Skip to main content
Vraag

even wat vertellen, ik ben geen meisje maar wil dat liever wel zijn

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6

Haii,

een paar lieve mensen hier denken dat ik een meisje ben maar eigenlijk is dat niet zo..๐Ÿ˜• ik had daar niks over gezegd omdat het voor mij eigenlijk heel goed voelde maar het voelt nu wel dubbel dus wil het toch maar uitleggen..๐Ÿ˜•

ik twijfel eigenlijk al hele lange tijd over hoe ik me voel en ik wil ook al heel lang liever een meisje zijn.. ik probeer er niet zoveel aan te denken en heb ook andere dingen aan mijn hoofd waar ik veel mee zit, maar het komt steeds heel hard terug en dan zit ik om de zoveel tijd een paar dagen lang een paar uur per dag hierom te huilen.. ik snap helemaal niks meer van mezelf en word er ook gwn gek van๐Ÿ™ˆ ik weet echt niet wat ik hiermee moet doen, het voelt alsof ik vast zit in mezelf en durf er ook niemand over te vertellen behalve een vriendin ๐Ÿ˜• ik denk op de momenten dat ik er minder mee zit dat het ook wel weg gaat, maar dan komt het alsnog weer zo terug..

Dit is ook de reden waarom ik geslacht nooit invul op een vragenlijst.. ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ˜• 

Liefs๐Ÿค—

19 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Hii lieve โ€‹@Cantaloupe ,

Awh jeetje wat naar zeg dat je er zo mee bezig bent ๐Ÿ™. Maar je hoeft je hier niet voor te verontschuldigen die gevoel is dan wel te begrijpen en het is niet erg of gek als je het allemaal even niet weet dat kan ik me goed voorstellen. Ik weet niet wat ik verder moet zeggen maar ik vind het knap dat je dit nu durft te vertellen en knap dat je het tegen een vriendin hebt verteld dat is erg moedig en moeilijk te gelijk lijkt me.  Maar echt zit er niet over in dat je bij geslacht niks invult! Of je jongen of meisje bent maakt niet uit en je blijft super lief en behulpzaam, hoop dat dit je iets helpt en gerust steld het neemt het gevoel niet weg maar hoop wel dat je weet dat het okรฉ is! En daarbij blijf hier of met je vriendin delen als je er zo mee zit dat is echt een opluchting en zij/ wij kunnen meedenken of helpen 

Veel liefs en een dikke knuffel voor jou ๐Ÿค—๐Ÿ˜˜hoop dat je straks fijn slaapt๐Ÿ’

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

โ€‹@Cantaloupe ..

Nog een toevoeging kan je vriendin je helpen om het misschien tegen je ouders te zeggen? Of bij je psycholoog dat je bijvoorbeeld een brief schrijft dat je vriendin je daarbij helpt als je het zelf niet goed weet?

Nogmaals veel liefs en kracht ๐Ÿค—๐Ÿ˜˜

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Topper
  • 534 reacties
  • 4 februari 2025

Haii lieve โ€‹@Boterbloempjee ,

dankjewel โค๏ธ๐Ÿค— ik zeg het liever niet bij de psycholoog eigenlijk.., er is al zoveel en ze willen het nu sowieso niet over andere hebben dan de eetstoornis..๐Ÿ˜•๐Ÿ™ˆ  het voelt ook dubbel dat ik hier zo mee zit terwijl er wel ergere dingen zijn..๐Ÿ˜•

Liefs ๐Ÿค— 

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Ah ja dat snap ik wel,ik zou sowieso wel aangeven dat je je vaag voelt over bepaalde dingen, zou je het een kans willen geven dat je vriendin je helpt?

Liefs ๐Ÿค—

Tover01
Forum|alt.badge.img+16
  • Ster
  • 2471 reacties
  • 4 februari 2025

Lieve โ€‹@Cantaloupe  jij bent gewoon helemaal mooi en geweldig en lief zoals jij bent! โ™ฅ๏ธโ™ฅ๏ธโ™ฅ๏ธ Liefs Tover xxx

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Topper
  • 534 reacties
  • 5 februari 2025

Haii lieve โ€‹@Boterbloempjee ,

ik laat het voorlopig maar even.. maar dankjewelโค๏ธ

Lieve โ€‹@Tover01 , dankjewel๐Ÿค—โ˜บ๏ธ

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 527 reacties
  • 5 februari 2025

Hey lieve โ€‹@Cantaloupe , 

Sorry ik ging er vanuit dat je een meisje was, mijn fout..  Hoe wil je dat we je aanspreken? Gewoon cantaloupe of hij of zij of .. ?

Verklaart ook wel een stukje denk ik je es, je bent wat opzoek naar jezelf en je probeert controle te vinden in het eten. 

Er bestaat ook zoiets als demi boy of demi girl. Dan voel je je niet helemaal jongen maar ook een stukje meisje (demi boy) en andersom (demi girl). Of non binair kan ook. Ik heb me een tijdje geรฏdentificeerd als demi girl, maar nu identificeer ik me gewoon als een iets stoerder meisje. 

Je bent wie je bent, voor ons maakt dit niet uit, we zullen je altijd accepteren โค๏ธ

Liefs 

Silence 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Topper
  • 534 reacties
  • 5 februari 2025

Haii lieve โ€‹@Silence ,

nee hoor niet erg๐Ÿค— je mag me gwn wel als hij aanspreken hoor, dat is buiten het forum ook zo..๐Ÿ™‚

dankjewel, heel lief!!โค ik was daar ook niet bang voor hoor maar schaamde me wel een beetje en twijfelde heel erg of ik wel op verstuur moest klikken.. maar ben blij dat ik het gedaan heb en het lucht wel op๐Ÿ˜Š

Liefs๐Ÿค—

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 458 reacties
  • 5 februari 2025

Ik ben er zeker van dat het de meesten hier niet uitmaakt wat je je voelt; we zijn meer geรฏnteresseerd in hoe je je voelt.  Sterkte, het komt zeker goed. Knuffel.

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 4180 reacties
  • 5 februari 2025

Hey โ€‹@Cantaloupe  Vervelend dat je er zo mee zit, maar wel begrijpelijk. Ik ging er ook altijd vanuit dat je meisje was. Geen idee waarom eigenlijk.

Als je hier met je psycholoog over wilt praten moet je dat gewoon doen hoor. Daar is hij/zij voor. Voel je niet bezwaard omdat je ook met andere dingen zit.

Zoals anderen ook al zeggen. Je bent wie je bent. Of dat nou een jongen, meisje of wat anders is maakt niet uit.

Heel veel liefs.

Blub
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 87 reacties
  • 5 februari 2025

Heyy lieve โ€‹@Cantaloupe ,

Je bent echt perfect zoals je bent, ik hoop dat je dat weet โค๏ธen vind het super knap en dapper dat je dit รผberhaupt durft te delen โค๏ธ๐Ÿ˜˜

veel liefs en dikke knuffel ๐Ÿซ‚ 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Topper
  • 534 reacties
  • 5 februari 2025

Wat lief โ€‹@tim16 โ€‹@Blub โ€‹@Diana , dankjulliewel๐Ÿฅฐ 

Liefs en knuffel terug ๐Ÿซ‚

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 152 reacties
  • 6 februari 2025

Hoi โ€‹@Cantaloupe  ik ben het helemaal met de anderen eens, en je bent een super lieverd! Daar gaat het om, en je mag trots zijn op jezelf hoor! โ™ฅ๏ธ๐Ÿ˜˜

Groetjes Tjempie xxxx 

Tartan15
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • 3263 reacties
  • 6 februari 2025

Hoi hoi lieve โ€‹@Cantaloupe  ik sluit me bij de anderen aan, en weet je, het belangrijkste is dat jij bent wie je wilt zijn, en hoe dat genoemd wordt  of welk label daar op past vind ik zelf minder van belang. Ik zweef soms ook tussen de stereotypes in en dan denk ik โ€œ laat ze maar denkenโ€ ๐Ÿ˜‰.  Als je gelukkig mag zijn met hoe jij je wilt kleden of uiten of wat je ook doet, dan is dat helemaal mooi. Ik ken het hoor, de ene keer wordt ik een stoere jongen gevonden als ik in overall sta te graven ofzo en de andere keer denken mensen dat ik een meisje ben als ik in een rokje loop, zeker in combi met mijn lange haar haha. Ik vind het prima want ik ben in alle gevallen gewoon mezelf. En zo hoop ik dat jij het ook mag voelen. Hoe je het ook wilt of doet en wat je ook voelt, als jij maar โ€‹@Cantaloupe  bent en je zo voelt, is dat het mooiste wat je kunt ervaren. haha heel verhaal weer ๐Ÿค— nouja be happy !!! ๐Ÿ’–daar gaat het allemaal om.

Groetjes liefs Tartan XxX

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Topper
  • 534 reacties
  • 8 februari 2025

Haii,

awh wat lief โ€‹@Tjempie ๐Ÿฅฐโค๏ธ

โ€‹@Tartan15 dankjewel ๐Ÿค— je hebt ook gelijk hoor, dat is het belangrijksteโค๏ธ maar ja het is ook vooral dat ik op die verdrietige momenten ga nadenken over dat het allemaal wat makkelijker zou zijn als ik een meisje was geweest... 

vind het wel super knap en stoer dat je jezelf zo durft te uiten ๐Ÿ˜˜ en hetzelfde geld voor โ€‹@Tover01 ๐Ÿ’ž

Liefs๐Ÿค—

ItsJustMe
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • 1676 reacties
  • 10 februari 2025

Heyhoi lieve โ€‹@Cantaloupe!

Ik sluit me ook volledig aan bij de anderen! Jij bent echt super lief, super aardig en je bent echt een prachtig mens! Je bent mooi zoals je bent en je mag zijn wie je wilt zijn! Wees trots op jezelf hoor want dat mag je echt zijn! Ik ben, en wij hier allemaal zijn in ieder geval echt super trots op jou!๐Ÿ˜˜๐Ÿ’–

Liefs, ItsJustMe๐Ÿค—

Natureflower
Forum|alt.badge.img+11
  • Topper
  • 648 reacties
  • 12 februari 2025

Ik snap het helemaal! Persoonlijk heb ik het niet met mijn gender, maar ik heb het wel gehad met mijn geaardheid. Ik wist het allemaal niet. 
Helemaal niks om je voor te schamen :) Het is helemaal prima om je zo te voelen, en je mag er ook helemaal over nadenken, al snap ik dat dat ook verschrikkelijk kan zijn.

Misschien kan het helpen om bijvoorbeeld online zij/haar te proberen? Ik heb een paar online vrienden die dat ook doen, en ook een vriend van school wil graag dat ik andere pronouns gebruik voor haar online. 

Veel succes!

Liefs,

1.  

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Topper
  • 534 reacties
  • 12 februari 2025

Haii lieve โ€‹@Natureflower ,

dat was hier een beetje zo en voelde wel goed, maar ja ik laat het even zo en vind dit niet het belangrijkste nu.. ben ergens ook wel een beetje bang dat dit soms zo heftig is door andere problemen..๐Ÿ˜• maar ja aan de andere kant was ik altijd al wel wat meer meisjesachtig maar had er toen geen moeite mee dat ik een jongen was.. ik snap mezelf eigenlijk ook niet goed๐Ÿ™ˆ

Liefs๐Ÿค—

ThunderStorm
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 23 reacties
  • 17 februari 2025

maakt niks uit โ€‹@Cantaloupe , we houden allemaal van je (niet raar )

als jij je echt zo voelt kun je het aan iemand vertellen. je kunt namelijk in transitie gaan. 

denk daar wel goed over na.

wat je ook doet, wij staan achter je !! <3

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen