Vraag

bi!?

  • 8 May 2023
  • 3 reacties
  • 92 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hoi, ik ben een meisje van 14 en ik twijfel.

ik heb het gevoel dat ik misschien bi ben, want er zijn een hoop vrouwelijke actrices die ik erg knap vind. Ook als ik met vrienden een film kijk en er komt een “sexy scene” kijkt iedereen naar de man maar ik eerder naar de vrouw.   Ik durf niet uit de kast te komen omdat al mijn vrienden maken altijd grapjes dat ik me gay gedraag en dat ik gay ben. Dus ik weet als ik nu uit de kast kom als bi ze gelijk allemaal gaan lachen enz en gaan zeggen dat ze gelijk hebben of dat ik dan ook een crush op ze heb terwijl dat helemaal niet zo is (behalve 1, daar heb ik wel een crush op🫣). Ook is een vriendin van mij echt homophobic en mijn vader, stiefmoeder en stiefzus ook. Dus ben ik best wel bang. Hoe moet ik het vertellen. Maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat ik nog even moet wachten, dit is namelijk omdat ik nog nooit een relatie heb gehad dus nu het gevoel heb dat ik maar wat probeer ofz moeilijk uit te leggen. Ik weet echt niet wat ik moet doen.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoe weet je of je vader, stiefzus, stiefmoeder homofobisch is? Ik zou het gewoon vertellen tenzij je weet dat jou ouders je uit het huis zetten. Dan zou ik wachten totdat je bij iemand of zelf iets kan regelen waar je kan wonen. Anyway. Die vriendin. Tja als ze het niet goed pakt. Fuck haar dan. En dat hele gebeuren met je vrienden. Je kan vast wel andere vrienden krijgen die jou wel accepteren. Plus waarschijnlijk zeggen die vriendinnen dat voor de grap. En zullen ze het wel serieus nemen als je het in het echie zegt zeg maar.

 

Hoop dat dit heeft geholpen

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Wat een naar verhaal!

Als je vriendinnen echt goede vriendinnen zijn, zullen ze niet uitlachen. Deel het op een serieuze manier met ze. Niet van 'Hoi ik ben bi!' maar hou een gesprek. Doe het het liefst één op één want dan zijn ze het serieust. 

Je vader, stiefmoeder en stiefzus word lastig. Als ze echt homofoob zijn kan ik je twee dingen aanraden:

Voer een gesprek met ze. Misschien ook één op één. Doe het eerst met degene die het minst homofoob is/ die je het meest vertrouwd. Wacht de reactie af. 

Je kunt het ook voor ze verzwijgen. Dat is een lastige, zeker als je het wel aan je vriendinnen verteld. Ook voelt het heel bekrompen. 

Veel meer hulp kan ik je niet bieden want ik vind het ook een lastige situatie.

Veel succes💖

Reputatie 7
Badge +17

Vrienden die je niet accepteren om wie je bent zijn geen echte vrienden. Simpel. Die echt homophobic vriendin had ik al lang gedumpt. Dat wordt toch nooit wat.

Met je ouders is lastig. Op wat voor manier zijn ze homophobic? Gaan ze je op straat gooien? Zo nee, dan zou ik het vertellen. Ze moeten er toch een keer mee dealen.

Vergeet niet dat jij geen toestemming nodig hebt om te zijn wie je bent.

Heel veel succes

 

Reageer