Skip to main content

Hallo iedereen ik ben kath

Ik zit in de tweede en heb vorig jaar met dezelfde personen in de klas gezeten. Ik had het vorig jaar gehad over dat ik een pinterest heb. Ze hebben die gevonden zonder dat ik ze verteld heb wat mn naam daarop was. Ik heb daar in mn profiel wat over mij vertelt en mn gender en seksuele identiteit. Die meiden hebben het aan andere mensen vertelt en roddelen erover voor mn neus. Als ik bijv door de gang loop hoor ik achter me'hey kath******** wat is genderfae." Dit klinkt misschien onschuldig maar zo voelt het niet. Ik ben zoizo niet echt onderdeel van de groep op school en word een beetje buitengesloten. Iemand tips hierover ik voel (nog) niet de behoefde dit aan mijn mentor te vertellen aangezien ik hem nog niet zo goed ken. Dus ja sorry voor de lap tekst.

Hoi,

Sorry dat je gepest word. Laat deze onzekere pesters hun gang gaan en negeer ze gewoon en praat er met een vertrouwbare persoon over. Dit kan een vriend zijn of je ouders en wees jezelf!

Groetjes,

justGhast

Hey!  Ten eerste mag je gewoon trots zijn op jezelf, Ten tweede heeft een ander zich helemaal niet te bemoeien met het innerlijk van iemand. En te derde is het domheid en angst dat mensen zulke dingen laat doen.   Ik kan wel makkelijk zeggen, sta er boven, maar dat is niet zomaar iets. Zelf ken ik dit soort gedrag ook wel. Ik ben een jongen die er  "meisjesachtig” uitziet, puur omdat ik het leuk vind om de kleren te dragen die ik zelf kies en omdat ik lang haar heb en lichamelijk wat “vrouwelijk" lijk. En dat vind ik zelf helemaal prima, maar sommige  anderen hebben het daar blijkbaar erg moeilijk mee. Vooral mensen die ik helemaal niet ken. Als ik in een rokje loop moeten ze van zichzelf schijnbaar van alles zeggen en roepen en heel idioot doen , vooral als ze in een groepje zijn.  Ook mijn eyeliner heeft zo'n uitwerking, of mn armbandjes. Heel apart. En dat terwijl ik naar school niet eens heel veel kleuren of opvallends aan heb, maar het nog een beetje “passend bij een jongen”houd. Beetje rekening houden met de commentaren. Omdat ik dat zelf prettiger vind. Maar eigenlijk is dat niet goed. Mensen willen zich blijkbaar ontzettend graag bemoeien met anderen en zo raar mogelijk praten en kijken als iemand  er niet precies zo uitziet als zij. Ik begrijp dat ook niet. Ik heb wel op een gegeven moment een mindset kunnen maken bij mezelf, van: alleen mijn besties vind ik belangrijk en hun mening ook, en de rest kijkt en scheld maar raak. Mij raken ze niet. Ook niet als ik weer eens een duw krijg of ze me laten struikelen en dat soort “leuke” dingen. Het moet gewoon maar zo. Ik draag lekker wat ik wil.  Ik zou het jou ook willen geven, dat je zo kunt denken. Dat je de vervelende en bekrompen lui kunt negeren en alleen je echte besties belangrijk vind. Dat ze jou niet meer raken letterlijk. En weerbaarheids oefeningen helpen mij ook erg goed. Ik was al niet op mijn mondje gevallen dus ik kan wel wat, maar echt grof en brutaal houd ik ook niet van. Maar je kunt je wel weerbaarder maken. Ik ben zelf o.a. op judo gegaan. En ik heb geweldige bff's. Maar oefenen kan je zeker ook helpen.  Google het maar eens. En je kunt dit vast bekijken: https://nl.wikihow.com/Emotioneel-en-mentaal-weerbaar-zijn

In elk geval, maak jezelf sterk en maak de vervelende mensen klein figuurlijk 😉 dat werkt goed bij mij. En ook omgaan met de mensen die jou wel waarderen en echte vrienden zijn om wie je bent. En als de lui op school naar doen, misschien kun je bij een leuke club, ik zit zelf bv bij scouting en die vinden het allemaal heel gewoon en leuk. Dat kan dus ook. En nogmaals je mag trots zijn op jezelf!! Ik hoop dat je hier ietsje aan hebt 😊

Liefs, Tover xxx

Ik zou er als je durft met je mentor over praten. Ik wordt nog steeds gepest omdat ik gay ben. Natuurlijk niet fijn maar ze pesten jou omdat ze zich waarschijnlijk hartstikke onzeker over zichzelf voelen. Veel succes!

Hii,

Ik sluit me volledig aan bij de tips hierboven.  Het is verstandig om dit op school aan te geven, als erover praten lastig gaat kun je misschien een brief schrijven/ typen of stuur een mail naar je mentor of docent.  En je hoe je bent maakt niet uit, als je maar jezelf bent en jezelf kunt zijn dat is het belangrijkste.  En dat is super knap en moedig om te durven uiten, veel kunnen daar nog iets van leren.  Hoop dat je stevig in je schoenen komt te staan en je niks aantrekken van een ander zijn/ haar mening, die zijn het echt niet waard. 

Veel liefs. 

pinterest? kweenie; af en toe kik ik dr op, maar das meestal voor leuke autotjes. Wat ik zou doen als ik jou was; dingen tegen ze zeggen dat ze niet verwachten (zoals: "dat je je mond moet houden" of "waarom vraagje me dat? je weet zelf ook heel best wat het is!"), ik ga niet naar school, dus echt zeggen kan ik t niet, wel maak ik vrienden op via penpalgate

Penpal gate is een site om contacten te leggen wereld wijd. Je moet ouder zijn dan 13 en ook daar is het verstandig om jouw anonimiteit te bewaren. de Kindertelefoon.

Reageer