Gender/Seksuele identiteit

  • 2 August 2021
  • 3 reacties
  • 63 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi!

Hoe staan jullie in de wereld van genders en vooral seksualiteit? 

Ikzelf heb vooral veel nagedacht over mijn seksualiteit. Ik heb een periode gehad waarin ik er niets mee te maken wilde hebben omdat ik niet houd van al die labels. Toch heeft het me ook lange tijd erg aangesproken om mezelf te vinden in een label, hopende op mensen zoals mij. Nu probeer ik er niet over na te denken. Misschien zou het soms fijn zijn om mezelf beter te begrijpen maar als saaie doorsnee Nederlander kan een beetje mysterie ook geen kwaad. ;)

Groet, Jos.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hey Jos,

Gender kan soms handig zijn om te weten en dan kunnen mensen ook sneller je situatie weten.

Maar seksualiteit daar kom je uiteindelijk wel achter je ziet wel op wie je verliefd word.

Dus met beide zolang je gewoon kan doen wat je graag wil is het prima.

Reputatie 1
Badge +1

Ik zie gender en seksualiteit gewoon iets ‘onzichtbaars’ dat bestaat in ons vanbinnen. 

Het is niet fysiek, maar de betreffende persoon kan kiezen om zijn gender en seksualiteit (maakt niet uit wat het kan zijn) te uitbeelden. 


 

Uiteindelijk heeft iedereen z'n eigen ervaring met deze onderwerp. Niks telt as fout of goed.

Labels labels labels … de ene boeit het meer dan de ander. Dus wees jezelf. 

Reputatie 6
Badge +7

Hey Jos,

Gender kan soms handig zijn om te weten en dan kunnen mensen ook sneller je situatie weten.

Maar seksualiteit daar kom je uiteindelijk wel achter je ziet wel op wie je verliefd word.

 

 

Met dat tweede ben ik het eens, want daar gaat het uiteindelijk om.

Het eerste, wat mensen van je situatie weten maakt eigenlijk helemaal geen ene klap uit.  
Wat moeten de mensen daar mee?  Je verwacht niet dat ze een date voor je regelen, je verwacht niet dat zij zelf met jou verkering gaan krijgen - dus wat moeten ze dan met die informatie?

Stel dat je voelt dat je op meisjes kan vallen maar tot nu toe viel je alleen maar op jongens.
Wat moeten ‘mensen’ of ‘de buitenwereld’ dan met de mededeling 'ik zou ook op meisjes kunnen vallen’ ?

Je zou ook astronaut kunnen worden. Of een Chinees dwergvarkentje adopteren.  Je kunt van alles.  Maar totdat het echt gebeurt is het niet zo vreselijk interessant voor de mensen. 

 

Reageer