goed is’), maar dat wil zeker niet zeggen dat zij het niet goed vinden als jij met een meid of iemand van een ander gender thuiskomt.  Hoe je dat gaat brengen kijken we later wel naar, maar ook dat gaat goed komen.

Overigens kan je natuurlijk ook tegen je ouders zeggen dat je het niet precies weet, maar dat je je in ieder geval niet hetero voelt/niet hetero bent. Bepaal zelf maar wat jouw voorkeur heeft. Succes!

Reputatie 3
Badge +1

Heyy 

Allereerst wil ik zeggen dat alles prima is, of je nou hetero, bi, pan of homoseksueel bent. 

Die grapjes die je zussen en ouders maken zijn normaal, dat doen veel ouders en broers/zussen namelijk:) Dit is omdat je waarschijnlijk op een leeftijd bent dat je misschien je eerste vriend/vriendin of voor het eerst verlieft bent. 

Als ik jou was zou ik de grapjes niet te serieus/letterlijk opvatten.. 

Hopelijk heb je hier wat aan..  

Groetjes! 

Reputatie 2
Badge +1

Eerst wil ik zeggen dank jullie wel

Maar ik heb het gevoel alsof mijn moeder het niet gewoon vindt. Bij een serie die we kijken noemt ze een lesbisch stel 'Dat domme lesbische stel' En toen ik vroeg wie uit die serie ze ook wel wou spelen zie ze eerst 1 van dat lesbische stel en daarna zie ze onee toch niet ze is namelijk lesbisch

Ik weet niet wat ik moet

Hmm, vervelend dat je moeder zo’n afkeer heeft naar non-hetero mensen. Wellicht verandert dat als haar eigen dochter niet (enkel) op jongens/mannen valt, het kan ook zijn dat zij gewoon zo is.

Nogmaals, probeer het eerst zelf een beetje op een rijtje te krijgen (wat je voorkeuren zijn) - dat hoeft niet nu en binnen een minuut -, en kijk dan hoe je het kan brengen richting je ouders en anderen. :)

Reputatie 1
Badge

Ik had hetzelfde voor een lange tijd, ik weet nog steeds niet of ik nou bi ben of misschien lesbisch maar ik kom er later wel uit. Nu zou ik tegen je ouders en zussen vragen of ze kunnen stoppen en zeggen dat je denkt dat je misschien op meisjes valt maar dat je het nog niet zeker weet, als dat moeilijk is (wat ik snap ik heb het ook nog niet aan mijn familie verteld) dan kan je ze ook laten en wachten met het vertellen totdat je het zeker weet.

 

ik hoop dat dit heeft geholpen:).

Reageer