Confused, over gender en seksualiteit

  • 28 January 2023
  • 3 reacties
  • 51 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Heyy,

Ik heb nu een beetje mezelf verloren. Ik heb absoluut geen idee wie ik ben, op wie ik val, ik heb bijvoorbeeld soms meerdere crushes, maar ik weet dat ik niet polly ben. Het idee van met meerdere mensen in een relatie zitten, is gewoon niet mij. Ik heb de ene week een crush op een meisje, de ander een jongen, en de ander niemand, en geen intresses in relaties. Ook mijn gender is een grote vraag. Ik heb geen idee of ik meisje ben, ik voel me meer een meisje dan een jongen, maar non-binair bestaat ook, maar dan ook demi-girl. Ik weet niet of ik bi of pan ben. Meestal val ik eerst op personaliteit, en daarna vind ik alles aan hun geweldig, uiterlijk en innerlijk. Maar misschien ben ik ook aseksual?? Ik heb geen idee meer. Hoe moet ik mezelf vinden?:/ heeft iemand tips/advies?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

je hoeft geen label aan jezelf te plakken he. Het is ook oke om gewoon te zien hoe en wat. 

Anyway als je wel jezelf wilt labelen: jij bent de enige die dat kan bepalen, want jij voelt het.

Reputatie 4
Badge +1

Hey,

Ik ben vaak ook door de war; ik denk dan dat ik misschien wel verliefd zou kunnen worden maar dan denk:”o, dat is een meisje en daar mag ik niet verliefd op zijn. Mijn hersenen weten soms gewoon even niet wie ik ben

Reputatie 3
Badge +1

De puberteit is voor vele een achtbaan van aantrekkingskracht. Het is dus niet vreemd dat je ineens meerdere mensen leuk vind. Als ik kijk naar mijn andere vrienden hebben zij ook vaak korte crushes. Je hoeft niet 24/7 aantrekking te ervaren om een bepaalde orientatie te zijn. Gender is best ongewikkeld, maar een tip die ik jou geef is om te bedenken hoe je je zou willen identificeren/dat jouw lichaam eruit ziet als niemand er was om jou te kunnen beoordelen. Kijk waar jij gender euforie van krijgt. Dysforie kan ook aan aanduider zijn maar het is niet per se nodig om trans te zijn, het is gewoon een common side effect (“Gender incongruence (GI) is defined as a condition in which the gender identity of a person does not align with the gender assigned at birth. Gender dysphoria is the distress or unease someone with gender incongruence may feel.”. Oftewel, je kunt het gevoel hebben dat jij jouw agab niet bent zonder dat jij je er per se rottig over voelt). De ene trans persoon heeft wel erge dysphorie, de ander minder en sommige totaal niet.  Het is ook mogelijk om aseksueel te zijn, zonder dat jij aromantisch bent. Oftwel, je kan nogsteeds romantische gevoelens voor iemand krijgen zonder dat je seksuele gevoelens ontwikkeld.

Reageer