Hallo,
Ik heb al lang last van een heftige depressie en ik zie het allemaal niet meer zitten, ik wil iets kunnen ondernemen om het te stoppen, het gaat niet meer.
ik weet nu al 4 jaar dat k homoseksueel ben en dat doet sinds de afgelopen 1,5 jaar veel met mijn hoofd, dit heeft heeeeeel veel redenen die hier onder staan. Ik ben 17 jaar oud, en heb een vriendengroep met veel vrienden die me echt steunen, maar niemand die ook een homo/bi is en dus echt weet wat ze kunnen doen om me te helpen/hoe ik me voel.
- bang dat ik vrienden leuk ga vinden, dit is voor hun geen punt, ze weten dat het kan gebeuren en ik gewoon een homo ven. Maar ben voor mezelf heel bang dat ik me er echt heel lang heel slecht over ga voelen (heb hier helaas ook al ervaring mee)
- Soms echt last van onnodige homohaat. Ik snap dat niet iedereen fan is van dragqueens enzo (ben ik zelf ook niet), maar ik word daar als homo snel mee vergeleken, waar ik heel verdrietig van wordt
- later alleen zijn, het vinden van een vriend als homo is echt heeel moeilijk, ik weet niet waar ik moet zoeken aangezien er zover ik weet niet echt plekken voor jongeren zijn om andere homos te ontmoeten.
alles kort bij elkaar, ik zie het leven niet zitten omdat ik homo ben, en ik wil er wat aan doen, heeft iemand tips?