Skip to main content

Hallo,

Ik heb al lang last van een heftige depressie en ik zie het allemaal niet meer zitten, ik wil iets kunnen ondernemen om het te stoppen, het gaat niet meer.

ik weet nu al 4 jaar dat k homoseksueel ben en dat doet sinds de afgelopen 1,5 jaar veel met mijn hoofd, dit heeft heeeeeel veel redenen die hier onder staan. Ik ben 17 jaar oud, en heb een vriendengroep met veel vrienden die me echt steunen, maar niemand die ook een homo/bi is en dus echt weet wat ze kunnen doen om me te helpen/hoe ik me voel.

-  bang dat ik vrienden leuk ga vinden, dit is voor hun geen punt, ze weten dat het kan gebeuren en ik gewoon een homo ven. Maar ben voor mezelf heel bang dat ik me er echt heel lang heel slecht over ga voelen (heb hier helaas ook al ervaring mee)

• Soms echt last van onnodige homohaat. Ik snap dat niet iedereen fan is van dragqueens enzo (ben ik zelf ook niet), maar ik word daar als homo snel mee vergeleken, waar ik heel verdrietig van wordt
  • later alleen zijn, het vinden van een vriend als homo is echt heeel moeilijk, ik weet niet waar ik moet zoeken aangezien er zover ik weet niet echt plekken voor jongeren zijn om andere homos te ontmoeten.

alles kort bij elkaar, ik zie het leven niet zitten omdat ik homo ben, en ik wil er wat aan doen, heeft iemand tips?

Hoi @Schouders ,

wat verdrietig om te horen dat je je zo slecht voelt dat je het leven niet meer ziet zitten. Praten helpt echt, en het is echt heel goed dat je hier bent gekomen. Het zou natuurlijk het mooiste zijn als je nog meer reacties van andere jongeren krijgt op dit forum, wie weet komen die nog wel.

Als tip zou ik je  www.jongenout.nl willen geven, dit is een veilige community voor iedereen tm 18 jaar, wat je seksuele oriëntatie of gender ook is.

Bij De Kindertelefoon ben je natuurlijk ook welkom om eens te bellen of te chatten, elke dag tussen 11 en 21 uur. Of als je over je zelfmoordgedachten wil praten dan kan dat zowel ‘s nachts als overdag via www.113.nl .

Heel veel sterkte gewenst,

groetjes van Marieke / De Kindertelefoon

Hee,

Wat rot! 17 is een leeftijd waarin je sociale omgeving vaak ook minder breed is. Als je gaat studeren en uit kan gaan ontmoeten de meeste mensen vanzelf meer verschillende types. Misschien zijn er lhbtiq+ groepen in jouw stad of dorp. Dat is wel echt een aanrader, daar heb je kans dat er mensen lopen die via via ook weer meer mensen kennen. Ook kan je misschien Tinder proberen. Je hoeft bij Tinder geen neukafspraakjes te maken, je kan gewoon beginnen met chatten en als je het niets vindt, gewoon weer verwijderen. Ik ken  meerdere jongens die na de middelbare school pas uit de kast kwamen als homo/bi. Ik denk dat door alle lullige homo grappen die helaas nog steeds bestaan, veel mannen pas rond de 20 echt voor hun geaardheid durven te gaan. En dan ben je met 17 nog jong, veel jongens zullen nog niet zomaar durven te laten merken dat ze op mannen kunnen vallen. Mijn advies is hou vol! Ga door! Focus je op dingen waar je blij van wordt, sport, muziek of wat voor hobby's je ook hebt. En blijf zoeken naar kansen om meer homo of biseksuele mannen te ontmoeten. Maar naar mate je ouder wordt, zullen er zich vanzelf meer kansen voordoen. Omdat je leefwereld en je sociale omgeving groter worden. Maar ook omdat meer mannen voor hun geaardheid durven uit te komen. Altijd in periodes dat ik het niet zo zitten denk ik bij mezelf 'jamaar als ik nu stop zal ik nooit weten hoe het verder gaat'. En als je het moeilijk hebt door homohaat maar toch doorgaat, dan geef je anderen ook hoop. Over een aantal jaar ontmoet je misschien een jongen van 17 die er doorheen zit, en die jou dan ziet en denkt 'jamaar hij kon ook doorgaan'. Iedereen die volhoudt vormt samen een front tégen haat en een voorbeeld voor wat liefde waard is. + je zit nu in een fysieke ontwikkelingsfase waarin je hormonen onrustiger zijn dan over 10 jaar en dat kan ook meer onzekerheid, onrust en ongelukkigheid geven. Hou vol en het wordt echt beter ❤️

Reageer