Gay straight of bi?

  • 13 February 2023
  • 5 reacties
  • 114 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo, ik ben een jongen van 14 en ik weet nog niet zo goed wat ik ben.

 

Ik dacht dat ik wel een paar keer verliefd was op meiden maar was dat alleen in mijn hoofd omdat ik dat wil maar ik voel niet echt liefde. Ik ben het echt nog aan het uitzoeken en heb ook nog geen echte relatie gehad met iemand.

Ik heb nu ook wel een goede band met mijn vader alleen is hij best wel homofobisch, dus ben ik bang dat als ik wel gay of bi ben dat die dan minder gaat worden. Maar ik denk wel dat de rest van mijn familie het wel zal accepteren en dan vooral mijn moeder zus en nichten denk ik. Maar ik heb ook een Aziatische kan van de familie en daar is de LGBTQ+ community niet echt welkomend zeg maar.

Ik zit er ook mee omdat er best veel mensen in mijn klas zijn die dan denk ik heel naar gaan reageren, anderzijds was er wel een “meisje” die uitwas gekomen als een jongen met behulp van de school dus die voelde zich niet in het goede lichaam. Hier had ik ook wel veel begrip voor en de rest van de klas had daar geen nare reacties op. Ik vind gewoon dat als ik het wel ben dat het dan niet aan iedereen verteld moet worden. Op mijn school zijn ze wel heel erg voor de LGBTQ+ community zoals op paarse vrijdag dan iets organiseren dat er gratis paarse suikerspinnen zijn voor de mensen die iets paars aan hebben.

 

Lang verhaal kort ik weet nog niet goed wat ik wil ik geil wel op jongens/ mannen en vind me ook meer aangetrokken alleen wil ik het niet omdat ik dan denk dat mijn leven een stuk lastiger gaat zijn.

Alsjeblieft wat moet ik doen?


5 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Lastig… gewoon ontdekken wat je wil. Aan hè geaardheid kan je niet veel doen, maar als je jezelf bent ben je vaak wel het gelukkigst

Reputatie 7
Badge +17

Het belangrijkst is om eerst voor jezelf uit te vinden wie je bent en wat je wil. Hoe en wanneer je het gaat vertellen kan dan altijd nog. De manier waarop je dat doet bepaal je zelf. Daar is geen haast bij.

Jammer genoeg zullen er altijd mensen zijn die er minder goed op reageren maar daar kun je niet zoveel aan doen.

 

Lang verhaal kort ik weet nog niet goed wat ik wil ik geil wel op jongens/ mannen en vind me ook meer aangetrokken alleen wil ik het niet omdat ik dan denk dat mijn leven een stuk lastiger gaat zijn.

Ik snap dat het allemaal verwarrend is maar je kunt je geaardheid niet veranderen. Als je jezelf voor gaat doen als iemand die je niet bent ga je daar alleen maar ongelukkig van worden uiteindelijk.

 

 

Reputatie 1
Badge

Heel erg bedankt voor de reacties!!

Ik ga er nog proberen achter te komen op wie ik val en dan zie ik wel hoe het verder gaat.

Ik heb wel een vriend waarvan ik denk dat hij gay of bi is maar dat weet ik nog niet zeker en ik zou wel heel graag met hem samen willen aftrekken want dat lijkt mij best interessant alleen zie ik hem haast niet en meestal alleen in de vakantie. Ik ben wel bang dat als ik iets ga vragen dat het dan heel awkard wordt of juist niet ik weet het niet.

Reputatie 1
Badge +1

Een van de tips is, probeer te ontdekken door wie je je aangetrokken voeld. Zo kan het ook iets anders zijn, bvb pansexual ne polysexual enzovoort. Neem voor al de tijd een neem geen gehaastige besluiten. Onthoud dat het jouw leven is en dus bepaal jij er wel uiteindelijk over wat je keuzes zijn, maar ook keuzes hebben gevolgen die zowel goed als minder goed kunnen zijn. Als je het fijn vind kan je er met iemand van je familie over praten als je je daar fijn, oke en veilig bij voelen.

Onthoud dat je het niet altijd meteen moet weten, sommige komen er op hun 80st pas achter ;)

 

Groetjes, Vince :)

 

 

Reputatie 1
Badge

Ook heel erg bedankt voor je reactie!! Maar ik denk dat ik het zelf nog even ga uitvogelen en voor me zelf houden voor dat ik het met iemand ga bespreken.

Reageer